useless useless skrev:
Numera boende ja...

"En av de boende i området är Christy Eriksson.

– Jag kommer ursprungligen från Hawaii men jag har bott här i Särna i några år nu. Det är en stor kontrast till vädret jag är van vid, säger hon. "
Fortfarande sant!

M Myckling skrev:
Gaashhh för Aftonbladet som skriver om familjen som befinner sig i "extremvädret" I Särna med den "extrema" temperaturen -27 grader.

Ja, det är januari i Sverige. Det finns en värld utanför Södermalm.

[länk]
Hon kan ju inte vara särskilt frusen av sig i alla fall, för då borde hon haft en mössa…

• Älska
tveksamt och 1 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Hon kan ju inte vara särskilt frusen av sig i alla fall, för då borde hon haft en mössa…
Säg inte det. Finns folk som hellre fryser ihjäl än förstör frisyren med en mössa ;)

• Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Ja, darwinismen fungerar 😀

• Haha
  • Älska
kashieda och 3 till
  • Laddar…
För lite loctite på stoppskruven till drivlinan på grabbens RC, 2 veckors leverans på nya. Trodde dock det var diffen som var slut så det var ju iallafall bra

RC-bilens drivlina med en markerad stoppskruv som behöver loctite-fixering, synligt i närbild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
  • Gilla
  • Ledsen
Isakare och 2 till
  • Laddar…
WAAAAAAAGH!

Jag vill bara kontrollera min skraplott, inte skapa ett jävla konto...
Skärmbild av instruktioner för att skrapa och scanna en lott med info om att vinster kräver ett konto.
Skapa konto

• Arg
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
WAAAAAAAGH!

Jag vill bara kontrollera min skraplott, inte skapa ett jävla konto...
[bild]
Samma skit med Svenska spel och Trisslotter 🤬

• Arg
13th Marine
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Gaashhh för Aftonbladet som skriver om familjen som befinner sig i "extremvädret" I Särna med den "extrema" temperaturen -27 grader.

Ja, det är januari i Sverige. Det finns en värld utanför Södermalm.

[länk]
…fast om jag ska vara ärlig så gnäller jag gärna när det är kallare än -10 även om temperaturer kring -30 är helt rimliga här i Norrland (även om jag har svårt att tro att jag skulle göra det i tidningen). Gaaah jag bor på fel ställe 😬

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
GAAAAHHHH.
Hotellet (Riaden) i Marrakech hade enligt sidan "Fria toalettartiklar" så vi tog inte med mer än tandborste.
Detta var vad som erbjuds, tjock nog att tvätta händerna 3 gånger !!!
I morgon ska vi byta Riad, får se om det är bättre där.
En liten tvålsnitt i grå tvålkopp, bredvid en tvål i lila förpackning på marmorbänk i ett badrum.
Skapa konto
Lista över badrumsbekvämligheter på ett hotell, inklusive dusch, badkar, gratis toalettartiklar och duschtvål.
Skapa konto

• Haha
  • Wow
  • Gilla
Anna_H och 7 till
  • Laddar…
GAAAAAHHH för bilister som tycks tro att det är en rättighet att alltid ligga 10-20 kilometer under skyltad hastighet.
Klarar man inte av att hålla hastighet och rytm får man ta taxi eller åka när det inte är mycket trafik.
Åkte från Dalarna till Västerås igår och vid flera tillfällen kommer man ifatt bilar som kör långsamt på mycket fina torra 2+1 vägar.

Kommer ifatt två bilar på en-filigt och det går i 80 på 100-väg, när det går över i 2 filer gasar fanskapet framför och bestämmer sig för att köra om snigeln i husbilen framför dem i snigelfart och ökar från 80 till 90 och blockerar hela sträckan, jag blinkade med helljuset och till slut flyttade kärringen på sig så att åtminstone jag och en till hann förbi.

På väg hem efter ett stopp hos svärföräldrarna i Sala möter vi en ändlös rad av bilar från där vi kom ut i Sala och nästan hela vägen till Borlänge där det blev lugnare norrut.
Det var i princip en oavbruten kö av bilar där ingen ens verkade bry sig om att köra om på 2-filiga sträckorna då man antagligen gjort det och konstaterat att kön är ändlös.
Hastigheten söderöver verkade gå mellan 20 kmh upp till 60-70 som bäst.

Kanske var elbilskön från Malung som hunnit dit😉

Jädra tur att vi slapp det eländet när vi åkte söderöver några timmar tidigare.

• Gilla
  • Ledsen
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
mikethebik mikethebik skrev:
GAAAAAHHH för bilister som tycks tro att det är en rättighet att alltid ligga 10-20 kilometer under skyltad hastighet.
Klarar man inte av att hålla hastighet och rytm får man ta taxi eller åka när det inte är mycket trafik.
Åkte från Dalarna till Västerås igår och vid flera tillfällen kommer man ifatt bilar som kör långsamt på mycket fina torra 2+1 vägar.

Kommer ifatt två bilar på en-filigt och det går i 80 på 100-väg, när det går över i 2 filer gasar fanskapet framför och bestämmer sig för att köra om snigeln i husbilen framför dem i snigelfart och ökar från 80 till 90 och blockerar hela sträckan, jag blinkade med helljuset och till slut flyttade kärringen på sig så att åtminstone jag och en till hann förbi.

På väg hem efter ett stopp hos svärföräldrarna i Sala möter vi en ändlös rad av bilar från där vi kom ut i Sala och nästan hela vägen till Borlänge där det blev lugnare norrut.
Det var i princip en oavbruten kö av bilar där ingen ens verkade bry sig om att köra om på 2-filiga sträckorna då man antagligen gjort det och konstaterat att kön är ändlös.
Hastigheten söderöver verkade gå mellan 20 kmh upp till 60-70 som bäst.

Kanske var elbilskön från Malung som hunnit dit😉

Jädra tur att vi slapp det eländet när vi åkte söderöver några timmar tidigare.
Vi har några 100 inlägg om detta i mittfiletrdåen 😂

• Gilla
cpalm och 2 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vi har några 100 inlägg om detta i mittfiletrdåen 😂
Gaaaaahh
Man ska dock vara beredd att kallas hotfull och aggressiv där.. 😂🫶

• Haha
  • Älska
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
tommib
mikethebik mikethebik skrev:
GAAAAAAHHHHH för idioter som ska köra om på de tvåfiliga sträckorna när det är tydligt att kön sträcker sig från någon mil innan Tönnebro ner till typ Gävle. Det är meningslöst och det sabbar rytmen vilket förstör för alla.

Ett anti-Gaahhh dock för större delen av kön som både förstod detta och förstod att det rimliga är att köra blixtlås i rondellen där väg 83 ansluter istället för att bara köra på, vilket de legalt absolut hade kunnat göra (väjningsplikt in i rondellen).

• Gilla
Workingclasshero och 7 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Hotellet (Riaden) i Marrakech hade enligt sidan "Fria toalettartiklar" så vi tog inte med mer än tandborste.
Vänsterhanden anses oren i de trakterna av en anledning. Så använder du den så är det gratis ;)

• Haha
cpalm
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Gaaaaahh
Man ska dock vara beredd att kallas hotfull och aggressiv där.. 😂🫶
Har dock ingen aning om väglaget nu, kan tänka mig det börjar bli dags sänka hastigheten

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.