1 141 809 läst · 11 695 svar
1142k läst
11,7k svar
GAAAAHHHH!!!
Intressant upplägg. Butiken kan ju inte veta alla dina avgifter. Liksom vi aldrig kan ana deras.Workingclasshero skrev:
GAAAAHHHH!!!
Kommer inte ihåg vart snacket om metall i micro var, men nu monterar tom. tillverkarna metall i ugnarna. Får se hur det blir att använda stillastående tråg ist. för roterande tallrik, känns mer logiskt med rund tallrik än rektangulärt tråg i mitt huvud 🤷♂️
https://www.power.se/vitvaror/mikro...5713gbku1-integrerad-mikrovaagsugn/p-1544085/
Kommer inte ihåg vart snacket om metall i micro var, men nu monterar tom. tillverkarna metall i ugnarna. Får se hur det blir att använda stillastående tråg ist. för roterande tallrik, känns mer logiskt med rund tallrik än rektangulärt tråg i mitt huvud 🤷♂️
https://www.power.se/vitvaror/mikro...5713gbku1-integrerad-mikrovaagsugn/p-1544085/

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
vadå roterande tallrik - min gamla microvågsugn från slutet av 1980-talet har ingen roterande tallrik och det blir hyfsat jämt varmt ändå (dessa hade en roterande vinge på taket istället som flyttade om kontinuerligt ståendevågmönstret av bukar och noder av mikrovågsstrålningen från utloppet av magnetronen)
har inte köpt någon ny av just anledningen att det verkar vara svårt att hitta modeller som inte har roterande tallrik inom konsumentsegmentet.
sedan gillar jag också gränssnittet på den gamla maskinen - en mekanisk verk där man bara drar upp så lång tid man vill köra utan knussel eller en massa olika knappar som skall slås i rätt ordning innan fanskapet startar... varför göra något krångligare när det kan göras enkelt ??
har inte köpt någon ny av just anledningen att det verkar vara svårt att hitta modeller som inte har roterande tallrik inom konsumentsegmentet.
sedan gillar jag också gränssnittet på den gamla maskinen - en mekanisk verk där man bara drar upp så lång tid man vill köra utan knussel eller en massa olika knappar som skall slås i rätt ordning innan fanskapet startar... varför göra något krångligare när det kan göras enkelt ??
Kan faktiskt inte komma ihåg hur min första micro såg ut invändigt (70-tals modell). Tung som stryk var den iaf.X xxargs skrev:vadå roterande tallrik - min gamla microvågsugn från slutet av 1980-talet har ingen roterande tallrik och det blir hyfsat jämt varmt ändå (dessa hade en roterande vinge på taket istället som flyttade om kontinuerligt ståendevågmönstret av bukar och noder av mikrovågsstrålningen från utloppet av magnetronen)
Båda våra apparater startar på full effekt i 30 sekunder när man trycker på start. Vill man köra längre tid är det bara att trycka flera gånger på knappen. Enklare än ett vred...X xxargs skrev:
Jag ska erkänna att det är så jag styrt min 1.000W Cylinda i ~13år, gick logiskt inte att förstå hur micron skylle styras och för att inte tala om att ställa om klockan, det behövdes att 2 knappar skulle hållas inne samtidigt ett tag för att aktivera klockinställningen 🤯 Medans ugnen i samma serie (iaf. utseende) hade en egen knapp/läge på vredet för klockinställningen och helt logiska symboleruseless skrev:
Caso har modeller utan roterande tallrik.X xxargs skrev:vadå roterande tallrik - min gamla microvågsugn från slutet av 1980-talet har ingen roterande tallrik och det blir hyfsat jämt varmt ändå (dessa hade en roterande vinge på taket istället som flyttade om kontinuerligt ståendevågmönstret av bukar och noder av mikrovågsstrålningen från utloppet av magnetronen)
Mitt stora GAAAHHH för microugnar är de som man inte kan ändra effekten på medan den kör. Kör man långkok på tid vill jag kunna finjustera effekten.
/Höghus
Grävt i toastol halva dagen. Igenbeckad av mangan. Måste köpa nya delar, blir på måndag, tills dess får vi spola med hink.
Gräva runt i manganförorenad toastol är, med ett ovanligt passande uttryck, skitäckligt.
Blääääääähhhh.
Gaaaahhhh!!!
Gräva runt i manganförorenad toastol är, med ett ovanligt passande uttryck, skitäckligt.
Blääääääähhhh.
Gaaaahhhh!!!
Jag vill ha lågeffektsläge som inte innebär full effekt i 30 sekunder och sen av tills det är dags igen.Höghus skrev:
Hur jävla svårt kan det vara? Gaaaahhhhhh!
Bra skit: https://www.ggmgastro.com/sv-se-sek/digital-mikrovagsugn-25-liter-1000-watt-mdm25-1000X xxargs skrev:vadå roterande tallrik - min gamla microvågsugn från slutet av 1980-talet har ingen roterande tallrik och det blir hyfsat jämt varmt ändå (dessa hade en roterande vinge på taket istället som flyttade om kontinuerligt ståendevågmönstret av bukar och noder av mikrovågsstrålningen från utloppet av magnetronen)
Diversearbetare
· Göteborg
· 10 014 inlägg
Ta det lugnt. Piriformis kan vara ett symptom på omedvetet stresspåslag. Har råkat ut för just detta och det slutade i sjukskrivning i fyra år för utmattningssyndrom. Pirifomis-symptomet försvann ganska omgående i samband med sjukskrivningen.kashieda skrev:
(Piriformis-muskeln löper parallellt med ischiasnerven genom bäckenet och när muskeln blir inflammerad/överansträngd klämmer den åt runt ischiasnerven)
Det är just piriformis som ställer till det.Johan Gunverth skrev:
Ta det lugnt. Piriformis kan vara ett symptom på omedvetet stresspåslag. Har råkat ut för just detta och det slutade i sjukskrivning i fyra år för utmattningssyndrom. Pirifomis-symptomet försvann ganska omgående i samband med sjukskrivningen.
(Piriformis-muskeln löper parallellt med ischiasnerven genom bäckenet och när muskeln blir inflammerad/överansträngd klämmer den åt runt ischiasnerven)
Har fått lite stretchövningar till när det gör mindre ont.
För många knappar - vad är det för fel med mekanisk verk där man vrider upp så många minuter man behöver på typ en halv sekund manövrering och med en annan vred kan ställa 1/4, 1/2, 3/4 och full effekt, och båda kan ändras även under tiden den körs - och sedan en mekanisk klockpling när den är klar - inget pipande eller annat som pågår för lång tid innan det tystnar...
Det står Hugin på framsidan men det är en Samsung på baksidan.
Tyvärr går det åt andra hållet, färgdisplay å annat larv ploppar uppX xxargs skrev:För många knappar - vad är det för fel med mekanisk verk där man vrider upp så många minuter man behöver på typ en halv sekund manövrering och med en annan vred kan ställa 1/4, 1/2, 3/4 och full effekt, och båda kan ändras även under tiden den körs - och sedan en mekanisk klockpling när den är klar - inget pipande eller annat som pågår för lång tid innan det tystnar...
https://www.power.se/vitvaror/mikro...ce732gxb1-integrerad-mikrovaagsugn/p-2683386/

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder