949 145 läst · 9 674 svar
949k läst
9,7k svar
GAAAAHHHH!!!
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
De där grejorna använder de på däckverkstaden min morbror är chef på, TipTop, känns ju mer ordentligt än BiltemagrejorTokslut skrev:
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 891 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 891 inlägg
Åkte till landet i lördags för att lämna in båten på vinterförvaring, motorn gick som en påse nötter och det blåste 15 sekundmeter. Försökte ändå givet kort sträcka innomskärs, gick med ett antal omstarter och tilläggningen var allt annat än graciös, började dessutom spöregna när vi tömde det sista i båten.
Väl tillbaka på landet blev det en mysig kväll tills vi skulle lägga oss och inser att avloppspumpstationen (internt LTA då vårt hus ligger lägre än fastighetens ursprungliga avlopp) inte funkar, säkringen till pumpen går efter några sekunder. Så söndagsmorgonen blev att öppna locket till tunnan och röra runt i gegget samt dunka lite på vad jag trodde var pumpens ovansida, fick igång det men inte det roligaste jobbet.
Bilden är efter att jag kört ett par cykler med rent vatten, mindre kul första gången jag öppnade locket och det som var i rören från huset fick det att bubbla upp runt locket och fylla graven där tunnan står
Medan jag står där burrar det till i fickan - SMS från nätägaren att det är strömavbrott hemma (kom tillbaka några timmar senare)
Så även om allt löste sig hyggligt (vi får se hur det blir med båtmotorn) var detta en riktig GAAAAHHHH-helg…
Väl tillbaka på landet blev det en mysig kväll tills vi skulle lägga oss och inser att avloppspumpstationen (internt LTA då vårt hus ligger lägre än fastighetens ursprungliga avlopp) inte funkar, säkringen till pumpen går efter några sekunder. Så söndagsmorgonen blev att öppna locket till tunnan och röra runt i gegget samt dunka lite på vad jag trodde var pumpens ovansida, fick igång det men inte det roligaste jobbet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bilden är efter att jag kört ett par cykler med rent vatten, mindre kul första gången jag öppnade locket och det som var i rören från huset fick det att bubbla upp runt locket och fylla graven där tunnan står
Medan jag står där burrar det till i fickan - SMS från nätägaren att det är strömavbrott hemma (kom tillbaka några timmar senare)
Så även om allt löste sig hyggligt (vi får se hur det blir med båtmotorn) var detta en riktig GAAAAHHHH-helg…
Renoverare
· Stockholm
· 18 327 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 9 098 inlägg
Gud vad gulliga ni är ♥️♥️♥️♥️. Tusen Tack allihopa. Känns skönt att få ert stöd. Känner mig rätt nedslagen då jag redan vet att min kropp är för svag för att klara av en cancerbehandling så jag sitter lite i moment 224774 skrev: