1 168 200 läst · 11 921 svar
1168k läst
11,9k svar
GAAAAHHHH!!!
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 447 inlägg
Tack för omtanken ♥️. Mycket bättre, inte illamående längre. Bara vissa rörelser som smärtar. Det är antagligen muskelrelaterat. Inte på hjärtsidan heller, utan höger sida (om det är det som har varit misstanken)I Ingenjör Jesper skrev:
Edit: men man närmar sig 50, så det är väl klokt att ta sånt här på allvar.
Generellt sett är jag dock urusel på att uppsöka vård, vad det än må handla om.
När folk har krämpor är ens egna GAAAAHH! lite futtiga men i alla fall:
GAAAAHH! Försöker få ordning på alla uppkopplade Ikea Trådfri-lampor här hemma då en del upphört att fungera som det är tänkt.
I några av fjärrkontrollerna är batterierna slut och efter ha provat ett dussin knappceller vi hade i en låda så insåg jag att dessa också var slut.
Det blir inte lättare av att hustrun då och då byter ut lampfötter för att "matcha gardiner" eller liknande och blandar ihop vilka glödlampor som hör till vilken fjärrkontroll och/eller vilket rum de ska vara i.
Det sägs att hemautomation förenklar vardagen men det kan även krångla till en lördag.
GAAAAHH! Försöker få ordning på alla uppkopplade Ikea Trådfri-lampor här hemma då en del upphört att fungera som det är tänkt.
I några av fjärrkontrollerna är batterierna slut och efter ha provat ett dussin knappceller vi hade i en låda så insåg jag att dessa också var slut.
Det blir inte lättare av att hustrun då och då byter ut lampfötter för att "matcha gardiner" eller liknande och blandar ihop vilka glödlampor som hör till vilken fjärrkontroll och/eller vilket rum de ska vara i.
Det sägs att hemautomation förenklar vardagen men det kan även krångla till en lördag.
Och så har den äntligen dykt upp! I gästsängen i ett rum där jag absolut inte hamrat någonting… Men ändå svårt att skylla på barnen eller frugan antar jag. Varför skulle någon av dom stoppa in hammaren bakom en prydnadskudde tillsammans med utklädnadssaker?!B BearTheFear skrev:Gaaaahhhh! Det är någon som äter hammare i det här huset. Ersatte min försvunna (ärvda) hultafors-hammare med en ny snarlik. Under sommaren hittade jag den gamla rostig och jävlig i SKOGEN. Nu är den nya också borta… Som tur var hittade jag den biltema-hammare som jag köpte mellan nu när jag letade efter den nya.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Uppenbart ditt eget fel.B BearTheFear skrev:
Och min som följde med gården har stomme av järnrör med stadigt handtag och tjock plåt i baljan. Har endast pumpat däcken och oljat. Vi har haft den i över 10 år och slitit gris med den, troligen är den från 50- eller 60-talet.mexitegel skrev:
Går den sönder bygger jag mig en likadan!
Kostat 0 kr 😉
Tanken var att byta däck på bilen nu på morgonen (jag bytte bil efter semestern och köpte en bättre beg)
Tvättade de medföljande vinterdäcken för några veckor sedan och pumpade dem till 2,3 nu var ena 0,9 och denna hittades i däcket… GAAAAHHHH!!!
Nu får det bli en cykeltur i skogen o hämta nya krafter, förhoppningsvis utan omkullkörning på hala rötter😂
Tvättade de medföljande vinterdäcken för några veckor sedan och pumpade dem till 2,3 nu var ena 0,9 och denna hittades i däcket… GAAAAHHHH!!!

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu får det bli en cykeltur i skogen o hämta nya krafter, förhoppningsvis utan omkullkörning på hala rötter😂
Hade nyare Passat som tjänstebil på förra jobbet. Yttre glaset i vindrutan på nyare VW måste vara extremt tunt, det var stenskott med utslag och sprickor hela tiden. Man bytte ruta 1-2 ggr per år.G Greger_08 skrev:
Sambons Golf från 2015 fick också urslag nyss.
Min gamla Saab från 2010 har originalrutan kvar efter 23k mil och är visserligen helt blästrad men inte tillstymmelse till urslag eller spricka.