På temat att få lov att komma in på ställen.

På ett av mina förra jobb berättade en kollega om när han blev ombedd av en kund, en amerikansk flygplats, att komma och kolla på något på plats.
För att komma åt överallt där de skulle så behövde han givetvis ett gäst-passerkort, problemet var bara att sånt behövde sökas x veckor i förväg med en massa ifs and buts så att den som tog hand om kollegan på plats sket helt enkelt i det.
Kollegan tyckte det var lite nervigt eftersom allt övervakades av vakter med automatgevär.

13th Marine 13th Marine skrev:
På temat att få lov att komma in på ställen.

På ett av mina förra jobb berättade en kollega om när han blev ombedd av en kund, en amerikansk flygplats, att komma och kolla på något på plats.
För att komma åt överallt där de skulle så behövde han givetvis ett gäst-passerkort, problemet var bara att sånt behövde sökas x veckor i förväg med en massa ifs and buts så att den som tog hand om kollegan på plats sket helt enkelt i det.
Kollegan tyckte det var lite nervigt eftersom allt övervakades av vakter med automatgevär.
Då var det halvdan säkerhetsnivå än den jag beskrev tidigare om de kunde gå runt t.ex. skalskyddet med grindar och även passagekontroller utan rätt behörighet😉

Tror fan jag åkt på Covid eller liknande. Ont i halsen men ingen hosta. Kraftig feber som kommer och går. Orkeslöshet 24/7. Svettningar och frossa omväxlande. Precis som 2020 men mildare.
Gaaaaaaaaaaahhhhhhhhh…

• Ledsen
Isakare och 4 till
  • Laddar…
Gaaaaahh
Hörde ett mindre brak och hur äpplen föll till marken...
En större gren i toppen hade brutits av och tagit med sig en mindre, samma träd som tidigare.
Brutna grenar och fallna äpplen ligger spridda på marken under ett fruktträd i en trädgård efter att en stor gren har brutits av.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Här på fotot ligger grenarna redan på släpvagnen och detta är det som låg kvar under dom på marken...🙄

• Wow
  • Ledsen
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
Du får göra lite äppelvin då 🙂

• Haha
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Du får göra lite äppelvin då 🙂
Stolt om kan orkar göra mos.. 😇

• Gilla
nino
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Gaaaaahh
Hörde ett mindre brak och hur äpplen föll till marken...
En större gren i toppen hade brutits av och tagit med sig en mindre, samma träd som tidigare.
[bild]
Här på fotot ligger grenarna redan på släpvagnen och detta är det som låg kvar under dom på marken...🙄
Du är inte ensam, det ligger brustna äppelgrenar på nästan vart enda tomt man åker förbi.
Klippa äppelträd verkar inte vara inne nu för tiden.

• Ledsen
FredrikR
  • Laddar…
I ämnet äpplen och GAAAHHH så såg jag på lokala FB gruppen.
De hade ställt ut en låda med äppen, och skrivit på barnens griffeltavla bakom lådan
"Ta om du vill"
Nån har tagit griffeltavlan !!!

Redigerat:
  • Haha
  • Wow
  • Ledsen
  • Gilla
mexitegel och 13 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Du är inte ensam, det ligger brustna äppelgrenar på nästan vart enda tomt man åker förbi.
Klippa äppelträd verkar inte vara inne nu för tiden.
Mycket äpplen i år och jag tycker det blåst en hel del på sistone.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
pjgb pjgb skrev:
Tror fan jag åkt på Covid eller liknande. Ont i halsen men ingen hosta. Kraftig feber som kommer och går. Orkeslöshet 24/7. Svettningar och frossa omväxlande. Precis som 2020 men mildare.
Gaaaaaaaaaaahhhhhhhhh…

Är i samma situation som du, och började i måndags, nu verkar jag inte svälja lika mycket lava som tidigare men har istället börjat torrhosta... och det där med cykliska frossa och kallsvettningar stämmer in på mig också, blöter ned så pass utöver kläderna jag har på mig att jag borde byta sänglinne och det känns som en nära oöverstigligt projekt bara det - och det är faen inte ofta jag har svettas så kopiöst mycket som denna gång, om någonsin tidigare i samband med sjukdom... och det kompenseras inte naturligt med törst-känsla, vilket belönas med taggtrådsrensning av kanalerna i samband med toalett, får vara glad att det fortfarande är flytande ut... försöker tvinga i mig mycket vatten av lärdomen och lite mat men det och speciellt sistnämnda går jättedåligt.

hoppas att du kryar på dig, och det riktat till mig själv också...

• Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
WAAAAAAAAGH!

Hade en leverans som avsändaren sa skulle komma igår, såg igår att FedEx lämnat över till postmord och ska komma idag, FedEx säger att den ska komma idag, och Postnord säger att den kommer imorgon.

Eftersom det är till dörren så antar jag att jag måste signera, då är det praktiskt att veta vilken dag de kommer.

• Ledsen
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Fortsättning på säkerhet på byggarbetsplatser.
Kom in igår efter mycket bök och jobbade hela dagen, jag fick bara begränsad access då vi bara ska vara där i 2 dagar, igår och idag, kan tex inte ta in bilen för att lasta ur verktyg mm, utan får släpa allt flera vändor fram o tillbaka.
Nu 8.30 ska jag gå på säkerhetskurs !!! det gör att jag inte som alla andra kan ta tidig fredag, utan får nog köra in i kaklet till 16 för att bli klar, sen 2 timmars resa hem.
Älskar sådana här ställen 🙃🤬

• Haha
Dan_Johansson
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Eftersom det är till dörren så antar jag att jag måste signera
Anta inte det. Min erfarenhet är att det är rena lotteriet vad som behöver signeras och vad som inte behöver signeras...

Alfredo Alfredo skrev:
Anta inte det. Min erfarenhet är att det är rena lotteriet vad som behöver signeras och vad som inte behöver signeras...
Bättre att anta det än att inte anta det och strular det på grund av att jag inte var hemma.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
RoTe
Alfredo Alfredo skrev:
Jag skulle få leverans av UPS, gick absolut INTE att lämna utanför dörren. När jag väl åkt hem bara för paketet fick jag det i handen och han drog, utan signatur... 🤬

• Haha
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.