42 728 läst · 178 svar
43k läst
178 svar
Gruppinköp av Oneidas Dust Deputy Cyclone
Det finns en tätlist att köpa på bygghandeln den är svart homogen och större än vanliga fönstertätlist den har formen som ett E och är självhäftande säljs på 2m längd och självklart dyr
Har själv använt den till att täta spåntunnan.
Pär
Har själv använt den till att täta spåntunnan.
Pär
Finns det någon anledning till att inte använda vanlig E-list för fönstertätning? Finns ju även en "I-list" som bara är en tunn remsa om man nu vill ha det.pär h skrev:
Produkter som diskuteras: "E-list"
Tätningslist E-profil brun EPDM-gummi Tesa
För springor 1-3,5 mm
69 kr inkl moms
Läs mer
Jag är väldigt nöjd. Har än så länge bara snickrat ihop en fyrkantig låda av plywood. De står på ett gammalt terminalbord där sugen får plats under. har blivit OK, men inga kromlister precis. Ska fixa till bättre slangar (är beställda) men har inte hunnit. Andra projekt har kommit mellan.
Dock får jag säga att det är en fröjd att kunna städa runt kap-gersåg utan att alla ens besparingar går till filterpåsar!
Dock får jag säga att det är en fröjd att kunna städa runt kap-gersåg utan att alla ens besparingar går till filterpåsar!
Det blev ingen egentlig besparing av att beställa flera åt gången alltså? Det kan jag iofs förstå, det ser inte ut som det blir ett mindre paket/enhet vid flera stycken, och vikten påverkas ju inte. Vilka kostnader tillkom utöver frakt, tull och moms?phl skrev:
Hva koster disse i Sverige? Her i Norge har de disse prisene:
1. DIY syklon 395,- + mva
2. Deluxe KIT Kit 795,- + mva
3. Kit for festool 1995,- + mva
Norge bruker ikke normalt være billigere enn Sverige
1. DIY syklon 395,- + mva
2. Deluxe KIT Kit 795,- + mva
3. Kit for festool 1995,- + mva
Norge bruker ikke normalt være billigere enn Sverige
Nej, vi som beställde små billiga saker fick bidra med tull, moms och frakt till de som köpte stora och dyra saker. Tipset är att kolla upp sånt innan man hojtar att man vill delta i ett gruppköp. Min cyklon står i källaren och kommer nog att stå kvar där ett tag. Jag känner mig illa till mods varje gång jag ser kartongen. Inte för att det handlar om mycket pengar, utan för att jag känner mig korkad.