Jag plockar in allt under vintern, och förvarar det i uppvärmt utrymme.
 
F
Keiller Keiller skrev:
Har bara haft min klippare sen juni men planerar att ta in laddtornet, nätadaptern och klipparen och förvara i förrådet under vintern.

Jag inbillar mig att grejerna håller längre då och det är så pass dyra prylar att jag tänker att det är värt att ta de fem minuters arbete det medför att plocka in och förvara grejerna inomhus.
För min del är det mer än 5 minuter då jag behöver kräla långt in under trädäcket och lirka ut allt så därför jag drar mig för just dockan.
 
F Fideliox skrev:
För min del är det mer än 5 minuter då jag behöver kräla långt in under trädäcket och lirka ut allt så därför jag drar mig för just dockan.
Aha, ja då är det lite knöligt. Jag gjorde en lucka på mitt "garage" till klipparen för att lite enklare komma åt både klipparen och laddstationen ovanifrån.
 
F
Keiller Keiller skrev:
Aha, ja då är det lite knöligt. Jag gjorde en lucka på mitt "garage" till klipparen för att lite enklare komma åt både klipparen och laddstationen ovanifrån.
Smart..det ska jag nog ta och göra!
 
F
Går det att separera själva laddaren från bottenplattan också? Minns inte riktigt hur det såg ut.
 
F Fideliox skrev:
Går det att separera själva laddaren från bottenplattan också? Minns inte riktigt hur det såg ut.
Jodå, det går.
 
  • Gilla
Fideliox
  • Laddar…
Jag har svårt att se värdet med att ta in laddstationen om man har den i ett hus. Jag drar ur sladden till min och låter den stå ute.

Vad är ni som tar in laddstationerna oroliga skulle hända? Det är en plastklump med lite metallskrot (sladdar och några chip) i. Har aldrig hört om några som faktiskt tagit skada av kyla, men är nyfiken på om någon har exempel på motsatsen.

Själva roboten förstår jag om man tar in, men även den har jag ärligt talat i ett kallförråd, men kan förstå om det egentligen inte är optimalt för batteriet.
 
Lysdioden i laddaren tycks kunna ta skada av fukt/kyla, den slutar lysa eller visar fel färg.
Annan elektronik verkar överleva att laddaren står ut i svenskt vinterväder. Kretskorten är lackade eller ingjutna i någon plastmassa.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.