51 621 läst · 112 svar
52k läst
112 svar
Gräva pool för hand
Bowser skrev:
Klar nu . Badat hela sommaren. Klart värt allt slit. Nu har man nästan glömt bort alla timmar man höll på.Bowser skrev:
Och jag gjorde allt hel själv
Säger som Zlatan när han kom hem från VM:
10/10
10/10
Shit va snyggt. Förstår ärligt inte hur du lyckades handgräva detta. Jag hade minigrävare för både gräva ur och fylla igen😆... känner mig mesig i jämförelse.
Hur upplever du kvalitén på soprema linern?
Var den lättsvetsad i ditt tycke eller fick du testa dig fram till rätt temperatur och hastighet?
Hur upplever du kvalitén på soprema linern?
Var den lättsvetsad i ditt tycke eller fick du testa dig fram till rätt temperatur och hastighet?
Inte jättesvårt. Testa fart och värme på några småbitar. Sedan är det bara köra. Brände hål på något ställe. Men få va det bara att lappa ihop ich köra vidare.Bowser skrev:
Våga och vinn
Men nog går det nog. Grävde en stenkista på några kubik och la ned kassetter. Det var klart och betalt på två dagar. Gubbarna som dränerande hos mig handgrävde ena gaveln och ena långsidan då det inte gick att få in grävmaskin (souterräng). Hela dräneringsjobbet var färdigt och återfyllt på 12 arbetsdagar. Man ska inte vara rädd för att spotta i nävarna.Bowser skrev:
Snyggt jobbat TS.
Tack tackFulkemisten skrev:Men nog går det nog. Grävde en stenkista på några kubik och la ned kassetter. Det var klart och betalt på två dagar. Gubbarna som dränerande hos mig handgrävde ena gaveln och ena långsidan då det inte gick att få in grävmaskin (souterräng). Hela dräneringsjobbet var färdigt och återfyllt på 12 arbetsdagar. Man ska inte vara rädd för att spotta i nävarna.
Snyggt jobbat TS.
Räknar man pengar. Så har jag haft en enorm timlön. Poolen kostade mig ex tak. Ca 60000 kryoloboi skrev:
Jämför med en gjuten pool där jag skulle köpt allt. Hade en offert från byggare på 750 000 kr
Vi bor på Stockholmsåsen, gammal rullstensås, och jag höll på att ha ihjäl mig bara på att gräva ur för en sandlåda på två ggr två meter. Sa ”KLONG” i varje spadtag 🙂Fulkemisten skrev:Men nog går det nog. Grävde en stenkista på några kubik och la ned kassetter. Det var klart och betalt på två dagar. Gubbarna som dränerande hos mig handgrävde ena gaveln och ena långsidan då det inte gick att få in grävmaskin (souterräng). Hela dräneringsjobbet var färdigt och återfyllt på 12 arbetsdagar. Man ska inte vara rädd för att spotta i nävarna.
Snyggt jobbat TS.
Otroligt inspirerande och fantastiskt gjort! Var stolt Finns det möjlighet att få bild på ramp och släp? Tro det eller ej men jag har funderat på samma jobb fast jag saknar din motivation!T Tobbepetersson skrev:
Edit, nevermind. Ser släden nu. Låter dock inlägget stå för att du ska få lite uppskattning