977 657 läst · 9 996 svar
978k läst
10,0k svar
GAAAAHHHH!!!
Min bil visar alltid 110 på Essingeleden tex, i övrigt gör den i huvudsak rätt men på vissa ställen blir det konstant fel. Tycker annars det är en bra hjälp att inte missa någon skylt, det kan bli dyrt.N Niq skrev:
I min bil är skyltavläsningen sådär, åker en hel del E4/E20 och E18 här i Stockholm och kameran fångar upp skyltningen på många avfarter när man ligger i högerfil så jag knappt längre noterar vad skyltavläsningen visar. Kartapparna visar oftare korrekt tycker jag.MathiasS skrev:
Om den tolkar E18 som en hastighetsbegränsning, så...D Dublin skrev:
Google maps visar aktuell fartbegränsning precis som mathias skrev tidigare. Detta gör även Waze med tillägget verklig aktuell hastighet. Vilket inte är det som din hastighetsmätare visar, utan där ser du hur mycket fel som din bils hastighetsmätare visar. Kör jag i 90 km/h enligt min bils mätare så säger Waze 85-86 km/h. Kär jag däremot i 95 enligt bilen så visar Waze 90. I min bil kopplar jag dessutom telefonen till bilen så kartan kommer upp i radions display, i nyare bilar kan man även få upp kartan på instrumentpanelen i hop med hastighetsmätaren. Så att köpa en lös navigator och ha i bilen kommer inte ifråga så länge som jag har en "smartphone". Hade navigator i den förra bilen men där skulle biltillverkaren ha ca 2500.- kronor för att uppdatera kartan vilket gjorde att man körde med telefonen istället och fick alltid den senaste kartan samt uppdateringar om olyckor, fartkameror mm mm.
Det är en rejäl GAAAHH på att Google maps inte visar aktuell hastighet - varför har man gjort så? Har varit så så länge jag använt maps. Gillar inte guit i Waze så den går bort för mig.R roli skrev:
Skulle vara en så enkel grej att lägga till, gpsen är ju redan på.
Men Google maps visar ju aktuell hastighetMathiasS skrev:
Google Maps visade tidigare (nåt år sedan?) aktuell hastighet om man navigerade mot ett mål.MathiasS skrev:
Sedan försvann det.
Jag hittade felet, det har blivit en inställning, som troligen också är personlig (beroende på vem man är inloggad på Google som).N Niq skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
EDIT: beskrivning finns här: https://www.mekan0.com/sv/turn-on-speed-limit-warning-on-google-maps/