33 958 läst · 648 svar
34k läst
648 svar
Göran skaffade solceller – får dyrare el: ”Fullständigt korkat
Haha, så för att du är expert på området så ska jag lita på alla dina slutsatser även på området kvantitet?M Martin Lundmark skrev:Hej Karlmb
Hitta inte på.
i inlägg #345 har jag frågat hur du, gällande ökade elnätskostnader, kan skriva;” En obetydlig kostnad är lätt att låta kollektivet ta.” när du får för lite information.
Då svarar du; ”Det har vi alla rätt att göra tills de som påstår att det är jättedyrt klämmer ur sig något stöd för sitt påstående.”
Då skriver jag; ” Så du menar att därigenom så kan du kvantifiera att det är; ” En obetydlig kostnad är lätt att låta kollektivet ta.”
Och sprida det för alla som läser här på byggahus.”
Jag upprepar; Jag tar definitivt avstånd från ditt sätt att sprida ”fakta” här på byggahus.
Jag uppmanar dig än en gång att skriva till Energimarknadsinspektionen och be dem att svara på dina frågor. Inte upprepa dessa här.
Du påstår att du har för ont om tid för att skriva till Energimarknadsinspektionen samtidigt som du verkar ha tid att skriva upprepade gånger här, i samma frågeställning.
Jag avser att avsluta dialogen med dig här.
Tack för dialogen.
Jag gav dig en parallell till problem med bilar och att även om man vet massor om dessa så kan man inte uttala sig tvärsäkert om precis hur stora ev problem kommer att kosta för ägarna runt om i världen.
Men det kommenterar du inte och det är tydligt att du vill peka på massa problem i ett visst syfte.
Och säger jag ska visa att dina påståenden är fel. Det håller inte Martin.
Att hjälpa varandra gäller tydligen inte allt.
Tack själv.
Du framställer ju inte dig själv i särskilt bra dagar när du attackerar den duktigaste vi har på forumet i sakfrågan, och detta utan att komma med några som helst fakta själv.K karlmb skrev:Haha, så för att du är expert på området så ska jag lita på alla dina slutsatser även på området kvantitet?
Jag gav dig en parallell till problem med bilar och att även om man vet massor om dessa så kan man inte uttala sig tvärsäkert om precis hur stora ev problem kommer att kosta för ägarna runt om i världen.
Men det kommenterar du inte och det är tydligt att du vill peka på massa problem i ett visst syfte.
Att hjälpa varandra gäller tydligen inte allt.
Tack själv.
Om en expert förklarar så kan han ju inte plötsligt sluta förklara och be den som frågar, -Det får du fråga EI om, det tänker jag inte svara på!pacman42 skrev:
Auktoriteter bör vara bättre än så.
Särskilt om det som här är mkt skralt med info från övriga.
En spade är en spade.
Ok, tänker du något i stil med följande?K karlmb skrev:
1. Elbolaget höjer avgiften eftersom det finns utrymme i intäktsramarna och motiverar det med effektavgifter
2. EI talar om att man inte får höja priset med effekttariffen
3. Elbolaget säger att man har utrymme i intäktsramen och som motiv för att höja använder rnan effektavgiften
Cirkelargument?
Och kunderna blir nog förbannade oavsett vilket skäl man ger.
Kommer EI att göra 2. ?Fairlane skrev:
Ok, tänker du något i stil med följande?
1. Elbolaget höjer avgiften eftersom det finns utrymme i intäktsramarna och motiverar det med effektavgifter
2. EI talar om att man inte får höja priset med effekttariffen
3. Elbolaget säger att man har utrymme i intäktsramen och som motiv för att höja använder rnan effektavgiften
Cirkelargument?
Och kunderna blir nog förbannade oavsett vilket skäl man ger.
Tillförd till min region. Om jag tex sätter solceller här i SE3 och det är en solig torr dag här och jag inte kan göra av med all el själv och matar ut 10 kW på nätet , men kyla i Tyskland och Skåne så kan mindre effekt hämtas från SE2 och vi sparar på vattnet i våra magasin där.P pmd skrev: