971 199 läst · 9 934 svar
971k läst
9,9k svar
GAAAAHHHH!!!
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 645 inlägg
GAH!
Och där lossade L2-fasen i gatan igen. Det luktar elbrand från skåpet. Sist (4 år sedan) hade båda kopplens bultar på L2 lossat och fyllt skåpet med härligt sot. ”Skall överhuvudtaget inte kunna hända, sa jouren”, men misstanken är tung trafik som dunsar över fartguppet och sliter och drar i låsningen vid områdets skåp. Vi får se vad det är den här gången. 😩
Och där lossade L2-fasen i gatan igen. Det luktar elbrand från skåpet. Sist (4 år sedan) hade båda kopplens bultar på L2 lossat och fyllt skåpet med härligt sot. ”Skall överhuvudtaget inte kunna hända, sa jouren”, men misstanken är tung trafik som dunsar över fartguppet och sliter och drar i låsningen vid områdets skåp. Vi får se vad det är den här gången. 😩
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 645 inlägg
Och trots grov/mellan/finskydd så gick en av datorskärmarna jag jobbade vid sönder på porten som var aktiv. Datorn klarade sig. Båda matade via externt nätagg. Skydden är ju mot överspänning så den fallande spänningen triggade inget skydd. Måste ha varit HF på något sätt. Hur som helst får GBG Energi ta detta som förra gången. Då var det mjukstaretn på värmepumpen som gick…och alla tandborstladdarna.
Diagnosen för skåpen var för övrigt att kontakten mot plinten var dålig. De bytte ut allt för säkerhets skull.
Bra med Home Assistant som loggar spänningen i mätaren ifall det skulle bli tjafs om vad som hände.
Diagnosen för skåpen var för övrigt att kontakten mot plinten var dålig. De bytte ut allt för säkerhets skull.
Bra med Home Assistant som loggar spänningen i mätaren ifall det skulle bli tjafs om vad som hände.
Redigerat:
Det var kämpigt, vi satt tre personer med varsin dator på varsin dag i Karlstad, två i Linköping, telefonlinan uppe på högtalarläge mitt i rummet så vi kunde ropa till varandra hur det går.FredrikR skrev:
Maken kommer plötsligt fram, väljer platser, ska gå till betalning. Då blir han utkastad för att han har VPN. GAAAAH!
Men under tiden kom jag fram, så vi fixade 7 biljetter till söndagens konsert. Puh!
Gaaaah!!
Vår kära Björke stod inte pall för stormen inatt och bestämde sig för att kasta in handduken.
Tur var att han körde ett magplask mitt mellan hus och Lönne.
Vår kära Björke stod inte pall för stormen inatt och bestämde sig för att kasta in handduken.
Tur var att han körde ett magplask mitt mellan hus och Lönne.