tommib
Surt. Måste du ha precis alla plankor då? Kan du inte bara dra en skruv ner i en av dem på första raden och offra den?

• Gilla
AXS
  • Laddar…
AXS
Sågade av 2cm och så gick det att få loss första biten.

Men det var inte klick som böjs ner utan har slagits ihop. Kommer bli mycket jobb...

• Närbild på en golvkant som delvis har sågats av, med trädetaljer synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Person drar bort ett lager skivmaterial från ett trägolv nära en vägg, med rester av byggdamm synligt.
    Skapa konto
  • Gilla
tommib
  • Laddar…
AXS AXS skrev:
Sågade av 2cm och så gick det att få loss första biten.

Men det var inte klick som böjs ner utan har slagits ihop. Kommer bli mycket jobb...
Men... har någon lagt ett ek-lamellgolv ovanpå ett som det ser ut väldigt vackert ekparkettgolv?

• Wow
  • Gilla
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
AXS
mikethebik mikethebik skrev:
Men... har någon lagt ett ek-lamellgolv ovanpå ett som det ser ut väldigt vackert ekparkettgolv?
Precis!
Original -52 under. Kommer slipas.

Rum under renovering med trägolv, verktyg längs väggen och ett fönster i bakgrunden. En persons fot syns i bildens förgrund.
Skapa konto

Inte fint alls. Tyvärr innebär det fix av alla golv i lägenheten då jag vill ha samma höjd. Barnen får vänta lite och leva med en tröskel ett tag.

Edit: Gaaaaahhhh! Vem tror ni satte en bräda i smalbenet? Otippat mycket blod och ont. Så nu skiter jag i det här och går och dricker öl.

Redigerat:
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 7 till
  • Laddar…
Detta händer naturligtvis dan före julafton när man är på väg till julfirandet. P229F 😡
Instrumentbräda visas med motorlampan tänd och växel i parkeringsläge. Räckvidd 990 km, temperatur 0,5°C klockan 11:44.
Skapa konto

Det enda positiva är att jag inte hann köra längre än 13 av 65 mil.
Nu får jag hänga på BH istället...

• Ledsen
  • Wow
Isakare och 10 till
  • Laddar…
jahapp å där kom dunderförskylning som på posten 😢

• Ledsen
tensiden och 5 till
  • Laddar…
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Detta händer naturligtvis dan före julafton när man är på väg till julfirandet. P229F 😡
[bild]
Det enda positiva är att jag inte hann köra längre än 13 av 65 mil.
Lite eltejp över den lampan och sedan är det bara att åka....lite lugnt......

Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Drömjul!!

• Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Är det bara jag eller går det oftast från "det är lugnt, det är en månad till jul" till att på vad som känns som två dagar bli "julafton?! Imorgon?!"
Kunde inte låta bli när jag såg denna:
The stages of Christmas shopping" meme visar en man i 1700-talskläder, först lugn (Plenty of time), sen förvånad (Oh no).
Skapa konto

På trådens ämne:
I svärfars stuga för julfirande, två rönnar har blåst ned under hösten.
Det positiva är att det var just de två som utsett till att de skulle bort.
Det negativa är att det då blev till att röja upp i bråten nu istället för att sitta och tindra dan före dopparedan..

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Lite eltejp över den lampan och sedan är det bara att åka....lite lugnt......
Men för guds skull, ta inte den gröngula tapen. Den får bara användas till ommärkning av fk:tråd.😀 Gaaaahhhh.

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Gaaaahhhhh!!! Julgransfoten läcker. Inte mycket men tillräckligt för att det måst åtgärdas. Julgranen (och foten) står numera i en avskuren murarhink (man tager vad man haver) och döljs väl av julklapparna. Kommer kanske inte se lika snyggt ut efter julklappsutdelningen....

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
D Dublin skrev:
Gaaaahhhhh!!! Julgransfoten läcker. Inte mycket men tillräckligt för att det måst åtgärdas. Julgranen (och foten) står numera i en avskuren murarhink (man tager vad man haver) och döljs väl av julklapparna. Kommer kanske inte se lika snyggt ut efter julklappsutdelningen....
Testa att täta med JB-Weld, eller Biltemas motsvarighet ”Epoxikitt”.

hsd
Bara att lägga i en plastpåse

Töm den först och fyll sedan vattnet i plastpåsen

Gaaaahhhhhh!
Saknar en halvmeter snö och -10°.
Det här är skittråkigt på en julafton......
Trädäck med julbelysning i träden, ingen snö på marken, en mulen himmel syns från verandan under jul.
Skapa konto

• Ledsen
Maria T och 2 till
  • Laddar…
C cazet skrev:
jahapp å där kom dunderförskylning som på posten 😢
Samma här. Ett par andra i familjen har varit småförkylda här i dagarna men jag tänkte att jag klarade mig. Vaknade inatt med rejält halsont och snuva. Gaaaaaah.

• Ledsen
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.