1 019 994 läst · 10 418 svar
1020k läst
10,4k svar
GAAAAHHHH!!!
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 051 inlägg
Ouchhh.Dalbotant skrev:
Ja det där är inget man vill uppleva, och jag hoppas alla andra slipper uppleva det (ja även älgarna får helst slippa den upplevelsen!).
Nä det är stor skräck över själva tanken.
En gång när jag flängde fram i landsvägsfart så kom det en älg, och de kommer ju med sån ofattbar fart, så jag hann precis bara skymta den i ögonvrån precis när jag passerade med 1-2 meters marginal.
Hade jag kommit till det stället ett par sekunder senare hade jag kanske varit död (eller rullstolsburen som en i parallellklass till mig, blev vid sin älgkrock)
Tur i oturen! Kan tipsa om https://www.algen.se/ så slipper du förhoppningsvis sådant i fortsättningen. Sedan jag gick med för 10 år sen har jag inte kört på ett enda vilt.Dalbotant skrev:
Hoppas det som sagt gick bra, det är ingen rolig upplevelse.
Jag har varit med om den tre gånger Andra gången så pass illa att bärgaren sa att om du haft en sämre bil hade jag inte pratat med dig nu.
Jag har varit med om den tre gånger Andra gången så pass illa att bärgaren sa att om du haft en sämre bil hade jag inte pratat med dig nu.
GAAAAHHH!!!
Jag måste nog lämna denna tråd, var superstressad över allt, sjukskriven närmare ett halvår i fjol , döttrarna tjatade om ponnies och stall, jobbet krävde mer än jag klarade Gick hos psykolog, byggde stall, fick ändrad tjänst där folk ber om hjälp och tackar för det istället för att klaga redan innan. Gör i princip samma sak. Mockar skit och utfodrar hästarna 7 varje morgon, fin terapi. Knappt nåt ger mig GAAAHH!! känsla längre, ifall snöslungan skär ihop är det mer, jaha, jag kanske borde bytt olja.
Jag måste nog lämna denna tråd, var superstressad över allt, sjukskriven närmare ett halvår i fjol , döttrarna tjatade om ponnies och stall, jobbet krävde mer än jag klarade Gick hos psykolog, byggde stall, fick ändrad tjänst där folk ber om hjälp och tackar för det istället för att klaga redan innan. Gör i princip samma sak. Mockar skit och utfodrar hästarna 7 varje morgon, fin terapi. Knappt nåt ger mig GAAAHH!! känsla längre, ifall snöslungan skär ihop är det mer, jaha, jag kanske borde bytt olja.
Låter som du borde visa vem som bestämmer, du eller döttrarna.V Ville_Vessla skrev:GAAAAHHH!!!
Jo tjena, fick ju användning för allt jag sparat genom åren. Bräder, isolering, fönster osv. Dessutom anledning att nyttja diverse maskiner köpt på auktion bara för att. Fick bla boxdörrarna mot en flaska whisky. Det är alltså inte ett nybygge utan ombyggnad av uthuset men jag tror det gick på runt 25000 för ett stall med 2 boxar , godkänt av veterinär och uppfyller alla krav från jordbruksverket,,inte för att det behövs nåt veterinärgodkännande men grannen är det och jag bad hennen kolla om det är nåt fel. Även ett vindskydd stort som en carport för 2 bilar byggdes i hagen. Roligaste sommarn på länge, men jag stånkade och stönade så döttrarna tror att det var en uppoffring.RoTe skrev:
Husägare
· Jönköping
· 5 671 inlägg
Gaashhh för Aftonbladet som skriver om familjen som befinner sig i "extremvädret" I Särna med den "extrema" temperaturen -27 grader.
Ja, det är januari i Sverige. Det finns en värld utanför Södermalm.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/LMqWrq/extrema-temperaturer-i-sarna-varningar-utfardad
Ja, det är januari i Sverige. Det finns en värld utanför Södermalm.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/LMqWrq/extrema-temperaturer-i-sarna-varningar-utfardad
Även om jag inte har mycket till övers för Slöddermalm så bör väl till deras försvar framhållas att det denna gång var boende i Särna som gnällde över vädret....M Myckling skrev:
Numera boende ja...MathiasS skrev:
"En av de boende i området är Christy Eriksson.
– Jag kommer ursprungligen från Hawaii men jag har bott här i Särna i några år nu. Det är en stor kontrast till vädret jag är van vid, säger hon. "