galento galento skrev:
Man saknar de gamla p stolparna där man stoppade i mynt och vred om , istället
för denna appskiten .
Jag är lite för ung för dem 😉
 
Allt förändras över tid, vi kan tycka mycket om att det var bättre för eller kanske mera riktigt att säga "annorlunda än idag". Som tillhörande åldersgrupp "gör vad jag vill om dagarna" är min inställning att försöka följa med i den förändring som sker och hitta lösningar som passar mig, vara nyfiken. Jag väljer också aktivt bort saker utifrån att det inte intresserar mig eller passar. Vill inte hamna i en situation att jag blir begränsad utifrån att inte ha följt med utvecklingen, men väljer vad som passar mig/oss.😉 Säger som i Hedebyborna, om någon i tråden minns dem "det är nya tider, det är nya kvastar som sopar", var väl när de gamla bruksmiljöerna förändrades/försvann.
 
  • Gilla
BengtH
  • Laddar…
S
Manganbangan Manganbangan skrev:
Jag är lite för ung för dem 😉
När man var ung så gick man och kollade i alla stolparna fall det låg något mynt i facket. Brukade alltid vara någon som missat.
 
  • Älska
Bästerortarn
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
När man var ung så gick man och kollade i alla stolparna fall det låg något mynt i facket. Brukade alltid vara någon som missat.
Ja den generationen tillhör jag 😁
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Då gick/cyklade ni väl runt och kollade i telefonautomaterna också om några mynt ramlat ned.
 
  • Gilla
Porsibygg och 3 till
  • Laddar…
S
A AndersS skrev:
Då gick/cyklade ni väl runt och kollade i telefonautomaterna också om några mynt ramlat ned.
Nä, tror man hade kort i telefonautomaterna då. Däremot om man ringde gratisnumret till Nummerupplysningen och väntade nån minut efter de lagt på så fick man ton och kunde busringa gratis.
High life på vägen hem från skolan. 😆
 
Isakare Isakare skrev:
GAAAAHHHH x10
Särbon är handikappad, går sakta på kryckor.
Hon skulle besöka rematulogen på Norra Stationsgatan här i Stockholm, det fanns inga p- platser alls så hon åker ner i garaget under huset och ställer sig på en handikapp ruta, hon har tillstånd.
I detta garage får man betala i automat som är i en korridor. Hon går dit, men automaten har kontakt problem med kortet, efter några försök provar hon ett annat kort, köpet på 85:- går igenom och hon går tillbaka till bilen...och har en p-bot på 900:-
På lappen står att bilen bevakats i 3 minuter 10.01-10.04
Köpet av biljetten går igenom 10.05.
Kundtjänsten på P-bolaget hade ingen förståelse. På frågan hur lång tid man hade på sig att köpa en biljett om man är handikappad var svaret "ingen tid alls"
Särbon såg ingen P-vakt, varken när hon ställde bilen eller kom tillbaka från den stökande automaten "Vakten måste stått bakom en stolpe och gömt sig"
kundservice@stockholmparkering.se
 
WAAAAAAAAAAAAGH!

Och om det inte är jag som fyllt i mailadressen då?!
Skärmdump av ett e-postmeddelande från Svenska Spel med bekräftelsebegäran, text och logotyp synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
T
Isakare Isakare skrev:
GAAAAHHHH x10
Särbon är handikappad, går sakta på kryckor.
Hon skulle besöka rematulogen på Norra Stationsgatan här i Stockholm, det fanns inga p- platser alls så hon åker ner i garaget under huset och ställer sig på en handikapp ruta, hon har tillstånd.
I detta garage får man betala i automat som är i en korridor. Hon går dit, men automaten har kontakt problem med kortet, efter några försök provar hon ett annat kort, köpet på 85:- går igenom och hon går tillbaka till bilen...och har en p-bot på 900:-
På lappen står att bilen bevakats i 3 minuter 10.01-10.04
Köpet av biljetten går igenom 10.05.
Kundtjänsten på P-bolaget hade ingen förståelse. På frågan hur lång tid man hade på sig att köpa en biljett om man är handikappad var svaret "ingen tid alls"
Särbon såg ingen P-vakt, varken när hon ställde bilen eller kom tillbaka från den stökande automaten "Vakten måste stått bakom en stolpe och gömt sig"
Se till att överklaga utan att betala. Har ni en pågående tvist ska de inte kunna kräva pengar innan den är löst och har man väl betalat är det otroligt svårt att få tillbaka pengarna och enligt någon knepig logik så anses man acceptera"skuldfrågan" om man betalar... 🤔

Jag hade en lång process mot Q-park kring det här för ett tiotal år sedan...
Fick till slut rätt men la rätt mycket tid på det.
 
G Greger_08 skrev:
kundservice@stockholmparkering.se
Garaget är ett privat P-bolag.
 
