T Tobbepetersson skrev:
Tänkte jag skulle uppdatera lite.
 
  • Grundarbete för husbygge med betongblock och träplank på byggplats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
hmmmmm och 4 till
  • Laddar…
Bowser
Nu är jag nyfiken hur det gått för dig!
Mitt bygge ser ut precis som din senast uppdaterade bild. Vore kul att se hur det gick med linersvetsningen och allt sånt. Jag kommer dra igång igen till våren.
 
Bowser Bowser skrev:
Nu är jag nyfiken hur det gått för dig!
Mitt bygge ser ut precis som din senast uppdaterade bild. Vore kul att se hur det gick med linersvetsningen och allt sånt. Jag kommer dra igång igen till våren.
 
  • Nattbild av en upplyst pool med blått ljus i en bakgård.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Utomhuspool med lila LED-belysning, träaltan, loungestol, skymning, häckar, ingen synlig person.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Utomhuspool med blått LED-ljus under kvällen, omgiven av terrass och trädgårdsmöbler.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Utomhuspool med blå belysning, träaltan, delvis öppet pooltak, grill och trädgårdsleksaker på kvällen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Utomhuspool med öppet tak, trätrall, häck, klarblått vatten på solig dag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Uppvärmd pooltäckt med turkos ljus nattetid, omgiven av bostadshus och trädgårdsföremål.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Simbassängtäck med lila belysning, nattetid, på trädäck med cykel och utemöbler.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ledbelysning belyser en tom swimmingpool med mosaikplattor, skapar ett neonrosa sken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Pooltak upplyst med röda lampor om natten, snickarverktyg på trädäck, inga personer synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Simbassäng under genomskinligt tak med två gröna uppblåsbara ringar i vattnet. Lugnt och inbjudande.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Utomhusmiljö med pool, träterrass, möbler, paraplyer och pågående byggnadsarbete eller renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tom pool, blå mosaikplattor, vita trappsteg, delvis demonterad trätrall, renoveringsarbete pågår.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett poolområde under reparation med mosaikplattor, verktyg, och en trädgårdsmöbel i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tom pool under konstruktion med blå mosaikplattor, rör och skräp, soligt väder.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Pool under konstruktion med blå mosaikplattor, byggmaterial, och poolskydd vid sidan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Pool under konstruktion med blå kakel, verktyg, byggmaterial, oavslutat arbete.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Poolkant med blå mosaikplattor, ledstång, inget vatten, solsken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tom pool med blå mosaikplattor och oavslutade kanter. Rör och skräp syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tom pool under konstruktion med skyddstak, trätrall, och trädgårdsleksaker i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
nino och 50 till
  • Laddar…
Bowser Bowser skrev:
Nu är jag nyfiken hur det gått för dig!
Mitt bygge ser ut precis som din senast uppdaterade bild. Vore kul att se hur det gick med linersvetsningen och allt sånt. Jag kommer dra igång igen till våren.
Klar nu . Badat hela sommaren. Klart värt allt slit. Nu har man nästan glömt bort alla timmar man höll på.
Och jag gjorde allt hel själv
 
  • Gilla
  • Wow
Tom_N och 39 till
  • Laddar…
Säger som Zlatan när han kom hem från VM:

10/10
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
metthe och 5 till
  • Laddar…
Bowser
Shit va snyggt. Förstår ärligt inte hur du lyckades handgräva detta. Jag hade minigrävare för både gräva ur och fylla igen😆... känner mig mesig i jämförelse.
Hur upplever du kvalitén på soprema linern?
Var den lättsvetsad i ditt tycke eller fick du testa dig fram till rätt temperatur och hastighet?
 
