971 235 läst · 9 934 svar
971k läst
9,9k svar
GAAAAHHHH!!!
Har O- och har nog aldrig varit i närheten av att ha vinterkräksjukan eller CovidX xxargs skrev:Skaffa blodgrupp '0' - eller snarare se till att ni föds med det... med andra ord när ni kör buss och funderar på vilka synder som ni gjort för att drabbas av det - skyll på föräldrarna ;-)
Nu är förvisso inte blodgrupp 0 den perfekta rustningen mot kräksjuka - men man slipper typ > 95% av dem - men den dagen man får det varianten som även slår på 0-grupp blodare så blir man typ 3 ggr mer drabbad...
Fundera på att skaffa en RPi? https://forums.linuxmint.com/viewtopic.php?t=314966ÅkeSun skrev:På etiketten står det MFT 135w, och appen HPsmart lyckas identifiera den i windows. Sen misslyckas den med installationen. I de oändliga listorna med modellnummer finns i stort sett ingenting som ens liknar detta.
Rätt eller fel, för mig ser det ut som att HP vill skrota skiten, Jag är övertygad om att inte betala en enda krona till till detta företag, ens för att köpa en ny toner Även om det skulle gå att hitta en väg runt problemet så vill jag inte längre ha med dom att göra!
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 268 inlägg
Det är skönt att se att det tydligen inte är mig det är fel på, utan HP-printern.kashieda skrev:
Problem av denna typ går att lösa på olika sätt
:ge-sig-fan-på-metoden, min stolthet tvingar mig ett överlista fanskapet
-dra-åt-helvete-metoden, spring ifrån problemet så högljutt som möjligt och köp en annan lösning
Att fortsätta lägga tid på en hatad pryl bara att skjuta upp dödsdomen. Kommer jag någonsin våga ändra något i nätverket eller ens lita på skrivaren?
Jag röstar med fötterna och säger upp bekantskapen med HP för gott, dom ska aldrig mer få förstöra mitt humör!
Det där med "serviceavgift" är väl kul också?[SKPG]Zamora skrev:
Var kan man köpa utan den, nähä ingenstans, men vad är det då, ah en avgift som försäljaren tar ut för att sälja biljetten, men borde den då inte ingå i biljettpriset eftersom det inte går att köpa biljetter på nåt annat sätt?
Och på ICA så ingår påslaget på mjölken i priset, och iom det så blir jag inte vansinnig på att ICA tar en "serviceavgift" på 20% på Arlas pris.J jonaserik skrev:
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 895 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 895 inlägg
Dansk IT kan vara en utmaning, företaget jag jobbade på parallellt med studierna hade kört fast i en utrullning av nya datorer (idag skulle man väl kalla det utrullning av arbetsplatser/workplace) från nya danska ägarnas huvudkontor. HQs plan var tydligen bara att skicka upp ett par pallar med datorer till Sverige så löser det sig nog. Efter ett rejält gaaahhh från de tidigare (svenska) ägarna som fortfarande körde svenska verksamheten erbjöds jag ”möjligheten” att reda ut problemen. Challege accepted och så var nästa 6 mån intecknade för mig…Isakare skrev:
Det gick relativt bra och nya arbetsstationerna, inklusive integration till vårt midrange ERP-system gick relativt smärtfritt även om det tog betydligt längre tid än vad danska HQ förväntat sig…
…och det utan att jag någonsin fattade vad danskarna sa, oftast bara nickade och log jag - trodde jag det var något viktigt bad jag om att vi skulle ta det på engelska - vilket funkade utmärkt, men att få engelska till standard gick inte (efter ett tag tror jag att de insåg att jag inte fattade vad de sa på danska men fortsatte glatt ändå)
Om Bron hade sänts redan då hade jag kunnat lära mig fraser som @MathiasS förslag håld keft - men även min lite försiktigare framtoning funkade.
För övrigt mitt första, och troligen sista, uppdrag där prisförhandligen avseende min insats togs helt efter slutfört uppdrag. Jag fläskade på och föreslog 3 gånger vad jag annars tjänade som timanställd - svaldes utan fråga så tydligen tog jag i för lite - men för mig som fattig student var det skönt klirr i kassan!
/U
Allvetare
· Västra götaland
· 9 163 inlägg
På tal om IT .....
Elavbrott på en timme (eller snarare den hastiga avsaknaden av ström) f*ckar upp routern.
Gaaaahhhhh....
Elavbrott på en timme (eller snarare den hastiga avsaknaden av ström) f*ckar upp routern.
Gaaaahhhhh....