Maria T
FredrikR FredrikR skrev:
[bild][bild][bild]

Jo jo, så gick det med det... 🫣
Lite skräckblandad förtjusning, kanske får sonen lite skruvintresserad på köpet. 😍
Skickar en liten Jippey jippey (hur det nu stavas!) och trotsar gaah-et!
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Skickar en liten Jippey jippey (hur det nu stavas!) och trotsar gaah-et!
Tack, och gaaaaahhh!
1600:- bra precis gott o full tank...😱
Känns som el till bilen för flera år. 😎😇
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Maria T
FredrikR FredrikR skrev:
Tack, och gaaaaahhh!
1600:- bra precis gott o full tank...😱
Känns som el till bilen för flera år. 😎😇
Inte Stockholmspriser på långa vägar. Hoppas "ungen" också är nöjd, ett par år på vägarna till riktigt körkort. 😉 och lär sig viktiga trafikregler. Vinn-vinn för alla.

Ett litet Gaaaahh för att inte laka ur tråden - i morse var vår DN hängande i brevlådans "läpp" igen, glad att det inte hade regnat. Men hellre en blöt tidning än ingen alls - tidigare hade DN, för prenumeranter (årsprenumeranter kanske) en mkt bra erbjudande så om tidningen saknades kunde jag få en kod/talong till mobilen och åka och skaffa en tidning. Har utnyttjat det många ggr då både nära till bensinmack och kiosk som har DN. Nu har de slutat med det, osäkert varför men likväl trist. får bara avdrag för utebliven tidning.
Undrar varför det alltid händer fredag till söndag, att tidningen inte levereras?
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
[bild][bild][bild]

Jo jo, så gick det med det... 🫣
Lite skräckblandad förtjusning, kanske får sonen lite skruvintresserad på köpet. 😍
Ooooja, tex om hur man trimmar den 🙈😂
 
  • Wow
FredrikR
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Inte Stockholmspriser på långa vägar. Hoppas "ungen" också är nöjd, ett par år på vägarna till riktigt körkort. 😉 och lär sig viktiga trafikregler. Vinn-vinn för alla.

Ett litet Gaaaahh för att inte laka ur tråden - i morse var vår DN hängande i brevlådans "läpp" igen, glad att det inte hade regnat. Men hellre en blöt tidning än ingen alls - tidigare hade DN, för prenumeranter (årsprenumeranter kanske) en mkt bra erbjudande så om tidningen saknades kunde jag få en kod/talong till mobilen och åka och skaffa en tidning. Har utnyttjat det många ggr då både nära till bensinmack och kiosk som har DN. Nu har de slutat med det, osäkert varför men likväl trist. får bara avdrag för utebliven tidning.
Undrar varför det alltid händer fredag till söndag, att tidningen inte levereras?
1600:- för att fylla tanken alltså.
A-traktorn var några gånger mer kostsam... 🫣
 
  • Wow
Maria T
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Diskmaskinen gick sönder igår. 3 dagar för tretti.se att skicka ny. Handdiska är inte okej
Handdiskat i 3 år nu, väx upp.
Sen kan du komma och hjälpa mig att byta, den nya beggade står i källaren och väntar sen 2 år tillbaka........

/W
 
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
Pappa1986 och 5 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
[bild][bild][bild]

Jo jo, så gick det med det... 🫣
Lite skräckblandad förtjusning, kanske får sonen lite skruvintresserad på köpet. 😍
Slipper man över en trottoarkant med den där❓
Ser ju annars bra ut. Dom där är ju bra att börja skruvandet med. Ganska enkla saker för det mesta
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
N Niq skrev:
Slipper man över en trottoarkant med den där❓
Ser ju annars bra ut. Dom där är ju bra att börja skruvandet med. Ganska enkla saker för det mesta
Vägbulorna är på håret.. 😐
I värsta fall sicksacka lite över.

48 år om 6v och jootobade hur "coils" funkar ikväll.. 🫣
Coils är nåt helt annat i min värld, uppemot 30ton och runda med hål i mitten. 🙄
Men visst när jeansen fladdrar av basen/ljudet är det svårt att inte le.. untz untz untz 😎
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Vägbulorna är på håret.. 😐
I värsta fall sicksacka lite över.

48 år om 6v och jootobade hur "coils" funkar ikväll.. 🫣
Coils är nåt helt annat i min värld, uppemot 30ton och runda med hål i mitten. 🙄
Men visst när jeansen fladdrar av basen/ljudet är det svårt att inte le.. untz untz untz 😎
Morsan satt för några år sen på Götaplatsen och njöt av kvällssolen när det kom en högljudd bil med låg frigång i lite oförsiktig hastighet.

Skroink!

Den fick bärgas eftersom oljetråget rivits av på farthindret. Jag ler fortfarande vid minnet. Dumfan.
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
dibb och 5 till
  • Laddar…
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Handdiskat i 3 år nu, väx upp.
Vi som har växt upp har en diskmaskin. GAAAAHHHH!!!
 
  • Haha
  • Gilla
Edlunn och 1 till
  • Laddar…
Kom ut och skulle köra iväg. Bilen varnade för lågt tryck. Skruv i höger bakdäck. Tur vi har försäkring så nu är assistantbolaget på väg. I telefon pratade han om att man pluggar hålet.

Är det bara tills imon och jag måste ha nytt däck eller hur funkar sånt här?
 
O olofh skrev:
Kom ut och skulle köra iväg. Bilen varnade för lågt tryck. Skruv i höger bakdäck. Tur vi har försäkring så nu är assistantbolaget på väg. I telefon pratade han om att man pluggar hålet.

Är det bara tills imon och jag måste ha nytt däck eller hur funkar sånt här?
Om vi antar att du har slanglöst däck så sätter de en plugg i däcket och det håller normalt sett resten av däckets livstid, är iaf min erfarenhet.
 
  • Gilla
husägaren TS och 3 till
  • Laddar…
O olofh skrev:
Kom ut och skulle köra iväg. Bilen varnade för lågt tryck. Skruv i höger bakdäck. Tur vi har försäkring så nu är assistantbolaget på väg. I telefon pratade han om att man pluggar hålet.

Är det bara tills imon och jag måste ha nytt däck eller hur funkar sånt här?
Om det går att plugga så håller det sen. Du behöver inte byta däck.
 
  • Gilla
galento och 2 till
  • Laddar…
AXS
O olofh skrev:
Kom ut och skulle köra iväg. Bilen varnade för lågt tryck. Skruv i höger bakdäck. Tur vi har försäkring så nu är assistantbolaget på väg. I telefon pratade han om att man pluggar hålet.

Är det bara tills imon och jag måste ha nytt däck eller hur funkar sånt här?
Om du har nära så till däckverkstad och däcket håller tryck hyffsat så kan du köra dit. De lagar på 30min för några hundra.

Eller skruva av hjulet och kör det dit.

Självrisken är nog dyrare än lagningen....
 
Alfredo Alfredo skrev:
Vi som har växt upp har en diskmaskin. GAAAAHHHH!!!
Jag har 2 diskmaskiner ju GAAAAHHHHHHH!
1 trasig monterad å 1 hel som står omonterad ;-)
/W
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.