hsd hsd skrev:
Och jag hoppas att detta med att ta betalt för luft ,och vatten, inte sprider sig
Fixed it!
 
hsd
T
tveksamt tveksamt skrev:
Fixed it!
Hupp, tanken var snabbare än fingrarna 👍
 
  • Gilla
tveksamt
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Jag har en 12V kompressor i bilen, mycket smidigt.
Mätarna på dem brukar vara ganska oprecisa. Det gäller även billiga till vanliga kompressorer. Har kasserat en sådan oduglig tingest.
 
Sedan har man ju en riktig kompressor både hemma och i fritidshuset.
Man kan ju som Byggahusare inte använda luftverktyg eller blåsa rent.😉
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Ja, det är ett bra sätt att inte skaffa kunder.
Jag hade en drabbning med en mackkille. Körde saab med t7 motorn för många år sen. Kollade oljan minst varannan tankning. Vid påfyllning brukade jag ta en gratis papptratt. Plötsligt skulle de ha 20 spänn. Jag körde minst 3000 mil per år och tankade oftast på samma mack. Vill ni ha mig som kund, 50.000 om året i pengar in, bjud på en tratt. Nejdå. Mejlade Statoil centralt. Jo, papptrattar delades ut gratis till mackarna. Du ska få en gratis. Nej bara om du köper en dunk olja sa mackkillen. Vem fan köper 5l olja och fyller hela på en gång med papptratt? Nå. Tillslut fick jag trattar. När jag också tankade.

Sluta tanka. Maila kedjan. Får de omvärdera.
 
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
RoTe
A AndersS skrev:
Mätarna på dem brukar vara ganska oprecisa. Det gäller även billiga till vanliga kompressorer. Har kasserat en sådan oduglig tingest.
Min visar precis som de på mackarna i alla fall. Har bra koll på detta då jag hade pyspunka på ett vinterdäck.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Jag hade en drabbning med en mackkille. Körde saab med t7 motorn för många år sen. Kollade oljan minst varannan tankning. Vid påfyllning brukade jag ta en gratis papptratt. Plötsligt skulle de ha 20 spänn. Jag körde minst 3000 mil per år och tankade oftast på samma mack. Vill ni ha mig som kund, 50.000 om året i pengar in, bjud på en tratt. Nejdå. Mejlade Statoil centralt. Jo, papptrattar delades ut gratis till mackarna. Du ska få en gratis. Nej bara om du köper en dunk olja sa mackkillen. Vem fan köper 5l olja och fyller hela på en gång med papptratt? Nå. Tillslut fick jag trattar. När jag också tankade.

Sluta tanka. Maila kedjan. Får de omvärdera.
Jag skrev just ett långt inlägg i tråden om Byggmax fraktpriser som beskriver hur företag kan tjäna pengar på att upplevas som generösa med sådana smågrejer, och det är samma sak här. I grund och botten handlar det om att se fler kostnader än bara tidningsannonser som investeringar i marknadsföring.

Om du får din papptratt gratis med ett leende så är det dit du åker nästa gång du ska till macken (särskilt om konkurrenterna också bjuder på gratis papptrattar).

Men nästa gång du åker till den hyggliga och generösa macken för att tanka så kommer du på att du skulle ju köpa snus också, eller så är det en varm dag då en glass skulle sitta fint, eller så är det sent en kväll när du glömt köpa fil till frukosten dagen därpå.

Att sådana varor är mycket dyrare även hos den hyggliga macken likaväl som hos hans ohyggliga konkurrent är inget du tänker på just då, och förresten, alla vet ju ändå att sånt är dyrare på macken, inte försöker väl den hyggliga macken som bjuder på papptrattar skörta upp dig mer än någon annan? Och förresten, vem orkar köra upp en massa soppa på att åka runt till konkurrenterna och jämföra priser, speciellt när man har tre uttråkade och svettiga barn i baksätet som enbart kan tämjas medelst smågodis?

Istället åker du därifrån med lugnade barn, svalkad strupe, stillad nikotinabstinens, räddad frukost och därmed stillad partner — med andra ord, en känsla av att ha fått alla dina problem lösta — medan mackkillen, som just tjänat mer via merförsäljning än han eljest skulle ha gjort, även nöjt kan konstatera att du inte märkt att han höjt priset på samtliga varor med ett öre för att kompensera för de där frbskde papptrattarna.

Win-win.
 
  • Gilla
Klass0n och 7 till
  • Laddar…
GAAAAHHHH x10
Särbon är handikappad, går sakta på kryckor.
Hon skulle besöka rematulogen på Norra Stationsgatan här i Stockholm, det fanns inga p- platser alls så hon åker ner i garaget under huset och ställer sig på en handikapp ruta, hon har tillstånd.
I detta garage får man betala i automat som är i en korridor. Hon går dit, men automaten har kontakt problem med kortet, efter några försök provar hon ett annat kort, köpet på 85:- går igenom och hon går tillbaka till bilen...och har en p-bot på 900:-
På lappen står att bilen bevakats i 3 minuter 10.01-10.04
Köpet av biljetten går igenom 10.05.
Kundtjänsten på P-bolaget hade ingen förståelse. På frågan hur lång tid man hade på sig att köpa en biljett om man är handikappad var svaret "ingen tid alls"
Särbon såg ingen P-vakt, varken när hon ställde bilen eller kom tillbaka från den stökande automaten "Vakten måste stått bakom en stolpe och gömt sig"
 
