RoTe
O olofh skrev:
Kom ut och skulle köra iväg. Bilen varnade för lågt tryck. Skruv i höger bakdäck. Tur vi har försäkring så nu är assistantbolaget på väg. I telefon pratade han om att man pluggar hålet.

Är det bara tills imon och jag måste ha nytt däck eller hur funkar sånt här?
Det finns två olika sätt att plugga däck dessutom, det riktiga och hållbara sättet är att montera av däcket och sätta en plugg från insidan. Det tillfälliga och icke varaktiga är att sätta en från utsidan, detta gör bärgare ibland och då måste du ändå till däckverkstad för att byta ut denna sedan.
 
  • Älska
Tokslut
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Det är vansinne , bilar känner av om drl eller halvljus ska vara påslaget, och därmed bakljusen, då borde de även klara av dimbakljuset
bilen har ingen aning om det är dimma eller inte.
 
RoTe RoTe skrev:
Det finns två olika sätt att plugga däck dessutom, det riktiga och hållbara sättet är att montera av däcket och sätta en plugg från insidan. Det tillfälliga och icke varaktiga är att sätta en från utsidan, detta gör bärgare ibland och då måste du ändå till däckverkstad för att byta ut denna sedan.
Ja detta var ju bärgningsalternativet så hon sa att det är tillfälligt. Får köra in till däckverkstaden imorgon. Är väl ändå dags att skifta till vinterhjulen
 
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
1 trasig monterad å 1 hel som står omonterad ;-)
Låter som att du har ett lämpligt söndagsprojekt framför dig.
 
  • Haha
Workingclasshero
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Det finns två olika sätt att plugga däck dessutom, det riktiga och hållbara sättet är att montera av däcket och sätta en plugg från insidan. Det tillfälliga och icke varaktiga är att sätta en från utsidan, detta gör bärgare ibland och då måste du ändå till däckverkstad för att byta ut denna sedan.
Finns nog pluggar nuförtiden som håller däcket ut om det är ett hål som går att plugga.
 
RoTe
N Niq skrev:
Finns nog pluggar nuförtiden som håller däcket ut om det är ett hål som går att plugga.
Du menar att däckverkstäder monterar av däcket bara för att jävlas?
 
  • Gilla
richardtenggren och 1 till
  • Laddar…
När jag fick ett däck pluggat häromåret, på däckverkstad, så tog de inte av däcket från fälgen, utan pluggade utifrån.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
När jag fick ett däck pluggat häromåret, på däckverkstad, så tog de inte av däcket från fälgen, utan pluggade utifrån.
För 10 år sedan när jag sommarjobbade på kommunen så fick jag skruv i hjulet och åkte till däckverkstaden kommunen hade avtal med, de satte plugg utifrån - visuellt identisk med gds kitten.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Du menar att däckverkstäder monterar av däcket bara för att jävlas?
Nej dom kontrollerar om det är ett hål som lämpar sig för att plugga utifrån eller inte och bestämmer åtgärd efter behov.

Säkert finns det några oseriösa som alltid väljer dyraste sättet
 
RoTe
Imponerande att jag levt hela mitt liv i en lögn, alla har alltid sagt att man pluggar inifrån allt annat är oseriöst.
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Mask är så man kommer till däckverkstaden. Har grejer hemma så man kan fixa om man behöver fixa vid olägliga tider, även kappor för revor (som är vanliga på ATVs

Två limburkar framför ett däck, troligtvis för punkteringsreparation eller underhåll av däck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verktygslåda med däckreparationstillbehör: lagningsvätskor, plåster, penslar och annat reparationsmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Solvskaftet och 2 till
  • Laddar…
Kittet bilbärgaren hade såg väldigt likt ut biltema/ annat GDS
 
galento
Har kört med pluggat utifrån däckets livslängd ut utan problem , dock litet hål efter skruv.

Och GAAHHH Jagade iväg Jehovas vittnen från gården förut .
 
Redigerat:
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
hsd
hsd
RoTe RoTe skrev:
Det finns två olika sätt att plugga däck dessutom, det riktiga och hållbara sättet är att montera av däcket och sätta en plugg från insidan. Det tillfälliga och icke varaktiga är att sätta en från utsidan, detta gör bärgare ibland och då måste du ändå till däckverkstad för att byta ut denna sedan.
De håller bra , jag har provat 👍
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.