576 197 läst · 3 373 svar
576k läst
3,4k svar
Gardena Sileno - Den enda stora tråden
M
Markarbetaren
Medlem
· Halland
· 4 370 inlägg
Markarbetaren
Medlem
- Halland
- 4 370 inlägg
Min city 250 har fått fnatt. Klockade den nu, 1tim 51min innan han avbröt och gick in för att ladda. Visserligen inte så mycket motstånd i gräset idag men ändå, det är nästan dubbelt upp mot vad specen säger.
Husägare
· Sörmland
· 1 454 inlägg
Vad du än dopar den med så vill jag också ha! Det är helt galet länge
M
Markarbetaren
Medlem
· Halland
· 4 370 inlägg
Markarbetaren
Medlem
- Halland
- 4 370 inlägg
Ja jag fattar inte vad som har hänt. När jag köpte den förra våren så gick den 1tim 20min vilket jag tyckte var väldigt bra. Tänkte, nytt batteri, ny klippare, den tiden kommer sjunka till specen på 1 timme såklart. Har inte uppdaterat den eller nått sånt tekniskt fancy pancy heller. Märkligt är det.
M
Markarbetaren
Medlem
· Halland
· 4 370 inlägg
Markarbetaren
Medlem
- Halland
- 4 370 inlägg
Husägare
· Sörmland
· 1 454 inlägg
Jag är osäker på hur det är med Gardena, men innan jag skaffade min sileno hade jag worx och för att få ut ett "rätt värde" från laddstationen var roboten tvungen att vara iskjuten för laddning och så fick man försöka mäta på blecken då. Detta för att laddarna går ner i nått sparläge när dom inte laddar. Om det är så på Gardena vet jag dock inte men kan vara värt att testa för att se om du får annat värde då?
Skulle koppla in den nu, men guideslingan som är där har 2 ändar till laddstationn.Nötegårdsgubben skrev:
Som jag fattat det så ska gardenan ha 1 in i laddaren och andra ändan på begränsningskabeln…
Lättaste att fixa detta?
Husägare
· Sörmland
· 1 454 inlägg
Då är troligen inte guiden ansluten i begränsningsslingan, om du inte vet vart den ligger exakt får du dra en ny.
Husägare
· Sörmland
· 1 454 inlägg
Jag tror med att det är två guider som många automower's har, men deras guider behöver ju inte vara anslutna till begränsningdkabeln så han måste ju ändå dra en ny om han inte hittar änden på den ena och skarvar på.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 045 inlägg
Koppla först in den ena och se vart klipparen tar vägen om den följer guiden ut, sen gör du samma med den andra (efter att ha kopplat ur den första). Kanske klarar du dig med en av de guiderna, annars får du väl dra en ny.
Problemet löstes genom att logga ut från appen och sen logga in igen.Nephisto skrev: