GAH!
Och där lossade L2-fasen i gatan igen. Det luktar elbrand från skåpet. Sist (4 år sedan) hade båda kopplens bultar på L2 lossat och fyllt skåpet med härligt sot. ”Skall överhuvudtaget inte kunna hända, sa jouren”, men misstanken är tung trafik som dunsar över fartguppet och sliter och drar i låsningen vid områdets skåp. Vi får se vad det är den här gången. 😩

• Ledsen
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Och trots grov/mellan/finskydd så gick en av datorskärmarna jag jobbade vid sönder på porten som var aktiv. Datorn klarade sig. Båda matade via externt nätagg. Skydden är ju mot överspänning så den fallande spänningen triggade inget skydd. Måste ha varit HF på något sätt. Hur som helst får GBG Energi ta detta som förra gången. Då var det mjukstaretn på värmepumpen som gick…och alla tandborstladdarna.
Diagnosen för skåpen var för övrigt att kontakten mot plinten var dålig. De bytte ut allt för säkerhets skull.

Bra med Home Assistant som loggar spänningen i mätaren ifall det skulle bli tjafs om vad som hände.

• Graf över elspänning där spänning L2 (blå linje) sjunker dramatiskt omkring kl 18:30, medan spänning L1 och L3 (gula och röda linjer) förblir stabila.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
RoTe
GAAAAHHHH!!!

Oannonserat pissprov idag och självklart strax efter toabesök och med en sjuksköterska av det andra könet stirrandes på mitt... Ibland undrar jag vad fan jag jobbar med egentligen.

• Haha
breakman och 2 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Gaaaaahh
3st konserter med Kent och 114000 biljetter tar slut på 30min..
Dom släpper en till.. slut
Ytterligare en.. slut
Och även en tredje.. slut, åtminstone på sittplats.

Men jag ska se dom. 😍
Lånar upp på huset om så krävs. 🙌😂
Det var kämpigt, vi satt tre personer med varsin dator på varsin dag i Karlstad, två i Linköping, telefonlinan uppe på högtalarläge mitt i rummet så vi kunde ropa till varandra hur det går.

Maken kommer plötsligt fram, väljer platser, ska gå till betalning. Då blir han utkastad för att han har VPN. GAAAAH!

Men under tiden kom jag fram, så vi fixade 7 biljetter till söndagens konsert. Puh!

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Seviceavgift tar alla som säljer biljetter. Det är utanför själva tillställningens inkomst för deltagarna som uppträder. En inte alltför liten källa att käna pengar på, lukurativ verksamhet.
Fast rimligtvis borde serviceavgiften då vara per köp, inte per biljett.

• Gilla
lat
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Fast rimligtvis borde serviceavgiften då vara per köp
Då skulle de tjäna mindre pengar... Tar "114000 biljetter tar slut på 30min" ser de nog ingen större anledning till att sänka priserna...

• Gilla
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
GAAAAHHHH
Får besök i morgon, skulle städa och laga mat i kväll.
Avbrott sen 15.45, ingen prognos.
För nått år sen fick vi ersättning på 1000:- för alla avbrott, sämst i Sverige.
Karta över strömavbrott i områden runt Ekerö, Kungsberga och Färingsö. Markerade platser visar aktuella avbrott den 31 oktober.
Skapa konto

• Ledsen
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Strömmen är tillbaka nu sedan 10 min.
Det hann bli 17 grader kallt i huset, nästan så att jag var på väg att börja elda 🥶

• Wow
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Gaaaah!!
Vår kära Björke stod inte pall för stormen inatt och bestämde sig för att kasta in handduken.
Tur var att han körde ett magplask mitt mellan hus och Lönne.

• Stormfällt träd liggande på marken nära ett hus, omgiven av grön gräsmatta och åker. Trädets rötter är synliga mot marken.
    Skapa konto
  • Omkullfallet träd på grön gräsmatta omgiven av gärden, efter storm, landat mellan hus och annan växtlighet.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Ledsen
  • Wow
Blazermannen och 6 till
  • Laddar…
Var iväg en tur igår eftermiddag, tog med motorsåg och timmersax i bilen. Fick stanna tre gånger för att dra undan men bara klent.

• Gilla
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
pjgb pjgb skrev:
Det hann bli 17 grader kallt i huset,
Var bor du om det hinner bli -17 inomhus?
Och, du måste vara en tuff dj.vel som inte börjar elda innan dess!

• Haha
  • Gilla
Workingclasshero och 8 till
  • Laddar…
Det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder!
Vafan! Gaaaaaaaah!

pjgb pjgb skrev:
Det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder!
Vafan! Gaaaaaaaah!
Behöver man bra kläder är det dåligt väder❗

• Gilla
nino och 3 till
  • Laddar…
GAAAAH! Bolaget var stängt idag. Fick köpa 3,5or...

• Haha
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
Gahhh då åker man hem igen, hört att det är sämre väder hemma.

• Solig strand med solstolar och turkosa parasoller, havet i bakgrunden, skuggat av trädgrenar ovanifrån.
    Skapa konto
  • Gilla
Isakare och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.