  • Arg
  • Ledsen
  • Gilla
  • Wow
Roga1337 och 24 till
  • Laddar…
Det är
Isakare Isakare skrev:
GAAAAHHHH x10
Särbon är handikappad, går sakta på kryckor.
Hon skulle besöka rematulogen på Norra Stationsgatan här i Stockholm, det fanns inga p- platser alls så hon åker ner i garaget under huset och ställer sig på en handikapp ruta, hon har tillstånd.
I detta garage får man betala i automat som är i en korridor. Hon går dit, men automaten har kontakt problem med kortet, efter några försök provar hon ett annat kort, köpet på 85:- går igenom och hon går tillbaka till bilen...och har en p-bot på 900:-
På lappen står att bilen bevakats i 3 minuter 10.01-10.04
Köpet av biljetten går igenom 10.05.
Kundtjänsten på P-bolaget hade ingen förståelse. På frågan hur lång tid man hade på sig att köpa en biljett om man är handikappad var svaret "ingen tid alls"
Särbon såg ingen P-vakt, varken när hon ställde bilen eller kom tillbaka från den stökande automaten "Vakten måste stått bakom en stolpe och gömt sig"
Det är bara att överklaga, kontakta även sjukhuset i samma ärende.
 
  • Gilla
Hullefar och 7 till
  • Laddar…
Du f-n vilket sätt 🤬. Det är bara fullt pådrag som gäller mot sådana parasiter, prata med handikapporganisationer, sjukhuset, kommunen som gett ut handikapptillståndet och sök upp VD för p-bolaget tillsammans med en journalist.
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
GAAAAHHHH x10
Särbon är handikappad, går sakta på kryckor.
Hon skulle besöka rematulogen på Norra Stationsgatan här i Stockholm, det fanns inga p- platser alls så hon åker ner i garaget under huset och ställer sig på en handikapp ruta, hon har tillstånd.
I detta garage får man betala i automat som är i en korridor. Hon går dit, men automaten har kontakt problem med kortet, efter några försök provar hon ett annat kort, köpet på 85:- går igenom och hon går tillbaka till bilen...och har en p-bot på 900:-
På lappen står att bilen bevakats i 3 minuter 10.01-10.04
Köpet av biljetten går igenom 10.05.
Kundtjänsten på P-bolaget hade ingen förståelse. På frågan hur lång tid man hade på sig att köpa en biljett om man är handikappad var svaret "ingen tid alls"
Särbon såg ingen P-vakt, varken när hon ställde bilen eller kom tillbaka från den stökande automaten "Vakten måste stått bakom en stolpe och gömt sig"
🤬 Det tar ju f-n en evighet att bli kompis med automaterna eller att ladda ner appen och sen registrera sig. Det där är ett j-vla sätt av företaget!
 
Isakare Isakare skrev:
GAAAAHHHH x10
Särbon är handikappad, går sakta på kryckor.
Hon skulle besöka rematulogen på Norra Stationsgatan här i Stockholm, det fanns inga p- platser alls så hon åker ner i garaget under huset och ställer sig på en handikapp ruta, hon har tillstånd.
I detta garage får man betala i automat som är i en korridor. Hon går dit, men automaten har kontakt problem med kortet, efter några försök provar hon ett annat kort, köpet på 85:- går igenom och hon går tillbaka till bilen...och har en p-bot på 900:-
På lappen står att bilen bevakats i 3 minuter 10.01-10.04
Köpet av biljetten går igenom 10.05.
Kundtjänsten på P-bolaget hade ingen förståelse. På frågan hur lång tid man hade på sig att köpa en biljett om man är handikappad var svaret "ingen tid alls"
Särbon såg ingen P-vakt, varken när hon ställde bilen eller kom tillbaka från den stökande automaten "Vakten måste stått bakom en stolpe och gömt sig"
Jag har bråkat ett par gånger med p-bolag. Den första man får tala med i kundtjänsten är alltid som en papegoja som med varje mening den säger börjar med du måste betala. Men det är bara att kämpa och bråka med dom tills man får antingen får tala med någon som kan göra något åt saken eller att dom själva gör något annat än leker papegoja.
 
RoTe RoTe skrev:
Min visar precis som de på mackarna i alla fall. Har bra koll på detta då jag hade pyspunka på ett vinterdäck.
Så är det, vissa kan visa rätt och ska också göra så statistiskt. Har tre stycken, två som tillhör bilarna och en egen liten 12V men är nödlösning. Tror jag gav 400-500 kr för en luftpåfyllare av bättre kvalite.
 
  • Gilla
Porsibygg
  • Laddar…
galento
Manganbangan Manganbangan skrev:
🤬 Det tar ju f-n en evighet att bli kompis med automaterna eller att ladda ner appen och sen registrera sig. Det där är ett j-vla sätt av företaget!
Man saknar de gamla p stolparna där man stoppade i mynt och vred om , istället
för denna appskiten .
 
  • Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
galento galento skrev:
Man saknar de gamla p stolparna där man stoppade i mynt och vred om , istället
för denna appskiten .
Nä fy bubblan. fan vad jag hatade att jaga mynt till P-automaten för 15år sedan.

Tror jag klarat mig på två appar hittils.
 
  • Gilla
Hullefar och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.