Tänkte uppdatera lite.
Nu har jag grävt upp ca 20 kubikmeter
Nere på rätt djup 1.6 meter i nästan hela.
Har ca 1x 5 x 1.6 kvar. Håller tidplan med att börja forma ocj gjuta platta iår.
Mycket arbete återstår.
 
  • Grävd grop på 1,6 meters djup för byggprojekt med verktyg och vattenansamling, nära byggnadsgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En person gräver en stor grop nära en staket vid ett hus, med högar av jord och sten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Person gräver stor grop nära husgrund för gjutning av betongplatta, omgiven av sten och utrustning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
Jaggatagga och 8 till
  • Laddar…
Nu är det mesta klart. Gamla poolen ska plockas ned och gräva ut ca 40 cm under den. Sedan börjar betongarbetare.
 
  • Gilla
nino och 3 till
  • Laddar…
JanneJanne123
Imponerande! :strong:
 
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Imponerande! :strong:
 
  • Grundarbeten för husbygge med utgrävd mark, grus, skottkärra och byggmaterial mot bakgrund av en trädgård.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Pen och 3 till
  • Laddar…
Hålet till dränering va det värsta.
Nu börjar snart byggandet.
Rätt nöjd hittills. Lite mer muskler och några kilo lättare.....
 
  • Grävt hål för dränering med dräneringsbrunn, kablar och grus på en byggarbetsplats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
hydrolift och 4 till
  • Laddar…
Otroligt imponerande. Skönt att du fått loss alla stenar i alla fall. Har själv grävt en liknande grop med 2-tons minigrävare, tog ca 12 fulla arbetsdagar, varav 3 av dessa med borrhammare, stenkilar och en förmiddag med en simplex-gubbe som fick smälla bort det värsta. Först var det ca 4 cm matjord, sen en halvmeter stenhård lera som en tandad skopa bara studsade på, man fick skrapa,, därefter nästan enbart sten, både naturliga stenar och sprängstenar. Många av dessa bumlingar var för stora för att lyfta upp med grävare, eller vinsh, så de fick spräckas med hydraulspräckare eller simplex. De mindre utskjutande stenarna tog jag med borrhammare och kilar. Din mark ser väldigt lättgrävd ut i jämförelse.

Marken här nere i Småland/Blekinge är hopplös. Den dränerar dock bra.

/S
 
S steve5432 skrev:
Otroligt imponerande. Skönt att du fått loss alla stenar i alla fall. Har själv grävt en liknande grop med 2-tons minigrävare, tog ca 12 fulla arbetsdagar, varav 3 av dessa med borrhammare, stenkilar och en förmiddag med en simplex-gubbe som fick smälla bort det värsta. Först var det ca 4 cm matjord, sen en halvmeter stenhård lera som en tandad skopa bara studsade på, man fick skrapa,, därefter nästan enbart sten, både naturliga stenar och sprängstenar. Många av dessa bumlingar var för stora för att lyfta upp med grävare, eller vinsh, så de fick spräckas med hydraulspräckare eller simplex. De mindre utskjutande stenarna tog jag med borrhammare och kilar. Din mark ser väldigt lättgrävd ut i jämförelse.

Marken här nere i Småland/Blekinge är hopplös. Den dränerar dock bra.

/S
Jämfört med dig verkar jag ändå haft det ganska lätt. Dock är det mycket sten även i min del av Småland. Som tur var inga jättestenar. Utan fick upp alla med en vinsh och järnbalkar.
 
T Tobbepetersson skrev:
Jämfört med dig verkar jag ändå haft det ganska lätt. Dock är det mycket sten även i min del av Småland. Som tur var inga jättestenar. Utan fick upp alla med en vinsh och järnbalkar.
Person jämnar ut grus i en upplyst grävd grund på kvällen vid en byggarbetsplats, omgiven av sten och grävmaskiner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
hydrolift och 3 till
  • Laddar…
Tänkte jag skulle uppdatera lite.
 
  • Nybyggnation av källarutrymme med betongväggar och -golv, arbetsmaterial synligt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
Tompassk och 18 till
  • Laddar…
K
Väldigt imponerade! Kommer väggarna bli av massiv betong när det är klart? Hur kommer du isolera dem?
 
K Kallebo skrev:
Väldigt imponerade! Kommer väggarna bli av massiv betong när det är klart? Hur kommer du isolera dem?
Skalblock som jag gjuter i. Blir som massiva betongväggar . Isolerar utsidan med cellplast.
 
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
Har du någon budget för poolen ungefär vad du tänkt att det ska kosta?
 
Med pooltak.
Kommer jag landa på ca 175000
Då gör jag alltid själv. Ska även svetsa liner själv..
 
  • Gilla
cdt
  • Laddar…
Bowser
Kul att se.. imponerande att gräva för hand.
Själv kommer en minigrävare hit om nån vecka som jag ska ratta runt några dagar.
Ser att du bygger typ exakt likadant som jag tänkt mig också.
Kommer även svetsa liner själv, däremot svårt att hitta liner till "rimligt" pris tycker jag, vartifrån har du tänkt beställa?
 
  • Gilla
J.Hoffa
  • Laddar…
Bowser Bowser skrev:
Kul att se.. imponerande att gräva för hand.
Själv kommer en minigrävare hit om nån vecka som jag ska ratta runt några dagar.
Ser att du bygger typ exakt likadant som jag tänkt mig också.
Kommer även svetsa liner själv, däremot svårt att hitta liner till "rimligt" pris tycker jag, vartifrån har du tänkt beställa?
Soprema
Dom handlar bara mot företag. Om du kan lägga upp något företag som kunde. köpte mitt för ca 30.000
 
  • Gilla
Bowser
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.