  • Ledsen
Greger_08
  • Laddar…
T Testarn skrev:
Se till att överklaga utan att betala. Har ni en pågående tvist ska de inte kunna kräva pengar innan den är löst och har man väl betalat är det otroligt svårt att få tillbaka pengarna och enligt någon knepig logik så anses man acceptera"skuldfrågan" om man betalar... 🤔

Jag hade en lång process mot Q-park kring det här för ett tiotal år sedan...
Fick till slut rätt men la rätt mycket tid på det.
Särbon har inte den tiden och orken, hon har 4 kroniska sjukdomar, vara så sjuk är ett heltidsjobb "man måste vara frisk för att vara sjuk"
 
  • Ledsen
  • Gilla
Kurtivan och 2 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
GAAAAHHHH x10
Särbon är handikappad, går sakta på kryckor.
Hon skulle besöka rematulogen på Norra Stationsgatan här i Stockholm, det fanns inga p- platser alls så hon åker ner i garaget under huset och ställer sig på en handikapp ruta, hon har tillstånd.
I detta garage får man betala i automat som är i en korridor. Hon går dit, men automaten har kontakt problem med kortet, efter några försök provar hon ett annat kort, köpet på 85:- går igenom och hon går tillbaka till bilen...och har en p-bot på 900:-
På lappen står att bilen bevakats i 3 minuter 10.01-10.04
Köpet av biljetten går igenom 10.05.
Kundtjänsten på P-bolaget hade ingen förståelse. På frågan hur lång tid man hade på sig att köpa en biljett om man är handikappad var svaret "ingen tid alls"
Särbon såg ingen P-vakt, varken när hon ställde bilen eller kom tillbaka från den stökande automaten "Vakten måste stått bakom en stolpe och gömt sig"
Klockrent fall för kvällspressen. Hade själv huggit på storyn om jag jobbat där (jag är journalist sedan många år). Ring och tipsa.
 
  • Gilla
Hullefar och 2 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Garaget är ett privat P-bolag.
Jag skulle checka ut från en pautomat för et par år sen. Funkade inte. Lång väntan i telefonkö. Svaret, ingen fara den loggar ut själv efter ett dygn. Men jag hade bara stått en halvtimme. Surt. Har förresten glömt ett par gånger checka ut, när man redan är flera mil från puatomaten är det kört.

Om automaten inte funkar och felanmäls så bör de inte kunna sätta böter. Om det är lång tid att komma fram till telefonsupporten, längre än det tog få böterna, så borde det räcka.

Skriv gärna här vad p-bolaget heter här. Jag skulle även prata med fastighetsägaren. Så fick jag en felaktig böter struken, jag mailade ett antal chefer jag hittade adresser till i handelsområdet, CC parkeringsbolagets chef och sa att jag skulle sprida informationen om att de sätter felaktiga böter och hänvisar att man ska betala och överklaga även om både jag och de har fotobevis (och ja , de vägrade visa foto på bilen med boten att "pskiva saknas". När jag gjorde detta återkom chefen och skickade med kortet där man såg min p-skiva och erkände att boten var felaktig. P-bolagen sätter felaktiga böter och litar till att folk inte orkar gå till tingsrätten. Om / när man går till tingsrätten är det billigt för dem, men kostar skattebetalarna 15.000 kr. Så privata pbolag lever på att hota med skattefinansierad tingsrätt. De borde få HA att slå knäskålarna på dem, så får de prova att gå på kryckor och se hur fort det går...
 
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
Mikael_L
13th Marine 13th Marine skrev:
WAAAAAAAAAAAAGH!

Och om det inte är jag som fyllt i mailadressen då?!
[bild]
Jag får lite då och då sån där skit.
Att jag blivit medlem någonstans, att jag ska bekräfta något, en beställning etc.

Det blir bara skräpkorgen direkt, utan åtgärd.
Den som skriver fel adress får själv reda upp sina misstag, det ska inte ligga på mig.

Fast en gång kom det avisering om en leverans till mig.
Jag hade inget jag väntade på, så jag sket i det. Det kom lite mer, jag skulle boka dag och tid osv.
Jag struntade i allt.
Plötsligt kom det en paketlastbil utanför - vad tusan tänkte jag ...
Japp, ett paket till mig som jag inte visste om, från morsan... ;)
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag får lite då och då sån där skit.
Att jag blivit medlem någonstans, att jag ska bekräfta något, en beställning etc.

Det blir bara skräpkorgen direkt, utan åtgärd.
Den som skriver fel adress får själv reda upp sina misstag, det ska inte ligga på mig.
Ibland ignorerar jag det, men vissa vill man kanske inte råka ha ett konto hos.
Jag brukar be att få kontot raderat, så kan man ju hoppas att de lär sig nått.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.