42 740 läst · 178 svar
43k läst
178 svar
Gruppinköp av Oneidas Dust Deputy Cyclone
Medlem
· Västra Götaland
· 1 592 inlägg
Idag kom första paketet och jag hoppas de andra är på gång också. Inget samtal från tullpolisen ännu...
Skickar PM med lite frågor om leverans m.m. som jag vill ha svar på.
Skickar PM med lite frågor om leverans m.m. som jag vill ha svar på.
Medlem
· Västra Götaland
· 1 592 inlägg
Sådär, av två återstående paket kom idag ett brev från tullen angående det ena, de efterfrågade lite information...
Enligt posten.se ligger dock båda paketen hos Tullen så det är väl bara en tidsfråga innan de frågar om även det andra.
Jag ger dem info och så ser vi var det landar.
Keep you posted!
Enligt posten.se ligger dock båda paketen hos Tullen så det är väl bara en tidsfråga innan de frågar om även det andra.
Jag ger dem info och så ser vi var det landar.
Keep you posted!
Medlem
· Västra Götaland
· 1 592 inlägg
Idag har jag fått resterande paket efter en vända i Tullen nere i Malmö. Fakturan för tull/moms kommer senare men enligt kundtjänst gissade han på ett belopp på under 100 kr per cyklon för detta. Återstår väl att se hur det blir.
Hur som helst så skickar jag iväg era cykloner med Posten nu och återkommer sen med slutbetalning när allt är klart, vilket alltså kommer bli den svenska frakten + vad Tullen har valt att lägga på.
Räknar med att ni är snabba betalare då även om ni redan har fått era prylar från mig...
Hur som helst så skickar jag iväg era cykloner med Posten nu och återkommer sen med slutbetalning när allt är klart, vilket alltså kommer bli den svenska frakten + vad Tullen har valt att lägga på.
Räknar med att ni är snabba betalare då även om ni redan har fått era prylar från mig...
Äntilgen! Ett projekt till att ta tag i! Puh. Hur har ni andra tänkt lösa container och slang -frågan?
Medlem
· Västra Götaland
· 1 592 inlägg
Ni som köpt har nu fått PM med info.
Tullkostnaden har jag fördelat lika mellan alla 10 köpare, det kändes som det enda rätta. Tråkigt att få betala extra men inte mycket att göra åt, jag kan tyvärr inte trolla bort denna kostnad.
Nu väntar vi med spänning på rapporter om cyklonens förträfflighet och smarta bygglösningar. Vem blir först med liten film från sitt projekt?
Tullkostnaden har jag fördelat lika mellan alla 10 köpare, det kändes som det enda rätta. Tråkigt att få betala extra men inte mycket att göra åt, jag kan tyvärr inte trolla bort denna kostnad.
Nu väntar vi med spänning på rapporter om cyklonens förträfflighet och smarta bygglösningar. Vem blir först med liten film från sitt projekt?
Jo, jag såg att du hade räknat så. Min mening är att det hade varit rimligare att fördela både frakt och tull i förhållande till varuvärdet som man hade beställt för. Men sånt är livet. Ibland drar man en nitlott. Denna gång var det min tur. Tack för att du gjorde dig besväret att ro ihop sambeställningen. För er som undrar över kostnaderna så blev det för den lilla gör-det-själv cyklonen 39 USD för cyklonen, vilket är drygt 250 SEK + frakt, tull och avgifter = 720 SEK
Medlem
· Västra Götaland
· 1 592 inlägg
Mattiasp: Visst hade jag kunnat räkna ut det på annat sätt. Men av 10 beställda cykloner var endast två stycken av den modellen med medföljande plasttunna. Och det gjorde ingen skillnad på fraktpriset, jag frågade faktiskt specifikt Oneida-killen om detta.
Tullavgiften javisst, men tror det i slutändan hade hamnat på ett par tior upp eller ner och jag kände att jag inte orkar lägga mer tid på detta nu.
Hoppas cyklonen fungerar fint för er. Själv hoppas jag hinna prova ikväll.
Tullavgiften javisst, men tror det i slutändan hade hamnat på ett par tior upp eller ner och jag kände att jag inte orkar lägga mer tid på detta nu.
Hoppas cyklonen fungerar fint för er. Själv hoppas jag hinna prova ikväll.
Jag vet inte än hur jag ska lösa det med slang och behållare men jag tänkte försöka skapa en egen packning mellan cyklonen och behållare så det blir lättare att ta isär den ifall man skulle behöver rengöra den eller dyl., tyvärr innehöll ju inte DIY-satsen någon sådan. Min tanke är då att en billig modifierad silikon-musmatta kanske skulle kunna fylla det syftet så jag beställde en sådan. Vad tror ni om det?
Tack Martin för att du tog tag i det hela!
Jag har inte hunnit bygga ihop något än men kom just ihåg att jag har en IKEA-plåthink som kanske duger om man sätter en tätningslist och fäster locket på något vis.
Jag har inte hunnit bygga ihop något än men kom just ihåg att jag har en IKEA-plåthink som kanske duger om man sätter en tätningslist och fäster locket på något vis.
Produkter som diskuteras: "tätningslist"
Tätningslister
Tätningslister är viktiga för att skapa en lufttät och ibland även vattentät försegling i diverse konstruktioner och installationer. De används ofta i dörrar, fönster, och andra utrymmen där det kan finnas risk för läckage eller drag.
Läs mer
Panduro säljer en sorts tunna skumgummimattor som är till för att göra någon form av scrapbooking (skräpbok?) med. De kostar någon tia för ett ark i A3-format eller så. Har använt det som packningar tidigare. Nackdelen är att de inte tål att komprimeras för många gånger men för mer permanenta grejor är de kanon.UsernameTaken skrev:Jag vet inte än hur jag ska lösa det med slang och behållare men jag tänkte försöka skapa en egen packning mellan cyklonen och behållare så det blir lättare att ta isär den ifall man skulle behöver rengöra den eller dyl., tyvärr innehöll ju inte DIY-satsen någon sådan. Min tanke är då att en billig modifierad silikon-musmatta kanske skulle kunna fylla det syftet så jag beställde en sådan. Vad tror ni om det?
phl skrev:Panduro säljer en sorts tunna skumgummimattor som är till för att göra någon form av scrapbooking (skräpbok?) med. De kostar någon tia för ett ark i A3-format eller så. Har använt det som packningar tidigare. Nackdelen är att de inte tål att komprimeras för många gånger men för mer permanenta grejor är de kanon.
Nu är jag inte så insatt i scrapbookingvärlden, så det är nog bäst att fråga:
Är det den här du menar?
http://www.pandurohobby.se/pan/IboxServlet?p=IXS790&OPT=GET&AID=512650