1 015 220 läst · 10 389 svar
1015k läst
10,4k svar
GAAAAHHHH!!!
Dagens GAAAAHHHH kom inte på bild.
Vi skulle bara såga upp ett fällt träd.
För att slippa köra veden några rundor med skottkärra kom jag på den brillianta iden att ta skåpbilen.
Backade ut på ängen där veden låg, kom typ 2 meter.......sen satt bilen fast ( bilar utan 4wd och låsbara diffar borde vara förbjudna)
Ca 2 timmar tog det att få loss den med domkrafter, brädor, grus mm, grannen med traktor vad borta.....och veden ligger kvar ☹️
För att slippa köra veden några rundor med skottkärra kom jag på den brillianta iden att ta skåpbilen.
Backade ut på ängen där veden låg, kom typ 2 meter.......sen satt bilen fast ( bilar utan 4wd och låsbara diffar borde vara förbjudna)
Ca 2 timmar tog det att få loss den med domkrafter, brädor, grus mm, grannen med traktor vad borta.....och veden ligger kvar ☹️
Renoverare
· Uppsala
· 1 829 inlägg
Gaaaahhhh! Influensa och termometern visar 39,5. Skulle ha jobbat imorgon.
Precis, aldrig bil utan minst Svensson awd/4wd. Gör livet så mycket lättare. Sen hade man väl lastat sig fast ist. Men då tar man fram ryckstroppen!Isakare skrev:Dagens GAAAAHHHH kom inte på bild.
För er som inte sett en:
Husägare
· Jönköping
· 5 655 inlägg
Så går det när man försöker använda tjänstebilen till privata göromål. Instant karma.Isakare skrev:Dagens GAAAAHHHH kom inte på bild.
Gaaaaahhh! Elektrikerfavoriten Plejd är inte min favorit. Dimmern gick som en dans att installera men styr-pucken CTR-01 funkar inte efter att strömmen brutits (och slagits på igen). Då måste man in i appen och reparera den. Pratade med supporten och efter FW-uppdatering funkar inte det heller. De ville ha tillbaka den för att dissekera den.
”Plejd krånglar inte” pyttsan heller, detta hade jag löst med en shelly på 10% tiden för 1/4 av priset….
”Plejd krånglar inte” pyttsan heller, detta hade jag löst med en shelly på 10% tiden för 1/4 av priset….
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 473 inlägg
WAAAAAAAAGH!
Fick ett par överskåp av en vän för något år sedan, en av vitrinluckorna hade gått i kras.
Köpte en ny lucka av samma modell från IKEA.
Nu, ett år senare kommer tummen ur och vi hänger upp skåpen, jag packar upp den nya luckan och konstaterar att den är är frostad, de gamla luckorna är i klart glas 😓
Fick ett par överskåp av en vän för något år sedan, en av vitrinluckorna hade gått i kras.
Köpte en ny lucka av samma modell från IKEA.
Nu, ett år senare kommer tummen ur och vi hänger upp skåpen, jag packar upp den nya luckan och konstaterar att den är är frostad, de gamla luckorna är i klart glas 😓