979 313 läst · 10 047 svar
979k läst
10,0k svar
GAAAAHHHH!!!
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 374 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 374 inlägg
Såg att det var lite luft i ett däck...for förbi macken och de hade ställt upp en ny luftmoj , hade lite problem att använda den tills jag upptäckte betalterminalen, 25 spänn för att fylla lite luft GAAAHHHH
sluttankat där.
sluttankat där.
Var förbi nya cykelfirman för att få mer luft i elcykeldäcken. Fick betala 20 spänn för detta....hsd skrev:
Är detta någon ny grej?
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 728 inlägg
Som någon som har bil man inte tankar längre känns det rätt tryggt att det kan finnas en marknad för att fylla däcken även efter att mackarna inte har någon efterfrågan på bränsle längre.
Även om jag iofs. oftast kollar däcktrycket med egen kompressor.
Även om jag iofs. oftast kollar däcktrycket med egen kompressor.
Men mackarna kommer väl reinkarneras till laddstationer med tillhörande skräpmatsutbud att intas under tiden laddningen pågår?Nötegårdsgubben skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 728 inlägg
De lär väl försöka, men jag tror inte de kommer lyckas. El (och luft) kan man ju sälja på vilken parkeringsplats som helst. Mackarna blir av med sin USP (bränsle) och är nog inte bra nog på snabbmat för att konkurrera om de kunderna.
Förvisso, men flertalet ligger på strategiska platser och att tillhandahålla tillräcklig effekt i elnätet är långtifrån självklart på alla platser. Men säkerligen kommer det inte se ut som idag.
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 374 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 374 inlägg
Jag har en liggandes långt i i bagaget, med pluggremsor, men är man i närheten av macken så borde det vara smidigare att svänga in till luftslangen... normalt i alla mina år med bil å buss å släp...RoTe skrev:
Och jag hoppas att detta med att ta betalt för luft ,och vatten, inte sprider sig
Redigerat: