MathiasS MathiasS skrev:
De alternativen finns inte för IOS.
Tråkigt, då har han fel:
den här guiden handlar om Hur man aktiverar varning för hastighetsbegränsning Google Maps-appen för Android. Även om vi använde en Android-enhet för att demonstrera metoden, var stegen desamma för iOS.
 
MathiasS MathiasS skrev:
Maps i Iphone, ja. Inte Kartor.
Menar du google maps eller iphones egna?
 
Google maps i android visar både aktuell och skyltad hastighet. Gjorde i går iallafall...
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Google maps i android visar både aktuell och skyltad hastighet. Gjorde i går iallafall...
Som jag visade, det är en inställning som i min telefon var avstängd.

Den har tidigare varit på i min telefon (men det kan ha varit så att i tidigare versioner var det en experimentell "feature" som senare blev standard).

https://teknikensvarld.expressen.se...e-maps-borjar-visa-hastighet-och-fartkameror/
 
  • Gilla
useless
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Tråkigt, då har han fel:
den här guiden handlar om Hur man aktiverar varning för hastighetsbegränsning Google Maps-appen för Android. Även om vi använde en Android-enhet för att demonstrera metoden, var stegen desamma för iOS.
ja jag följde stegen och det ser inte likadant ut hos mig.
 
N Niq skrev:
Menar du google maps eller iphones egna?
Google Maps, inte Apple Kartor.
 
Om man googlar frågan så är det så att det skiljer sig mellan regioner. I vissa regioner kommer GoogleMaps ha ett alternativ även i IOS för detta, i andra regioner inte. Uppenbarligen bor vi på fel ställe.
 
Jag kör med Waze genom Android Auto och jag har bara varningar på. När jag närmar mig en fartkamera så får jag en röstvarning enbart om min verkliga hastighet överstiger den gällande hastigheten. Oavsett guit så funkar detta alltid så länge Waze är igång. Jag behöver alltså inte ha en pågående rutt aktiverad. Funkar väldigt smidigt, speciellt på Norrlandsresorna på E4 från Sollentuna hela vägen till Töre och vidare inåt Tornedalen. Några delar vid Höga Kusten och kring Skellefteå är ju nedlusade med kameror.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
WAAAAAAAAGH!

Vår ena tvättmaskin kan stå på 1min kvar i över 10min.
En av de andra hoppar från 7min kvar till färdig.
 
  • Gilla
boschkenta och 1 till
  • Laddar…
Det är Microsoft som har gjort mjukvaran för tidsberäkningen. Vår maskin är precis lika korkad.
 
  • Haha
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Det saknar jag, hade nån GPS sim visade höjd över havet.
Ganska intressant när man tex åker från Jönköping mot Göteborg, det är högt där en bit.
Jag tror alla Garmin-gpser jag haft har kunnat visa möh.

/Höghus
 
Idag gnäller vi på något mindre tråkigt än hur Garmin/Google maps funkar.
 
  • Gilla
  • Älska
Workingclasshero och 10 till
  • Laddar…
Gaaaaahhh
Ni som följt mitt trisskrapande och drömmen om storvinsten i andra tråden (Yeeesss)

Den sprack.. 😥
 
  • Haha
  • Gilla
Keiller och 1 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Det visas ju vid hastighetsmätaren😉
Men kan ibland missa då kameran i bilen måste kunna läsa av skylt.
Tyvärr är min Jagga E-type -63 inte utrustad med såna moderniteter...
 
Mikael_L
  • Arg
  • Haha
  • Älska
Workingclasshero och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.