13th Marine 13th Marine skrev:
Jag köpte 32GB minneskort till förra bilen så jag kunde uppdatera GPSen, då låg datapaketet på 17GB så de 16GB jag hade räckte inte.

Nästa gång jag skulle uppdatera var datapaketet på 37GB 💩
Och nu när jag tittar på specen för enheten klarar den max 32. Minneskortet för färdkameran kan däremot vara max 64. Känns som en metod att tvinga kunderna att köpa ny enhet.

/Höghus

Och med enhet menar du bil, eller? 😉

hsd
Jag åkte på samma scam, satte i nytt minne fick enkarta-samma som jag hade sen förut ringde supporten och fick besked att enheten är för gammal....så var det med Garmin Lifetime update Gaaahhhh

hsd hsd skrev:
Jag åkte på samma scam, satte i nytt minne fick enkarta-samma som jag hade sen förut ringde supporten och fick besked att enheten är för gammal....så var det med Garmin Lifetime update Gaaahhhh
Antagligen är det nog omöjligt att ladda ner den gamla kartan igen. Så nu är den helt oanvändbar.

/Höghus

kashieda kashieda skrev:
Det är ju klart, 32 miljarder bittar är ju bara 4 GB 😎
Menar du bitar/bits? Bittar vet jag inte det är.

/Höghus

• Gilla
ClasseClas och 1 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Och med enhet menar du bil, eller? 😉
Nej, mig veterligt har jag inte nämnt ordet "bil".

/Höghus

Höghus Höghus skrev:
Menar du bitar/bits? Bittar vet jag inte det är.

/Höghus
Eller "ord" som en del minnen också angavs till när jag började, fina stora kort med kärnminnen. Men den storleken varierade med antal "bitar" beroende av hårdvara/dator.

hsd hsd skrev:
Lifetime update gäller bara så länge tillverkaren tycker att den har livstid kvar, det är sedan gammalt.
Att man som användare vill använda något tills det går sönder är utanför deras fattningsförmåga.

• Ledsen
  • Gilla
cpalm och 5 till
  • Laddar…
hsd
Höghus Höghus skrev:
Antagligen är det nog omöjligt att ladda ner den gamla kartan igen. Så nu är den helt oanvändbar.

/Höghus
Inte riktigt men gammal karta finns kvar på sdkortet
Det jävliga är att hastighetsangivelserna inte stämmer överens med verkligheten

hsd hsd skrev:
Nej tyvärr, eftersom något gick snett i installationen blev kartan korrupt. Gpsen rapporterar nya versionen vid uppstart, för att efter en stund säga att den är kass.
Äldre versioner av Garmin Express gav möjlighet att installera kartan till datorn, men den möjligheten är nogsamt bortplockad nuförtiden.

/Höghus

En dum fråga kanske, men varför använder ni inte mobilen? De flesta har väl en minst lika bra skärm som en normal GPS och kartorna är ständigt uppdaterade.

• Gilla
  • Wow
Bästerortarn och 8 till
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Trafikverket har tänkt på allt. Dom sätter upp skyltar med den aktuella hastighetsbegränsningen 😉

• Gilla
  • Haha
trähandtag och 11 till
  • Laddar…
RoTe
useless useless skrev:
En dum fråga kanske, men varför använder ni inte mobilen? De flesta har väl en minst lika bra skärm som en normal GPS och kartorna är ständigt uppdaterade.
Ja precis plus att man får varningar om föremål på vägen, olyckor, trafiktäthet, poliskontroller...

• Gilla
Bästerortarn och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Jag skaffade en sån där gps-apparat för en sex-sju år sen men den har legat i nån byrålåda de senaste tre åren. Telefonen är utmärkt att navigera med och den har man ju alltid med sig.

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
useless useless skrev:
Använder min Garmin Montana 650 till grönkartor. Fint för att se höjdskillnader och allt annat man behöver veta

Garmin Montana 650 GPS visar topografisk karta med höjdkonturer och markör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Garmin Montana 650 GPS visar en karta med höjdlinjer monterad på ett fordon med en snöig skog i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.