1 010 682 läst · 10 348 svar
1011k läst
10,3k svar
GAAAAHHHH!!!
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 904 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 904 inlägg
Där jag bor funkar Airmee exemplariskt. Har förstått att villkoren för de som kör inte är optimala vilket är lite gaaaaahhhh moment å deras vägnar när tjänsten funkar så bra - sett ur mitt kundperspektiv vill jag enbart ha leverans från dem!
/U
/U
Hos oss har det också fungerat perfekt, förutom tidsangivelsen då. Den har pendlat lite fram och tillbaka, ibland kommer varorna en kvart-tjugo minuter före eller en halvtimme efter utsatt tid. Men det är inget att hänga upp sig på 😉.ullberg skrev:
Kö på macken.
Diskussion på macken för en stund sen när en tomte skulle köra in vid den pump jag backade mot.
Han tyckte att han hade företräde då han körde framåt då jag backade, jag hade väntat 5 min innan han ens dök upp på macken.
"Jag står här till du flyttar dig"
Svarade att jag har kaffe i bilen och väntar till midnatt om de så behövs... jag vann.
Vid andra pumpen viftade 2 taxichaufförer med nävarna åt varandra.
Vad är det för fel på folk ??
Diskussion på macken för en stund sen när en tomte skulle köra in vid den pump jag backade mot.
Han tyckte att han hade företräde då han körde framåt då jag backade, jag hade väntat 5 min innan han ens dök upp på macken.
Svarade att jag har kaffe i bilen och väntar till midnatt om de så behövs... jag vann.
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 460 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 460 inlägg
Råkade ut för typ samma föra veckan, tyvärr hade jag varken kaffe i termos eller fleecetröjor i reserv i bilen, men jag "vann" ändå matchen.Isakare skrev:Kö på macken.
Min hälft (vet inte om det för stunden var sämre eller bättre) tyckte jag skulle släppt fram *idioten* och släppt själva tanken på att vinna, eftersom "det finns folk som bär kniv".
Nu sitter jag här skrattar åt mig själv och undrar vad det är för fel på folk. (kanske det var jag).
För några veckor sedan väntade jag bakom en bil som stod vid pumpen. Jag tyckte att det var helt normalt att man går in och köper något när man har tankat. Tills jag insåg att det var en Tesla. Då gick jag in och ropade att det står en Tesla och blockerar bränslepumpen. Det var tydligen genant för Teslaägaren, för han fick en farlig fart ut. Vad är det för fel på folk?Isakare skrev:Kö på macken.
Det såg jag senast igår, en Kia ev6 utanför Shell/Ploc i Täby, det var fullt på parkeringen så han ställde sig vid pumpen för att gå in å köpa en kaffe...mattiasp skrev:För några veckor sedan väntade jag bakom en bil som stod vid pumpen. Jag tyckte att det var helt normalt att man går in och köper något när man har tankat. Tills jag insåg att det var en Tesla. Då gick jag in och ropade att det står en Tesla och blockerar bränslepumpen. Det var tydligen genant för Teslaägaren, för han fick en farlig fart ut. Vad är det för fel på folk?
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 186 inlägg
Om det står en elbil vid en laddare (ej snabbladdare men sådan 5-11kW vid hotell, köpcentrum etc).mattiasp skrev:För några veckor sedan väntade jag bakom en bil som stod vid pumpen. Jag tyckte att det var helt normalt att man går in och köper något när man har tankat. Tills jag insåg att det var en Tesla. Då gick jag in och ropade att det står en Tesla och blockerar bränslepumpen. Det var tydligen genant för Teslaägaren, för han fick en farlig fart ut. Vad är det för fel på folk?
Utan att ha kabeln inkopplad, så är det av någon anledning i 9 fall av 10 en Tesla. Lite som de tror det är en dedikerad plats för elbilar i allmänhet och inte för laddning.
Typ på hotell så kan de då alltså stå en hel kväll/natt och blockera platsen som någon annan kunnat använt för att starta med 100% batteri. Denna andra måste troligen avsluta/starta dagen en halvtimme senare/tidigare för att leta upp en snabbladdare.
(Sen finns det ju vissa parkeringshus där i princip alla platser har laddare och det specifikt står att det är för alla bilar ink. icke-eldrivna. Inte de jag menar utan när det kanske finns en handfull platser med laddstolpar och en massa vanliga platser lediga).
Redigerat:
Det är f.d. BMW/Merca-ägare som tidigare stod på handikapp-platser...engs skrev:Om det står en elbil vid en laddare (ej snabbladdare men sådan 5-11kW vid hotell, köpcentrum etc).
Utan att ha kabeln inkopplad, så är det av någon anledning i 9 fall av 10 en Tesla. Lite som de tror det är en dedikerad plats för elbilar i allmänhet och inte för laddning.
Typ på hotell så kan de då alltså stå en hel kväll/natt och blockera platsen som någon annan kunnat använt för att starta med 100% batteri. Denna andra måste troligen avsluta/starta dagen en halvtimme senare/tidigare för att leta upp en snabbladdare.
(Sen finns det ju vissa parkeringshus där i princip alla platser har laddare och det specifikt står att det är för alla bilar ink. icke-eldrivna. Inte de jag menar utan när det kanske finns en handfull platser med laddstolpar och en massa vanliga platser lediga).
Med "People that can park" antar jag också borde stå:
* "I have no clue how to handle my door, so I smash it into the car beside"
* "I dont understand that you cannot get into your car when I park this close to you"
* "I need to park fucking close to you and smash my door into your car, even if you have parked way off.
* " I dont want to understand that it is a problem when my children are bumping into cars with the shopping cart".
Och nej, jag kör inte BMW 😉
* "I have no clue how to handle my door, so I smash it into the car beside"
* "I dont understand that you cannot get into your car when I park this close to you"
* "I need to park fucking close to you and smash my door into your car, even if you have parked way off.
* " I dont want to understand that it is a problem when my children are bumping into cars with the shopping cart".
Och nej, jag kör inte BMW 😉
GAAAAHHHH!!!
Pelletsbrännaren skulle igång förra helgen, skjuter jordfelsbrytaren så fort tändelementet ska igång...Igår med nytt tändelement, pang tjong halva huset mörkt igen...
Efter 13 vintrar med brännaren så är det ett nytt fel att leta efter...
Jag gillar att felsöka men inte när det är kallt och mörkt.
GAAAAHHHH!!!!
Varför testar jag inte brännaren i god tid före vintern 😠
Snöskotern fixade jag för en månad sen 🤔
(Viking Bio, om ni har tips på felkällor PM:a så vi inte lusar ner tråden...)