975 630 läst · 9 974 svar
976k läst
10,0k svar
GAAAAHHHH!!!
SRS-relaterade felkoder brukar sällan försvinna av sig själva, ej ens om bilen görs strömlös.
Många privatpersoner har en volvo obd kinakopia som kan göra detta. Om verkstan är dyr. (VidaDice tror jag den heter, jag har sådan). En vanlig generisk obd funkar inte.R Rolle314 skrev:
Redigerat:
Jag måste bara fråga. Får du sova på jobbet så du är pigg när du far hem?R Rolle314 skrev:GAAAARRRRRRGGGGGGGHHHHHH!
Man skall inte åka hem från jobbet trött.
Parkerade vid ICA'an på vägen hem. Märkte direkt att det var fel på bilen.
Jag kunde inte starta och jag kunde inte få ur nyckeln.
Ringde försäkringsbolaget och fick vänta 2 timmar på bärgning.
När bärgningsbilen var bara 2 minuter från bilen, så upptäckte jag felet.
Växeln låg i D och inte P.
Inte mitt stoltaste ögonblick när bärgaren kom och jag fick förklara.
Dessutom hade jag pillat på en säkring, så lyser Airbag service omgående.
Hoppas att den går över under natten.
GAAAAAAAHHHHHRRHGGGH igen!
GAAAAAAAAAAAH.
Tyckte jag gjorde som jag alltid gjort och slängde bara in handdukarna i tvättmaskinen efter simskolan. Sonens handduk blev rosa.
Inga problem att fixa det tänker jag och kör ett klorinbad. Nu är handduken vit och originaltrycket i princip borta istället.
Till råga på allt vabbar jag, har en sprängande huvudvärk och äter penicillin där det uttryckligen står att man skall passa sig för samtidigt intag av paracetamol.
Ska förbereda barnkalas och grejor också. Fan.
Tyckte jag gjorde som jag alltid gjort och slängde bara in handdukarna i tvättmaskinen efter simskolan. Sonens handduk blev rosa.
Inga problem att fixa det tänker jag och kör ett klorinbad. Nu är handduken vit och originaltrycket i princip borta istället.
Till råga på allt vabbar jag, har en sprängande huvudvärk och äter penicillin där det uttryckligen står att man skall passa sig för samtidigt intag av paracetamol.
Ska förbereda barnkalas och grejor också. Fan.
Medlem
· Västra Götaland
· 2 310 inlägg
Jag är tyvärr skeptisk till att den klarar det. Jag har en Foxwell med högre siffror i modellbetecknigen, och där är dom inte blyga med att berätta att den hanterar airbag.
Men det skadar ju inte att prova.
Men det skadar ju inte att prova.