pjgb pjgb skrev:
Hade nyare Passat som tjänstebil på förra jobbet. Yttre glaset i vindrutan på nyare VW måste vara extremt tunt, det var stenskott med utslag och sprickor hela tiden. Man bytte ruta 1-2 ggr per år.
Sambons Golf från 2015 fick också urslag nyss.

Min gamla Saab från 2010 har originalrutan kvar efter 23k mil och är visserligen helt blästrad men inte tillstymmelse till urslag eller spricka.
0,8mm är det och har varit ganska länge nu. Större och tunnare vindrutor gör att dom får mera stenskott och håller sämre. Men dom väger mindre.

Många dubbfria däck i trafik nuförtiden, dom samlar mycket grus som sedan släpper när hastigheten ökar.

Gissar att du borde byta Saabens vindruta pga slitage.
 
  • Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
G
N Niq skrev:
0,8mm är det och har varit ganska länge nu. Större och tunnare vindrutor gör att dom får mera stenskott och håller sämre. Men dom väger mindre.

Många dubbfria däck i trafik nuförtiden, dom samlar mycket grus som sedan släpper när hastigheten ökar.

Gissar att du borde byta Saabens vindruta pga slitage.
Och bredare däck och längre bak och högre bilar (suv stuk) och mer sajpat och mer sprängstensgrus och inga stänkskydd och...
 
  • Ledsen
Fotografen
  • Laddar…
N Niq skrev:
Gissar att du borde byta Saabens vindruta pga slitage.
Korrekt! Står på todo-listan.
 
pjgb pjgb skrev:
Korrekt! Står på todo-listan.
Om du har försäkring så går det ju alltid att ordna ett stenskott. Fast det är ju förstås försäkringsbedrägeri.
 
Tror försäkringen täcker även slitage, det är så illa att man inte ser ett skit om solen står lågt.
 
GAAAAHHHH för vårt rättssystem ibland.
Personen som körde på en moped där en kille dog och en tjej skadades svårt, och dessutom ramlade flera bilar innan den krockade med en buss och färden tog slut, är nu släppt ur häktet i brist på bevis !!!
Misstanken är:
Vållande till annans död.
Vållande till kroppsskada.
Drogpåverkan.
Vid den misstanken tycker jag man borde få sitta kvar en stund iaf oavsett vad lagen säger med hänsyn till drabbade.

Jag åkte förbi platsen för en stund sen, ett hav av blommor och hundratals ljus på gångbanan. Jag är inte känslig, men tårarna började rinna 😥
 
  • Ledsen
  • Arg
  • Gilla
4774 och 8 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
GAAAAHHHH för vårt rättssystem ibland.
Personen som körde på en moped där en kille dog och en tjej skadades svårt, och dessutom ramlade flera bilar innan den krockade med en buss och färden tog slut, är nu släppt ur häktet i brist på bevis !!!
Misstanken är:
Vållande till annans död.
Vållande till kroppsskada.
Drogpåverkan.
Vid den misstanken tycker jag man borde få sitta kvar en stund iaf oavsett vad lagen säger med hänsyn till drabbade.

Jag åkte förbi platsen för en stund sen, ett hav av blommor och hundratals ljus på gångbanan. Jag är inte känslig, men tårarna började rinna 😥
Fullt i häktet pga vissa omständigheter! Nollan kommer få skaka galler , var så säker,
 
Isakare Isakare skrev:
GAAAAHHHH för vårt rättssystem ibland.
Personen som körde på en moped där en kille dog och en tjej skadades svårt, och dessutom ramlade flera bilar innan den krockade med en buss och färden tog slut, är nu släppt ur häktet i brist på bevis !!!
Misstanken är:
Vållande till annans död.
Vållande till kroppsskada.
Drogpåverkan.
Vid den misstanken tycker jag man borde få sitta kvar en stund iaf oavsett vad lagen säger med hänsyn till drabbade.

