1 024 223 läst · 10 471 svar
1024k läst
10,5k svar
GAAAAHHHH!!!
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 558 inlägg
WAAAAAAAAGH!
Kontaktade VC med anledning av mina låga järndepåer och frågade vad jag borde göra åt dem.
Efter två veckor får jag svar "du borde tagit pillerna du fått av blodgivningen".
Och givetvis kan jag inte ställa följdfrågor då de avslutat konversationen... 😡
Kontaktade VC med anledning av mina låga järndepåer och frågade vad jag borde göra åt dem.
Efter två veckor får jag svar "du borde tagit pillerna du fått av blodgivningen".
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och givetvis kan jag inte ställa följdfrågor då de avslutat konversationen... 😡
S
swirve
Elektroniktokig
· Östergötland
· 1 339 inlägg
swirve
Elektroniktokig
- Östergötland
- 1 339 inlägg
Ja finns det så mycket annat att göra än att ta järntabletter?! Blodpudding och blutsaft?13th Marine skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 558 inlägg
Ja, men hur många? Hur länge? Ska man ta ett blodprov igen om någon månad för att kolla så att nivåerna är acceptabla igen?S swirve skrev:
Man kan ju tänka att det skapar merarbete då jag nu måste börja om från början.Alfredo skrev:
Denna gång accepterar jag inte svar via 1177...
Replik på mitt eget inlägg
"GAAAAAAAAAHHHHHHHHH!!!!!
Jobbat i 2 dagar och börjar redan tröttna, inte på själva jobbet, utan på en kollega jag släpat på i 2,5 år som inte kan mer idag än när han började.
Provat alla pedagogiska metoder, inget hjälper.
Meddelade chefen efter 3 månader, tyvärr, den här personen har inte rätt anlag, tummen på rätt ställe.
"vi måste ge han mer tid"
Hur lång tid är det ??
Idag vid halv 1 när vi var klara med ett jobb ljög jag, och sa att vi inte har nått mer att göra idag. Sen åkte jag och gjorde ett jobb där man helst skulle vara 2 st.
Med envishet och några timmar övertid löste jag det själv, känndes skönt.
Funderat på om jag själv ska sluta, men säga upp sig från jobbet vid 61 är hål i huvudet"
Idag efter 2 katastrofala dagar på ett montage tröttnade jag totalt.
Ringde chefen och sa: Vill aldrig mera jobba med min arbetskollega, vill inte utsätta mig för detta längre, totalt slut i kroppen för jag jobbar för 2, slut i huvudet för jag tänker för 2, jag orkar inte längre.
"Jag hör vad du säger" sa chefen. Tror han förstod att det är alvar.
Måndag blir spännande.
"GAAAAAAAAAHHHHHHHHH!!!!!
Jobbat i 2 dagar och börjar redan tröttna, inte på själva jobbet, utan på en kollega jag släpat på i 2,5 år som inte kan mer idag än när han började.
Provat alla pedagogiska metoder, inget hjälper.
Meddelade chefen efter 3 månader, tyvärr, den här personen har inte rätt anlag, tummen på rätt ställe.
"vi måste ge han mer tid"
Hur lång tid är det ??
Idag vid halv 1 när vi var klara med ett jobb ljög jag, och sa att vi inte har nått mer att göra idag. Sen åkte jag och gjorde ett jobb där man helst skulle vara 2 st.
Med envishet och några timmar övertid löste jag det själv, känndes skönt.
Funderat på om jag själv ska sluta, men säga upp sig från jobbet vid 61 är hål i huvudet"
Idag efter 2 katastrofala dagar på ett montage tröttnade jag totalt.
Ringde chefen och sa: Vill aldrig mera jobba med min arbetskollega, vill inte utsätta mig för detta längre, totalt slut i kroppen för jag jobbar för 2, slut i huvudet för jag tänker för 2, jag orkar inte längre.
"Jag hör vad du säger" sa chefen. Tror han förstod att det är alvar.
Måndag blir spännande.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 558 inlägg
har du inte piller kvar ?? - om så är det väl bara att börja knappra...13th Marine skrev:
fast jag förstår motståndet trots allt då magen inte alltid är helt nöjd över det...
S
swirve
Elektroniktokig
· Östergötland
· 1 339 inlägg
swirve
Elektroniktokig
- Östergötland
- 1 339 inlägg
Troligen en sjuksköterska som svarat, de får inte ordinera läkemedel, det finns inga läkartider, järntabletter är receptfritt.13th Marine skrev:
Lös problemet.
Ok, jag är färgad av att frun jobbar på vc och svarar dagligen på dylika saker. Problemet är att det finns inga läkartider, är det inget brådskande ligger det kanske 3-4-5 månader bort. Frustrationen är stor, maktlöshetkänslan påtaglig... Hon vill därifrån då hon inte känner att hon kan stå för den ickevård vc står för... De som varit där längre än 1-2 år är jävligt bittra människor, och det tror jag lyser igenom i svaren..
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 558 inlägg