4774
GAAAAHHHH för att trilla i nerförsbacke för att splinten på pirrans hjul släppte Närbild på ett sår över ögonbrynet på en människa, orsakad av att ha ramlat nedför en backe.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
  • Wow
  • Haha
mikethebik och 12 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
GAAAAHHHH för att trilla i nerförsbacke för att splinten på pirrans hjul släppte[bild]
GAAAAAHHHH! Satiken va ont
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
RoTe
B b8q skrev:
Jag skulle nog hellre stanna ett halvår till på ISS än att chansa med att åka SpaceX…
Man kan ju anlita ryssarna annars... Inte det nej? 😂
 
  • Haha
Tokslut
  • Laddar…
WAAAAAAAAGH!

Kontaktade VC med anledning av mina låga järndepåer och frågade vad jag borde göra åt dem.
Efter två veckor får jag svar "du borde tagit pillerna du fått av blodgivningen".


En man i kostym ser sarkastisk ut med texten "YOU DON'T SAY?" under honom.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och givetvis kan jag inte ställa följdfrågor då de avslutat konversationen... 😡
 
  • Arg
  • Wow
  • Haha
Anna_H och 5 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
WAAAAAAAAGH!

Kontaktade VC med anledning av mina låga järndepåer och frågade vad jag borde göra åt dem.
Efter två veckor får jag svar "du borde tagit pillerna du fått av blodgivningen".


[bild]

Och givetvis kan jag inte ställa följdfrågor då de avslutat konversationen... 😡
Ja finns det så mycket annat att göra än att ta järntabletter?! Blodpudding och blutsaft?
 
  • Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
Ta sig ett järn kanske?
 
  • Gilla
  • Haha
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Och givetvis kan jag inte ställa följdfrågor
Nej följdfrågor är liksom inte deras grej. Sådana skulle kunna innebära att de måste engagera sig och det verkar inte riktigt vara önskvärt.
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
S swirve skrev:
Ja finns det så mycket annat att göra än att ta järntabletter?! Blodpudding och blutsaft?
Ja, men hur många? Hur länge? Ska man ta ett blodprov igen om någon månad för att kolla så att nivåerna är acceptabla igen?
Alfredo Alfredo skrev:
Nej följdfrågor är liksom inte deras grej. Sådana skulle kunna innebära att de måste engagera sig och det verkar inte riktigt vara önskvärt.
Man kan ju tänka att det skapar merarbete då jag nu måste börja om från början.
Denna gång accepterar jag inte svar via 1177...
 
Replik på mitt eget inlägg

"GAAAAAAAAAHHHHHHHHH!!!!!
Jobbat i 2 dagar och börjar redan tröttna, inte på själva jobbet, utan på en kollega jag släpat på i 2,5 år som inte kan mer idag än när han började.
Provat alla pedagogiska metoder, inget hjälper.
Meddelade chefen efter 3 månader, tyvärr, den här personen har inte rätt anlag, tummen på rätt ställe.
"vi måste ge han mer tid"
Hur lång tid är det ??
Idag vid halv 1 när vi var klara med ett jobb ljög jag, och sa att vi inte har nått mer att göra idag. Sen åkte jag och gjorde ett jobb där man helst skulle vara 2 st.
Med envishet och några timmar övertid löste jag det själv, känndes skönt.
Funderat på om jag själv ska sluta, men säga upp sig från jobbet vid 61 är hål i huvudet"

Idag efter 2 katastrofala dagar på ett montage tröttnade jag totalt.
Ringde chefen och sa: Vill aldrig mera jobba med min arbetskollega, vill inte utsätta mig för detta längre, totalt slut i kroppen för jag jobbar för 2, slut i huvudet för jag tänker för 2, jag orkar inte längre.
"Jag hör vad du säger" sa chefen. Tror han förstod att det är alvar.

Måndag blir spännande.
 
  • Gilla
  • Ledsen
  • Älska
hapazard och 11 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Ja, men hur många? Hur länge? Ska man ta ett blodprov igen om någon månad för att kolla så att nivåerna är acceptabla igen?

Man kan ju tänka att det skapar merarbete då jag nu måste börja om från början.
Denna gång accepterar jag inte svar via 1177...
Tex 3 tabletter niferex i 10-20v? O sen höra av sig o be om prov?
Instruktioner för dosering av läkemedlet Niferex, inklusive dos för barn, ungdomar och vuxna, samt administration och behandlingstid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
hapazard och 1 till
  • Laddar…
S swirve skrev:
Tex 3 tabletter niferex i 10-20v? O sen höra av sig o be om prov?
[bild]
Det är väl sånt de med fördel kunde informerat mig om.

Det är för övrigt en betydligt längre behandling än de 20 tabletter jag fick av blodgivningen (innan de visste om det låga järndepåvärdet)
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Det är väl sånt de med fördel kunde informerat mig om.

Det är för övrigt en betydligt längre behandling än de 20 tabletter jag fick av blodgivningen (innan de visste om det låga järndepåvärdet)
Jag röstar för tre blodpuddingar om dagen i 15 veckor.
 
  • Haha
  • Ledsen
  • Gilla
  • Älska
hapazard och 4 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
WAAAAAAAAGH!

Kontaktade VC med anledning av mina låga järndepåer och frågade vad jag borde göra åt dem.
Efter två veckor får jag svar "du borde tagit pillerna du fått av blodgivningen".


[bild]

Och givetvis kan jag inte ställa följdfrågor då de avslutat konversationen... 😡
har du inte piller kvar ?? - om så är det väl bara att börja knappra...

fast jag förstår motståndet trots allt då magen inte alltid är helt nöjd över det...
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Det är väl sånt de med fördel kunde informerat mig om.

Det är för övrigt en betydligt längre behandling än de 20 tabletter jag fick av blodgivningen (innan de visste om det låga järndepåvärdet)
Troligen en sjuksköterska som svarat, de får inte ordinera läkemedel, det finns inga läkartider, järntabletter är receptfritt.
Lös problemet.


Ok, jag är färgad av att frun jobbar på vc och svarar dagligen på dylika saker. Problemet är att det finns inga läkartider, är det inget brådskande ligger det kanske 3-4-5 månader bort. Frustrationen är stor, maktlöshetkänslan påtaglig... Hon vill därifrån då hon inte känner att hon kan stå för den ickevård vc står för... De som varit där längre än 1-2 år är jävligt bittra människor, och det tror jag lyser igenom i svaren..
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Jag röstar för tre blodpuddingar om dagen i 15 veckor.
Jag är mer inne på lever till frukost, lunch och middag. 🤔
 
  • Ledsen
kashieda
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.