1 127 615 läst · 11 504 svar
1128k läst
11,5k svar
GAAAAHHHH!!!
Den gamle neandertahlaren var inte helt fel ute trots alltuseless skrev:
Läser man Teknikens Världs krönika från testet så verkar bilen vara i originalutförande, utan antisladd.
"Mercedes slår veckan efter ifrån sig och hävdar att det inte är något fel på bilen, det är testerna som är fel. En vecka senare gör tyska tidningen Auto Bild om undanmanöverprovet med A-klass på hemmaplan. De slår runt. En annan tysk tidning, Stern, kör på två hjul. Mercedes hävdar fortfarande att det inte är fel på bilen. Men den ska få hårdare däck och antisladdsystem.
Den 4 november välter ytterligare en A-klass. Detta i Mercedes egna hemliga tester. Men en fotograf plåtar från långt håll och bilderna kablas ut över hela världen. Den 11 november meddelar Mercedes att alla leveranser av A-klass stoppas och att redan levererade bilar ska återkallas för att modifieras."
[länk]
Men det var tydligen en senare test när Mercedes hade utvecklat antisladdsystemet lite till. Men visst är det lite kul att dom bara måste snacka ner bilen till varje pris!
Jag brukar skratta när jag ser TV-reklam från någon bilglasfirma. De får det ju att låta som att varje stenskott är en katastrof. Vet inte hur många stenskott jag har, men skulle det vara som i reklamen så borde jag knappt se något genom rutan för alla sprickor.N Niq skrev:
Stenskott går ju oftast att laga. Det är väl utan självrisk om man har glasförsäkring?L lbgu skrev:
För många sprickor försämrar krockskyddet men enstaka påverkar nästan inte alls. Däremot kan dom störa ADAS systemen om man har sådant.
En sliten vindruta påverkar sikten ganska mycket och är nog farligare än några stenskott och enstaka sprickor.
GAHHH! När man upptäcker att en automation av elpatronen från helgen stått på hela veckan med rekordpriser i kombo med att man varit duktig och kört pelletspannan... elvärme på mellan 9 och 15 , 6 timmar dagligen med 6 kW... GAAHHHHH!
Precis samma problem som kommer att bli med de korkade effektavgifterna.
Precis samma problem som kommer att bli med de korkade effektavgifterna.
Hörde ett susande ljud ute i trädgården, kunde ej avgöra var det kom från. En halvtimme senare ropar grannen (äldre dam) på mig. Då är det fullt vattensprut ur fördelarkranen och några cm vatten över rabatter/planteringar.
Några dagar med riktigt kallt väder i Skåne knäckte ventilerna i fördelaren.
Vattenutkastarens ventil var kvarglömd i öppet läge.
Några dagar med riktigt kallt väder i Skåne knäckte ventilerna i fördelaren.
Vattenutkastarens ventil var kvarglömd i öppet läge.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hände min pappa också, han hade glömt stänga av vattnet - 175 m3 fick han betala för i december…E etompau skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 2 367 inlägg
Förra vintern missade jag att ta bort slangadaptern från utkastaren, så utkastaren frös sönder. Den hanterar både varmt och kallt vatten, så det sprutade ut ett okänt antal liter varmvatten innan jag upptäckte det och kunde stänga av tillförseln.
Jag betalar inget för vattnet, men det kostar ju att värma det. Och priset för utkastaren hjälper också till för att påminna mig om att adaptern ska tas bort.
Jag betalar inget för vattnet, men det kostar ju att värma det. Och priset för utkastaren hjälper också till för att påminna mig om att adaptern ska tas bort.
Ja, det är sjukt irriterande, ändringen verkar ha kommit i v328I Ingenjör Jesper skrev:Gaaaaaaah! Bilen har inte laddat ordentligt på några veckor... Det visar sig att Easee har gjort en uppdatering där boxen nu prioriterar och lägger in laddningen till L3 istället för L1. Får man ens göra så? Det sabbar ju planeringen av min anläggning där lasterna fördelats just för att frigöra plats för laddningen på L1...
(Ja, det går enkelt att lösa med mjukvara, men det löser bara problemet, det förhindrar inte att det inträffade! Och det tog en bra stund att förstå varför det plötsligt inte fungerade utan att något ändrats i anläggningen...)
https://release.easee.com/firmware/chargers/v328
Medlem
· Blekinge
· 10 858 inlägg
GAAAAHH på alla karlar som står med bilen på tomgång utanför stormarknaden medan frun är inne och handlar. Gå in själv om du fryser/svettas (på sommaren).
Bensinen borde kosta 35 kr.
Bensinen borde kosta 35 kr.