Nej tyvärr inte :( Försökte hitta det på deras hemsida men den är ju en katastrof... Materialet jag tänker på är typ 2mm tjockt.

Det finns en tätlist att köpa på bygghandeln den är svart homogen och större än vanliga fönstertätlist den har formen som ett E och är självhäftande säljs på 2m längd och självklart dyr
Har själv använt den till att täta spåntunnan.

Pär

Det finns gummiduk på biltema som kan klippa till packningar av, det gjorde jag till min Clear Vue cyklon.

pär h skrev:
Det finns en tätlist att köpa på bygghandeln den är svart homogen och större än vanliga fönstertätlist den har formen som ett E och är självhäftande säljs på 2m längd och självklart dyr
Har själv använt den till att täta spåntunnan.
Finns det någon anledning till att inte använda vanlig E-list för fönstertätning? Finns ju även en "I-list" som bara är en tunn remsa om man nu vill ha det.

Det är bara att "vanlig" fönsterlist är så tunn och den komprimeras så lätt har den varit i hoptryckt ett tag så sväller den inte ut ordentligt . Jämfört med en kraftigare i neopren

Pär

Ja, men det är ju precis som med det där materialet från Panduro som jag tjatar om. Det är inte något problem om man monterar något som är tänkt att bli permanent.

Är det för permanent spelar det nog ingen roll men om det är mellan tunnan och locket som man öppnar då och då kanske det har betydelse

Pär

Hej på er ni som beställde deputy'n.

Är ni nöjda,
och finns det kanske lite bilder på installationen?

//Janne

Jag är väldigt nöjd. Har än så länge bara snickrat ihop en fyrkantig låda av plywood. De står på ett gammalt terminalbord där sugen får plats under. har blivit OK, men inga kromlister precis. Ska fixa till bättre slangar (är beställda) men har inte hunnit. Andra projekt har kommit mellan.

Dock får jag säga att det är en fröjd att kunna städa runt kap-gersåg utan att alla ens besparingar går till filterpåsar!

Min står i ett hörn i sin låda. Har tidigare testat Mini-CV:n så jag är helt säker på att DD:n fungerar finfint. Det jag väntar på är bygge av lite fler bänkar i verkstan. I det bygget ska DD:n integreras.

Vad synd att jag missade detta när det begav sig, jag hade definitivt hängt på. Kanske finns intresse från fler för ytterliggare en vända?

Jag skulle vilja påstå att slutpriset blev så högt att du lika gärna kan importera den själv...

phl skrev:
Jag skulle vilja påstå att slutpriset blev så högt att du lika gärna kan importera den själv...
Det blev ingen egentlig besparing av att beställa flera åt gången alltså? Det kan jag iofs förstå, det ser inte ut som det blir ett mindre paket/enhet vid flera stycken, och vikten påverkas ju inte. Vilka kostnader tillkom utöver frakt, tull och moms?

Hva koster disse i Sverige? Her i Norge har de disse prisene:
1. DIY syklon 395,- + mva
2. Deluxe KIT Kit 795,- + mva
3. Kit for festool 1995,- + mva

Norge bruker ikke normalt være billigere enn Sverige :)

Nej, vi som beställde små billiga saker fick bidra med tull, moms och frakt till de som köpte stora och dyra saker. Tipset är att kolla upp sånt innan man hojtar att man vill delta i ett gruppköp. Min cyklon står i källaren och kommer nog att stå kvar där ett tag. Jag känner mig illa till mods varje gång jag ser kartongen. Inte för att det handlar om mycket pengar, utan för att jag känner mig korkad.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.