Jag åkte förbi platsen för en stund sen, ett hav av blommor och hundratals ljus på gångbanan. Jag är inte känslig, men tårarna började rinna 😥
Är det verkligen i brist på bevis? Jag har inte sett något om det i nyheterna.
Han är släppt, ja, men man häktas ju inte som straff, det är ju för att man inte ska avvika, fortsätta begå brott eller förhindra utredningen.
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Det är snarare brist på återfallsrisk och brist på häktesplatser.
 
Gaaaaahhh
Hittade ett soffben med tån efter frukosten, såg först nu på kvällen vilken nyans tån antagit. 🙄
En fot framför en TV, personen sitter på en soffa, avslappnat inomhusmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Klantigt!
Och förklarligt varför det ömmade lite under promenaden.
 
  • Ledsen
  • Wow
  • Gilla
klaskarlsson och 12 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
GAAAAHHHH för vårt rättssystem ibland.
Personen som körde på en moped där en kille dog och en tjej skadades svårt, och dessutom ramlade flera bilar innan den krockade med en buss och färden tog slut, är nu släppt ur häktet i brist på bevis !!!
Misstanken är:
Vållande till annans död.
Vållande till kroppsskada.
Drogpåverkan.
Vid den misstanken tycker jag man borde få sitta kvar en stund iaf oavsett vad lagen säger med hänsyn till drabbade.

Jag åkte förbi platsen för en stund sen, ett hav av blommor och hundratals ljus på gångbanan. Jag är inte känslig, men tårarna började rinna 😥
Text om en man anhållen för brott, men frisläppt. Artikel av Amanda Dahl.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Från DN nu, åtminstone där står det inget om bristande bevisning. Det är nog snarare som flera sagt tidigare att det kan ha att göra med låg risk att fly / försvåra förundersökningen och / eller bristen på plats i häktet.
 
  • Gilla
klaskarlsson och 3 till
  • Laddar…
pjgb pjgb skrev:
Tror försäkringen täcker även slitage, det är så illa att man inte ser ett skit om solen står lågt.
Jag har inte ännu stött på en försäkring som täcker slitage. Men det kanske finns.
 
  • Ledsen
pjgb
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Gaaaaahhh
Hittade ett soffben med tån efter frukosten, såg först nu på kvällen vilken nyans tån antagit. 🙄
[bild]

Klantigt!
Och förklarligt varför det ömmade lite under promenaden.
ooh! Jag lyckades tappa en tung fälg på min Långtå och den vart svart + upp på foten ganska snabbt. Tänkte att här brast nått och åkte till sjukan, 9h senare fick jag träffa läkare som sa sa: "Det där väcker vi inte Röntgenpersonalen för + är den bruten gör vi inget åt det" Det kunde ju tagits upp vid inskrivningen eller nått... 🤬
 
  • Wow
  • Ledsen
  • Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
Verkar vara fot-tema här. Själv drog jag vänsterfoten i en sten på joggingturen idag vilket därefter övergick till en kommandorullning framåt som avslutades i ryggläge. Lite öm i tån från stenen men i övrigt i toppskick 12 timmar senare. Inte ens ett skrapsår. Ingen näsduk behövdes till tårarna.
 
  • Gilla
  • Älska
4774 och 3 till
  • Laddar…
Gaaaaaaaahhhh! Skulle idag plocka bort skylten som visar slamtömmaren var locket till den slutna avloppsvatten vid stugan ligger. Tanken ligger rätt besvärligt till i en brant men har ett rejält lock som man kan stå på. På väg ner till tanken tappar jag balansen och hoppar då ner och hamnar på locket. Skulle i vanliga fall inte vara något problem men slamtömmaren hade inte lagt på locket ordentligt varför det vickade till och jag rasade ner med halva kroppen i tanken. Gaaaaahhhh och bläääääääää! Tack och lov var ju tanken ordentligt tömd men det luktade inte nypon direkt.
 
  • Wow
  • Ledsen
  • Haha
  • Gilla
4774 och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.