hsd hsd skrev:
[länk]
Samma pris som årskostnaden för vägassistans, så slapp jag göra jobbet och dessutom på en söndag. Jag är helnöjd med servicen från assistansbolaget
 
RoTe
hsd hsd skrev:
De håller bra , jag har provat 👍
Med maxlast i toppfart?
 
richardtenggren
Tokslut Tokslut skrev:
Mask är så man kommer till däckverkstaden. Har grejer hemma så man kan fixa om man behöver fixa vid olägliga tider, även kappor för revor (som är vanliga på ATVs

[bild][bild]
De där grejorna använder de på däckverkstaden min morbror är chef på, TipTop, känns ju mer ordentligt än Biltemagrejor :)
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Med maxlast i toppfart?
Jag har inte provat Biltemas men jag har haft ett pluggade däck som jag kört med fullastad bil i motorvägsfart. Har också dragit tungt lastad släpvagn med pluggade däck. Utan problem.

Vi har på jobbet i princip inga kunder som klagar på sina pluggade däck.
 
ullberg
Åkte till landet i lördags för att lämna in båten på vinterförvaring, motorn gick som en påse nötter och det blåste 15 sekundmeter. Försökte ändå givet kort sträcka innomskärs, gick med ett antal omstarter och tilläggningen var allt annat än graciös, började dessutom spöregna när vi tömde det sista i båten.

Väl tillbaka på landet blev det en mysig kväll tills vi skulle lägga oss och inser att avloppspumpstationen (internt LTA då vårt hus ligger lägre än fastighetens ursprungliga avlopp) inte funkar, säkringen till pumpen går efter några sekunder. Så söndagsmorgonen blev att öppna locket till tunnan och röra runt i gegget samt dunka lite på vad jag trodde var pumpens ovansida, fick igång det men inte det roligaste jobbet.
Öppen brunn med vatten och kablar, omgärdad av gammalt trä och smuts.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bilden är efter att jag kört ett par cykler med rent vatten, mindre kul första gången jag öppnade locket och det som var i rören från huset fick det att bubbla upp runt locket och fylla graven där tunnan står

Medan jag står där burrar det till i fickan - SMS från nätägaren att det är strömavbrott hemma (kom tillbaka några timmar senare)

Så även om allt löste sig hyggligt (vi får se hur det blir med båtmotorn) var detta en riktig GAAAAHHHH-helg…
 
  • Ledsen
  • Wow
Anderscurl och 10 till
  • Laddar…
hsd
RoTe RoTe skrev:
Med maxlast i toppfart?
Det får Du dock inte köra 😉
 
Tlaxcala!
Gaaahhh!
Silver!
 
RoTe
hsd hsd skrev:
Det får Du dock inte köra 😉
Säger vem då? Din mamma? Autobahn är inte speciellt långt bort.
 
Skärmdump av en textbaserad konversation, visar upprepade tacksamhetsuttryck och en kommentar på svenska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Gaaaaaaahhh.
Jag orkar inte ens börja felsöka.
Skärmavbild av internet hastighetstest resultat på en mobiltelefon, varierande nedladdnings- och uppladdningshastigheter dokumenterade.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
4774
GAAAAAAAAAHHHHHAAA för att utöver allt annat elände jag dras med nu även fått cancer 🤬
 
  • Ledsen
  • Arg
Noramasen och 48 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
GAAAAAAAAAHHHHHAAA för att utöver allt annat elände jag dras med nu även fått cancer 🤬
Och helt plötsligt blev allt annat GAAAH betydelselöst. Mycket tråkigt, hoppas att det ordnar sig!
 
  • Gilla
  • Älska
  • Ledsen
Klass0n och 12 till
  • Laddar…
Gaaaaahhh
Petitesser i sammanhanget men..
Bil i garage med kvarvarande däckbyte, verktyg, golvmatta och förvaringslösningar synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lite högre än när dom köptes, men inte tillräckligt.
Fortsättning imorgon. 🤷
 
  • Gilla
Lill72 och 3 till
  • Laddar…
4774
4774 4774 skrev:
GAAAAAAAAAHHHHHAAA för att utöver allt annat elände jag dras med nu även fått cancer 🤬
Gud vad gulliga ni är ♥️♥️♥️♥️. Tusen Tack allihopa. Känns skönt att få ert stöd. Känner mig rätt nedslagen då jag redan vet att min kropp är för svag för att klara av en cancerbehandling så jag sitter lite i moment 22
 
  • Älska
bygg_katt och 11 till
  • Laddar…
4774
mikethebik mikethebik skrev:
Och helt plötsligt blev allt annat GAAAH betydelselöst. Mycket tråkigt, hoppas att det ordnar sig!
Tusen Tack ♥️. Det var snällt av dig 🥰
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.