A anis16 skrev:
[…] Läser nu på forumet att det är vanligt problem när det är kallt […]
Vad räknas som kallt i det här sammanhanget?

tveksamt tveksamt skrev:
Vad räknas som kallt i det här sammanhanget?
-25° i mitt fall

• Gilla
tveksamt
  • Laddar…
förra veckans GAAAAAHHHH var att jag undermedvetet hade reglat cc 60 och fick använda 120gips.tyngt som fan för en klen skrivbordsnisse. Fast nice med mindre spackling

O olofh skrev:
förra veckans GAAAAAHHHH var att jag undermedvetet hade reglat cc 60 och fick använda 120gips.tyngt som fan för en klen skrivbordsnisse. Fast nice med mindre spackling
Denna veckas GAAH är att du inser att gips ska reglas cc30?

MathiasS MathiasS skrev:
Denna veckas GAAH är att du inser att gips ska reglas cc30?
Se den lätta går jag inte på

O olofh skrev:
Se den lätta går jag inte på
Bilden visar instruktioner för tvärs- och längsmontage av gipsväggar från "Gyproc Monteringshandbok".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

R
Annars funkar 450 c/c på vägg…

Gah, jag tänkte på tak för det är vad jag själv håller på med just nu....

• Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
GAAAAAAAHHH! Glömde ställa om motorvärmaren till timer så den har varit inkopplad i 18 TIMMAR i 10 minus.

• Wow
  • Haha
  • Gilla
GladanS och 3 till
  • Laddar…
S Småbrukaren skrev:
GAAAAAAAHHH! Glömde ställa om motorvärmaren till timer så den har varit inkopplad i 18 TIMMAR i 10 minus.
Jag glömde frostvakten på i växthuset hela November och merparten av December, bara 200w men ändå....

• Gilla
  • Älska
Fartland och 1 till
  • Laddar…
S Småbrukaren skrev:
Då startade åtminstone bilen?

• Gilla
  • Haha
Fartland och 5 till
  • Laddar…
S Småbrukaren skrev:
Bara 18 timmar... Vi upptäckte när farsan låg på sjukhus att hans bil var den enda som inte var snötäckt på den gemensamma parkering och då hade den stått många veckor... Den elnotan gick dock på föreningen så vet inte vad de kostade.

• Gilla
  • Wow
Fartland och 2 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
[bild]
När jag gipsade taket glömde jag bygg-brandvarnaren på en takstol. Kul sen när batteriet började ta slut ;-)

• Haha
  • Wow
  • Gilla
sinuslinus och 7 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Jaha, efter att Skanova gräft i problemet kan de inte hitta nått och det lutar mot min hårdvara (Iphone 15pro) Det pratades om ominstallation mm. men det är inget jag orkar göra för det lilla problemet...

Sen tog jag upp Spoofingproblemet och Telia kundtjänst sa att det "brukar vara över efter en vecka" medans denna tjej jag pratar med på Skanova just haft samma problem med sitt egna telefonnummer och de höll på i månader... GAAAAHHHH!!!
Har haft det så själv en gång (eller liknande). Då hade någon operatör knappat in en siffra fel i numret vid portering. Kommer inte ihåg detaljerna om det var jag som fick annat utgående nummer eller om det var tvärtom. Men samtal och sms gick lite kors och tvärs innan de fixade till i sina system. Var inte lätt att få dom att inse att det inte var mig det var fel på.

• Wow
Tokslut
  • Laddar…
O olofh skrev:
När jag gipsade taket glömde jag bygg-brandvarnaren på en takstol. Kul sen när batteriet började ta slut ;-)
När vi renoverade efter en vattenskada så hamnade en väldigt gammal brandvarnare i en av sopsäckarna som sedan fylldes med byggaskräp och sågspån och ställdes utanför vardagsrumsfönstret.

Dagarna gick och plötsligt började den jäveln varna för lågt batteri. Vi var inte hemma men golvläggaren som jobbade här i två dygn med ett pip varannan minut hade tydligen hållit på att tappa det mentalt.

När vi kom hem hade han rivit hål på 10 byggsäckar i jakt på brandvarnare. Som naturligtvis låg längst ner i högen!

• Haha
kashieda och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.