971 235 läst · 9 934 svar
971k läst
9,9k svar
GAAAAHHHH!!!
varmt är ju sämre väder i mitt huvud, märkligt att "dåligt"väder är så vedertaget. Vad betyder det ens 🤷♂️ + Oväder är ju iofs. ett ännu värre ord, vem fan kom på det ordet tro... Höll på att skriva ologiskt, men det ordet är ju lika skadat detT TypRätt skrev:
GAAAAHHHH!!!
Fru Höghus ringer från Spanien och levererar nyheten att varmvattenberedaren sprutar ut vatten när hon kom ner och satte på vattnet.
Ett glädjeämne är väl att vi stängde av vattnet innan vi åkte hem...
/Höghus
Fru Höghus ringer från Spanien och levererar nyheten att varmvattenberedaren sprutar ut vatten när hon kom ner och satte på vattnet.
Ett glädjeämne är väl att vi stängde av vattnet innan vi åkte hem...
/Höghus
Dags för litet GAH!...Höghus skrev:
Vv-beredaren bytt och enligt granne och fastighetsskötaren som bytte håller dom bara i ca 2 år. Märkligt vatten eller usla värmare.
/Höghus
Det är helt normalt här verkar det dom. Extremt mineralrikt avsaltat havsvatten, knäcker tydligen beredarna. Det kostade bara €170, material och arbete, så processen har tydligen stream-linats. Den nya av annat fabrikat passade direkt på väggen, inga nya hål behövde borras. Jag bad fru Höghus att spara den gamla för en post mortem-analys. Spanska hantverkare är dock väldigt serviceinriktade och har nog inte hört talas om svensk gör-det-själv-anda så han skulle absolut ta med och slänga den.ClasseClas skrev:
/Höghus
Prisnivån var inte mkt att orda om, men måhända att en annan beredare med koppar, emalj eller rostfritt - vad som passar bättre - skulle kunna funka. Kanske betydligt dyrare VVB dock. Det blir då väldigt mkt slit o släng med dagens setup.
B
Blazermannen
Medlem
· Uppsala län
· 353 inlägg
Blazermannen
Medlem
- Uppsala län
- 353 inlägg
GAAAAHHHH!!!
Skulle parkera en bil till på en parkering där jag redan hade en bil, och tänkte använda samma app som bil nr 1, men se det gick inte. "Du har redan en pågående parkering!" kom det fram som meddelande, när jag tryckte Okej för att komma vidare kom jag bara tillbaka till startläget. Jag fick lösa det på annat sätt, men det är lite märkligt att ett parkeringsbolag tycker att de tjänar tillräckligt med pengar och inte vill ha mer, ganska uppseendeväckande rentav.
Skulle parkera en bil till på en parkering där jag redan hade en bil, och tänkte använda samma app som bil nr 1, men se det gick inte. "Du har redan en pågående parkering!" kom det fram som meddelande, när jag tryckte Okej för att komma vidare kom jag bara tillbaka till startläget. Jag fick lösa det på annat sätt, men det är lite märkligt att ett parkeringsbolag tycker att de tjänar tillräckligt med pengar och inte vill ha mer, ganska uppseendeväckande rentav.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 708 inlägg
Enig! Råkade ut för det på en begravning av alla saker första gången. Skulle hjälpa en äldre sörjande och tror jag gav upp efter fem minuter.
Det värsta hade ju redan hänt, så insåg att lite böter bara var att tugga i sig. Så jag ljög, sa att jag hade betalat och såg till att vara före till parkeringen för att ta ev. böter (vilka i avdelningen gudomlig rättvisa uteblev).
Man undrar ju onekligen hur de tänker. Det är ju inte som om man bara kan ha en bil i appen.
Det värsta hade ju redan hänt, så insåg att lite böter bara var att tugga i sig. Så jag ljög, sa att jag hade betalat och såg till att vara före till parkeringen för att ta ev. böter (vilka i avdelningen gudomlig rättvisa uteblev).
Man undrar ju onekligen hur de tänker. Det är ju inte som om man bara kan ha en bil i appen.
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 379 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 379 inlägg
Så surt, jag tänkte precis skriva lite smart att det finns ju en lista på fordon/regnr du lagt in, men förstår att apparna ser olika ut. Du får ett stöd- GAAAAH av mig, för teknik som ska fungera men inte gör det.B Blazermannen skrev:
Medlem
· Blekinge
· 10 505 inlägg
GAAAHH för proffsmagasinet och deras leveranstjänst airmee. Dom ringde och sa att dom inte kunde hitta mig fast dom hade rätt adress. 15 senare vände deras bil utanför min dörr och jag fick ett meddelande att dom inte kunde leverera varan. Det gick inte att ringa tillbaka till bilen. Nu står jag utan varan mitt i projektet.
Samma skit som Amazon använder här, totalt odugliga så nu blir det ingen mer hemleverans från Amazon.T Thomas_Blekinge skrev:GAAAHH för proffsmagasinet och deras leveranstjänst airmee. Dom ringde och sa att dom inte kunde hitta mig fast dom hade rätt adress. 15 senare vände deras bil utanför min dörr och jag fick ett meddelande att dom inte kunde leverera varan. Det gick inte att ringa tillbaka till bilen. Nu står jag utan varan mitt i projektet.