949 187 läst · 9 674 svar
949k läst
9,7k svar
GAAAAHHHH!!!
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 320 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 320 inlägg
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 320 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 320 inlägg
Inte Stockholmspriser på långa vägar. Hoppas "ungen" också är nöjd, ett par år på vägarna till riktigt körkort. 😉 och lär sig viktiga trafikregler. Vinn-vinn för alla.FredrikR skrev:
Ett litet Gaaaahh för att inte laka ur tråden - i morse var vår DN hängande i brevlådans "läpp" igen, glad att det inte hade regnat. Men hellre en blöt tidning än ingen alls - tidigare hade DN, för prenumeranter (årsprenumeranter kanske) en mkt bra erbjudande så om tidningen saknades kunde jag få en kod/talong till mobilen och åka och skaffa en tidning. Har utnyttjat det många ggr då både nära till bensinmack och kiosk som har DN. Nu har de slutat med det, osäkert varför men likväl trist. får bara avdrag för utebliven tidning.
Undrar varför det alltid händer fredag till söndag, att tidningen inte levereras?
1600:- för att fylla tanken alltså.Maria T skrev:Inte Stockholmspriser på långa vägar. Hoppas "ungen" också är nöjd, ett par år på vägarna till riktigt körkort. 😉 och lär sig viktiga trafikregler. Vinn-vinn för alla.
Ett litet Gaaaahh för att inte laka ur tråden - i morse var vår DN hängande i brevlådans "läpp" igen, glad att det inte hade regnat. Men hellre en blöt tidning än ingen alls - tidigare hade DN, för prenumeranter (årsprenumeranter kanske) en mkt bra erbjudande så om tidningen saknades kunde jag få en kod/talong till mobilen och åka och skaffa en tidning. Har utnyttjat det många ggr då både nära till bensinmack och kiosk som har DN. Nu har de slutat med det, osäkert varför men likväl trist. får bara avdrag för utebliven tidning.
Undrar varför det alltid händer fredag till söndag, att tidningen inte levereras?
A-traktorn var några gånger mer kostsam... 🫣
Medlem
· Stockholm
· 4 005 inlägg
Vägbulorna är på håret.. 😐N Niq skrev:
I värsta fall sicksacka lite över.
48 år om 6v och jootobade hur "coils" funkar ikväll.. 🫣
Coils är nåt helt annat i min värld, uppemot 30ton och runda med hål i mitten. 🙄
Men visst när jeansen fladdrar av basen/ljudet är det svårt att inte le.. untz untz untz 😎
Morsan satt för några år sen på Götaplatsen och njöt av kvällssolen när det kom en högljudd bil med låg frigång i lite oförsiktig hastighet.FredrikR skrev:
Skroink!
Den fick bärgas eftersom oljetråget rivits av på farthindret. Jag ler fortfarande vid minnet. Dumfan.
Kom ut och skulle köra iväg. Bilen varnade för lågt tryck. Skruv i höger bakdäck. Tur vi har försäkring så nu är assistantbolaget på väg. I telefon pratade han om att man pluggar hålet.
Är det bara tills imon och jag måste ha nytt däck eller hur funkar sånt här?
Är det bara tills imon och jag måste ha nytt däck eller hur funkar sånt här?
Om vi antar att du har slanglöst däck så sätter de en plugg i däcket och det håller normalt sett resten av däckets livstid, är iaf min erfarenhet.O olofh skrev:
Om det går att plugga så håller det sen. Du behöver inte byta däck.O olofh skrev:
Om du har nära så till däckverkstad och däcket håller tryck hyffsat så kan du köra dit. De lagar på 30min för några hundra.O olofh skrev:
Eller skruva av hjulet och kör det dit.
Självrisken är nog dyrare än lagningen....
Medlem
· Stockholm
· 4 005 inlägg