996 553 läst · 10 204 svar
997k läst
10,2k svar
GAAAAHHHH!!!
Medlem
· Stockholm
· 4 044 inlägg
GAAAAAHHHHHHH!!!!!!!! Å jag som är på väg att skaffa Mobilt bankid, vaf faen är NFC? national football club?13th Marine skrev:WAAAAAAAAGH!
Försöker hjälpa en äldre släkting med lite IT-ärenden.
Det är lönlöst att logga in någonstans utan BankId så vi bestämde oss för att det var dags.
Efter att ha tråcklat sig genom allt för att skaffa bankId sparkar appen bakut "telefonen har ingen NFC-läsare".
Vafan?! Nuförtiden måste man tydligen ha en NFC-läsare för att skaffa bankId, vilket den aktuella telefonen givetvis inte har...
/W
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 354 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 4 044 inlägg
You are my hero!!!!!!!!mexitegel skrev:GAHHHHH!
Folk som parkerar framför serviceplatsen på macken när de ska in och köpa sin korv!
Efter en allmän upplysning till samtliga i korvkön om att en egocentrisk världsbild inte är önskvärd när man rör sig i samhället flyttade vederbörande medlem ur intelligensreserven sin bil under bistra miner och fick ställa sig sist i kön igen.
/Workingclasshero
Ingen kräksjuka, bara lite feber. Känns hanterbart.AXS skrev:
Men mitt gaaahhh för vara kvar pga kräkskläder och trolig vab.
Gaaahhhh❗❗❗ För alla dumma hundägare som tror att just deras gulleplutt inte ska springa ifrån dom i skogen. Såg helt plötsligt en främmande hund på terrassen. Klädde på mig och gick ut. Den kom genast fram till mig kall och trött. Vi har ca -20. Kunde inte ta in den så satte den i bilen så den skulle få lite värme. Tänkte sätta ut på Fb att vi hittat en hund men började höra röster som ropade efter någon och det var deras hund vi hittat. Så den slapp iaf hem tillbaka. Kan inte förstå varför folk absolut ska släppa sina hundar lösa när dom går med dom i skogen.
Håller med på ditt gaaahhhh!N Niq skrev:Gaaahhhh❗❗❗ För alla dumma hundägare som tror att just deras gulleplutt inte ska springa ifrån dom i skogen. Såg helt plötsligt en främmande hund på terrassen. Klädde på mig och gick ut. Den kom genast fram till mig kall och trött. Vi har ca -20. Kunde inte ta in den så satte den i bilen så den skulle få lite värme. Tänkte sätta ut på Fb att vi hittat en hund men började höra röster som ropade efter någon och det var deras hund vi hittat. Så den slapp iaf hem tillbaka. Kan inte förstå varför folk absolut ska släppa sina hundar lösa när dom går med dom i skogen.
Min dotter har/håller på att bearbeta sin hundskräck pga av detta.
Senaste incidenten så hade vi en främmande hund som sprang in i huset och hoppade upp mot henne i soffan.
Måttligt road över byrackan...
Dom mår säkert jättebra av att frysa ihjäl i skogen på vintern eller svälta ihjäl på sommaren.MathiasS skrev:
Jag låter också min hund springa lös hemma på gården när vi är ute. Men jag skulle aldrig släppa den lös när jag är ute och går i skogen eller någon annanstans.
Har man inte kontroll på hunden är det ju lämpligt att ha den kopplad, för oss andra är det ju självklart att hunden går lös där den får göra det.N Niq skrev:
Med tanke på hur många hundar som tappas bort i skogen här så överskattar många hundägare hur bra koll dom har på sina hundar.MathiasS skrev:
Hundar får inte gå lösa i skogen här.
Får hundarna inte gå lösa i skogen så ska de inte göra det, oavsett hur bra pli ägaren har på dem eller hur kallt det är.N Niq skrev:
Tyvärr många som inte kan respektera det.
Har lagen verkligen ändrats? Om man har disciplin på sin hund får man VÄL ha hunden okopplad vid sin sida eller mycket nära? Dvs inte ströva 50 m ifrån mig i skogen?
Min nuvarande (omplacering i vuxen ålder) har jag dock i löplina eftersom jag inte lyckats få honom sluta att mucka gräl med andra jyckar. Hans jaktinstinkt är dåligt utvecklad.
Min nuvarande (omplacering i vuxen ålder) har jag dock i löplina eftersom jag inte lyckats få honom sluta att mucka gräl med andra jyckar. Hans jaktinstinkt är dåligt utvecklad.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 846 inlägg
Inte så många som har så bra pli på hunden att de kan hindra den att sätta av efter en hare eller annat småvilt i skogen, men har man det finns väl inget som hindrar att man har hunden lös i skogen på vintern. Jag har i alla fall svårt att se vem som skulle kunna förbjuda det (naturreservat o.dyl. undantagna).