P-bolag är nog det närmaste legal gängkriminalitet man kan komma.
J.vla parasiter i 99 fall av 100!
Personligen brukar jag gå på deras beställares VD, dvs tex sjukhuschefen eller liknande. i de flesta fall har det löst sig.
 
  • Gilla
  • Haha
a.o.f och 3 till
  • Laddar…
B
mexitegel mexitegel skrev:
Men mackarna kommer väl reinkarneras till laddstationer med tillhörande skräpmatsutbud att intas under tiden laddningen pågår?
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
De lär väl försöka, men jag tror inte de kommer lyckas. El (och luft) kan man ju sälja på vilken parkeringsplats som helst. Mackarna blir av med sin USP (bränsle) och är nog inte bra nog på snabbmat för att konkurrera om de kunderna.
Lite halvt på G...
https://carup.se/shell-saljer-sina-mackar-satsar-pa-laddstationer/
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
WAAAAAAAAAAAAGH!

Och om det inte är jag som fyllt i mailadressen då?!
[bild]
Är du säker på att det är från svenska spel?
 
N Niq skrev:
Är du säker på att det är från svenska spel?
Det behöver det inte vara, men det var en No-reply så man kunde ändå inte svara direkt utan jag fick fiska upp mailen via hemsidan.
 
galento galento skrev:
Man saknar de gamla p stolparna där man stoppade i mynt och vred om , istället
för denna appskiten .
På vissa ställen I USA finns de kvar och moderniserade så att de tar kort. Egentagen bild från i höstas.
Moderniserad parkeringsmätare i USA som accepterar kortbetalning, fuktig av regn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
HenrikHuslöse och 10 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Ibland ignorerar jag det, men vissa vill man kanske inte råka ha ett konto hos.
Jag brukar be att få kontot raderat, så kan man ju hoppas att de lär sig nått.
Lurigt det där, ibland blir uppsägning en bekräftelse på att mail-kontot är aktivt.
Självklart ignoreras då också uppsägningen.

/Höghus
 
hsd
Fick nöjet att bråka med pbolag för en massa år sedan
Fick böter på en hyrd pplats med motorvärmare , de vägrade erkänna fel så jag polisanmälde dem ,tog 2dagar så meddela dom at boten var avskriven då de hade gjort fel
 
  • Gilla
lat
  • Laddar…
Höghus Höghus skrev:
Lurigt det där, ibland blir uppsägning en bekräftelse på att mail-kontot är aktivt.
Självklart ignoreras då också uppsägningen.

/Höghus
Ja, det gäller ju att tänka efter.
Riktiga siter såsom spelbolag och liknande brukar jag stänga ner kontot på, random skit sätter jag på "report spam" och slipper se mer.
 
  • Gilla
Höghus
  • Laddar…
Sympatiserar med @Isakares särbo, men är i övrigt förvånad över mängden människor som anser sig förfördelade av p-bolag. Själv lyckas jag bara få p-böter av egen förskyllan.

Det är ofta gaaahhh!!!-framkallande nog iofs.
 
  • Gilla
tveksamt
  • Laddar…
wildeside
Chatten är placerad i kö
14:09
Chatten är avslutad
14:09
Just nu är det många som vill chatta med oss och vi har ingen möjlighet att ta emot alla chattar. Var vänlig återkom senare.
14:09
 
  • Arg
  • Haha
  • Gilla
cpalm och 2 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Sympatiserar med @Isakares särbo, men är i övrigt förvånad över mängden människor som anser sig förfördelade av p-bolag. Själv lyckas jag bara få p-böter av egen förskyllan.

Det är ofta gaaahhh!!!-framkallande nog iofs.
Ja, hon har fått bot i det garaget tidigare. Då berodde det på att besöket som skulle ta en kvart tog 2 timmar, hon hade betalt för 1 timme. Men då var det bara betala och se glad ut. Har man inte betalt får man en bot helt enkelt.
Att inte hinna fram o tillbaka till automaten är en annan grej.
 
  • Gilla
  • Arg
Klass0n och 8 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Sympatiserar med @Isakares särbo, men är i övrigt förvånad över mängden människor som anser sig förfördelade av p-bolag. Själv lyckas jag bara få p-böter av egen förskyllan.

Det är ofta gaaahhh!!!-framkallande nog iofs.
När man står på sin hyrda p-plats och ändå får böter eller någon annan står på min p-plats och jag får böterna så känns det inte som att jag ska behöva betala dom.
 
  • Wow
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Då gick/cyklade ni väl runt och kollade i telefonautomaterna också om några mynt ramlat ned.
Det är undertecknad tillräckligt gammal för.
// m/71
 
  • Gilla
tergo och 1 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Sympatiserar med @Isakares särbo, men är i övrigt förvånad över mängden människor som anser sig förfördelade av p-bolag. Själv lyckas jag bara få p-böter av egen förskyllan.

Det är ofta gaaahhh!!!-framkallande nog iofs.
Håller med dig där. Varje gång är det jag själv som missat. Mest irriterande den gången jag åkte in till jobbet en tidig lördagmorgon för att jobba undan en del. Alla p-rutor på hela gatan var lediga så jag parkerade i första bästa och betalade avgiften. Kommer ut på eftermiddagen och ska åka hem och ser en lapp på rutan. Blir tvärförbannad och tar fram telefonen för att hitta någon att ringa och skälla på, samtidigt kollar jag lite närmare på lappen och ser att det står något om handikapparkering. Av alla lediga platser så hade jag ställt mig på på den enda handikappruta som fanns. Gaaaaahhh!!!

Är huvudet dumt får plånboken lida.
 
  • Haha
  • Gilla
Patrik440 och 3 till
  • Laddar…
När folk utan tillstånd blir lappade för att ha ställt sig på handikappruta gläds jag lite i min svarta själ. Jag förstår att det inte var meningen, men rätt åt dig ändå! 😉
 
  • Gilla
  • Haha
Workingclasshero och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.