Mikael_L Mikael_L skrev:
En problematisk utfästelse:
[länk]
GAAAAAHHHHH!!!! Vilken stjärna!

"– När den här garantin gavs ut, det var en annan tid. Samhället har förändrats. Då hade vi knappt landat på månen, i dag finns internet och e-mejl och annat som inte fanns då, säger Lars Rex, försäljningschef på Bernina.

Men vad har det med symaskiner att göra?

– Livstidsgarantin gäller inte. Om man jämför med fängelse, får man livstid där så är man ute efter 16 år."
 
  • Haha
  • Gilla
Workingclasshero och 3 till
  • Laddar…
Här hade ett vettigt bolag ärat garantin, gett dem en ny maskin och ställt fram den trasiga maskinen som reklam för hur länge deras produkter håller.
 
  • Gilla
HenrikHuslöse och 14 till
  • Laddar…
Mikael_L
MathiasS MathiasS skrev:
... Uppenbarligen bor vi på fel ställe.
Japp absolut, för kallt och mycket snö på vintern.
 
  • Gilla
Niq
  • Laddar…
GAAAAAAAAH när vårsolen (inte idag) dyker upp och man inser hur många jävla stenskott man dragit på sig under vintern..

Stänkskydd borde bli ett krav igen
 
  • Gilla
annsofian och 2 till
  • Laddar…
K Kane skrev:
GAAAAAHHHHH!!!! Vilken stjärna!

"– När den här garantin gavs ut, det var en annan tid. Samhället har förändrats. Då hade vi knappt landat på månen, i dag finns internet och e-mejl och annat som inte fanns då, säger Lars Rex, försäljningschef på Bernina.

Men vad har det med symaskiner att göra?

– Livstidsgarantin gäller inte. Om man jämför med fängelse, får man livstid där så är man ute efter 16 år."
Och 14 år efter att artikeln skrevs tycks Lars Rex fortfarande jobba på Bernina i Danmark.
 
ClasseClas ClasseClas skrev:
Och 14 år efter att artikeln skrevs tycks Lars Rex fortfarande jobba på Bernina i Danmark.
Livstidsanställning...
 
  • Haha
Bästerortarn och 5 till
  • Laddar…
Gaaaahhhh. Fick faktura från besikta för en missad besiktning, jag har inte bokat nån (har ett par månader innan det är dags). Ringer kundtjänst, får svar nästan omgående "jag kan se att det är nån som matat in fel reg nr i vår bokningswebb så jag stryker fakturan". Men ska det vara så lätt att göra fel och skapa jobb åt andra???
 
  • Gilla
  • Wow
Klass0n och 1 till
  • Laddar…
D Dublin skrev:
Gaaaahhhh. Fick faktura från besikta för en missad besiktning, jag har inte bokat nån (har ett par månader innan det är dags). Ringer kundtjänst, får svar nästan omgående "jag kan se att det är nån som matat in fel reg nr i vår bokningswebb så jag stryker fakturan". Men ska det vara så lätt att göra fel och skapa jobb åt andra???
Så länge man kan boka på bara reg.nr så lär det ju vara så lätt. Svårt att komma på något annat bra alternativ än att man måste betala när man gör bokningen.
 
N Niq skrev:
Så länge man kan boka på bara reg.nr så lär det ju vara så lätt. Svårt att komma på något annat bra alternativ än att man måste betala när man gör bokningen.
Betala när besiktningen genomförs, eller i alla fall verifiera reg.nr mot bokning när man besiktar?
 
hsd
useless useless skrev:
Livstidsanställning...
Då har han 2 år kvar....
Han hänvisade ju till livstidsstraff var bara 16 år..,
 
  • Gilla
  • Haha
ricebridge och 2 till
  • Laddar…
16 år, sen kan han ansöka om att få tidsbestämd anställning.
 
  • Haha
  • Gilla
Hullefar och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Japp absolut, för kallt och mycket snö på vintern.
Om det ändå vore kallt och snö på vintern så skulle det ju vara ok....!
 
  • Haha
Mikael_L
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Betala när besiktningen genomförs, eller i alla fall verifiera reg.nr mot bokning när man besiktar?
Hur hjälper det mot någon som bokar med fel reg.nr och sedan uteblir från besiktning?
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Nej, det har du rätt i, det gör det inte. Missade den detaljen.
Det kommer man väl till rätta med först när man börjar kräva bank-id för att få betala mot faktura eller nåt liknande.
 
  • Gilla
Niq
  • Laddar…
Jag hade bokat in fel fordon en gång när jag kom dit. När jag skulle anmäla min ankomst stod det att jag inte hade bokat någon tid. Jag lyckades övertala personalen om att den där bokningen med samma bokstäver fast i annan ordning, och rätt siffror, inte skulle dyka upp, utan dom borde ge den tiden till mig som ju var där.

Om jag hade ryckt på axlarna och åkt därifrån, hade antagligen ägaren till en släpkärra i nån annan del av Sverige fått betala för uteblivet besök.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.