  • Gilla
hmmmmm
  • Laddar…
Bowser Bowser skrev:
Shit va snyggt. Förstår ärligt inte hur du lyckades handgräva detta. Jag hade minigrävare för både gräva ur och fylla igen😆... känner mig mesig i jämförelse.
Hur upplever du kvalitén på soprema linern?
Var den lättsvetsad i ditt tycke eller fick du testa dig fram till rätt temperatur och hastighet?
Inte jättesvårt. Testa fart och värme på några småbitar. Sedan är det bara köra. Brände hål på något ställe. Men få va det bara att lappa ihop ich köra vidare.
Våga och vinn
 
  • Gilla
  • Älska
gunsven och 10 till
  • Laddar…
Fulkemisten
Bowser Bowser skrev:
Shit va snyggt. Förstår ärligt inte hur du lyckades handgräva detta. Jag hade minigrävare för både gräva ur och fylla igen😆... känner mig mesig i jämförelse.
Hur upplever du kvalitén på soprema linern?
Var den lättsvetsad i ditt tycke eller fick du testa dig fram till rätt temperatur och hastighet?
Men nog går det nog. Grävde en stenkista på några kubik och la ned kassetter. Det var klart och betalt på två dagar. Gubbarna som dränerande hos mig handgrävde ena gaveln och ena långsidan då det inte gick att få in grävmaskin (souterräng). Hela dräneringsjobbet var färdigt och återfyllt på 12 arbetsdagar. Man ska inte vara rädd för att spotta i nävarna.

Snyggt jobbat TS.
 
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Men nog går det nog. Grävde en stenkista på några kubik och la ned kassetter. Det var klart och betalt på två dagar. Gubbarna som dränerande hos mig handgrävde ena gaveln och ena långsidan då det inte gick att få in grävmaskin (souterräng). Hela dräneringsjobbet var färdigt och återfyllt på 12 arbetsdagar. Man ska inte vara rädd för att spotta i nävarna.

Snyggt jobbat TS.
Tack tack
 
A
Fy fan, bland det mest inspirerande jag sett här på byggahus. Vilket jobb! Hoppas du får många och långa bad nu :)
 
  • Gilla
Tobbepetersson
  • Laddar…
yoloboi skrev:
Fy fan, bland det mest inspirerande jag sett här på byggahus. Vilket jobb! Hoppas du får många och långa bad nu :)
Räknar man pengar. Så har jag haft en enorm timlön. Poolen kostade mig ex tak. Ca 60000 kr
Jämför med en gjuten pool där jag skulle köpt allt. Hade en offert från byggare på 750 000 kr
 
  • Wow
  • Gilla
Tom_N och 10 till
  • Laddar…
A
T Tobbepetersson skrev:
Räknar man pengar. Så har jag haft en enorm timlön. Poolen kostade mig ex tak. Ca 60000 kr
Jämför med en gjuten pool där jag skulle köpt allt. Hade en offert från byggare på 750 000 kr
Själv är bäste dräng!
 
nikasp
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Men nog går det nog. Grävde en stenkista på några kubik och la ned kassetter. Det var klart och betalt på två dagar. Gubbarna som dränerande hos mig handgrävde ena gaveln och ena långsidan då det inte gick att få in grävmaskin (souterräng). Hela dräneringsjobbet var färdigt och återfyllt på 12 arbetsdagar. Man ska inte vara rädd för att spotta i nävarna.

Snyggt jobbat TS.
Vi bor på Stockholmsåsen, gammal rullstensås, och jag höll på att ha ihjäl mig bara på att gräva ur för en sandlåda på två ggr två meter. Sa ”KLONG” i varje spadtag 🙂
 
  • Gilla
NoiseMaker
  • Laddar…
nikasp nikasp skrev:
Vi bor på Stockholmsåsen, gammal rullstensås, och jag höll på att ha ihjäl mig bara på att gräva ur för en sandlåda på två ggr två meter. Sa ”KLONG” i varje spadtag 🙂
Det är därför människan uppfann spett och hacka:D
 
T Tobbepetersson skrev:
Nu är jag igång.
Gjort en ramp till släpet och även en slags släde, som jag ska dra av massorna med.
Hur den funkar får jag se imorgon
Grävt ca 0.7m³
Tog ca 45 min.
Ser det dom ett gympass.
Räknar ca 1 timme/ kubik . Om det inte dyker upp något oväntat...
Otroligt inspirerande och fantastiskt gjort! Var stolt :) Finns det möjlighet att få bild på ramp och släp? Tro det eller ej men jag har funderat på samma jobb fast jag saknar din motivation!

Edit, nevermind. Ser släden nu. Låter dock inlägget stå för att du ska få lite uppskattning :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.