Alfredo Alfredo skrev:
Det stämmer säkert att den som ringer inte har en aning om var numret kommer ifrån. Uppringaren har nog bara fått en lista som ska betas av.
Kan tycka att även de borde kunna uppge sin källa för numret.
Jag undrar ärligt talat hur de lyckats koppla numret till min person och adress.
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
galento
A AndersS skrev:
Ytterst sällan som säljare ringer/kommer idag, endast en vi har avtal med hör av sig kanske 1 gång/år. Kan man bli svartlistad på callcentren😉
Senaste besöket var Jehovas vid fritidshuset med två mycket prydligt klädda. Och vår unghund 1,5 år och 35 kg blev överlycklig, blev ett kort besök 😇. Speciellt om man lägger sig till med att likna Lasse Kongo, lite svettig med röjsåg i sele. Så nu dröjer det kanske 10 år igen innan de dyker upp.
Ja det har varit lugnt med detta , jehovas var på väg upp till kåken men de fick
vända tillbaka 😉. Har blockering mot okända nummer på i mobilen och svarar inte
på ej reggade nummer i kontakter om det skulle ringa nån heller. Har röstbrevlåda som
man kan tala in ett meddelade isf.
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
galento galento skrev:
Ja det har varit lugnt med detta , jehovas var på väg upp till kåken men de fick
vända tillbaka 😉. Har blockering mot okända nummer på i mobilen och svarar inte
på ej reggade nummer i kontakter om det skulle ringa nån heller. Har röstbrevlåda som
man kan tala in ett meddelade isf.
Jag har inget blockerat och röstlådan är borta sedan lång tid tillbaka.
Så det rings sällan.
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
WAAAAAAAAGH!

Kontaktade VC med anledning av mina låga järndepåer och frågade vad jag borde göra åt dem.
Efter två veckor får jag svar "du borde tagit pillerna du fått av blodgivningen".


[bild]

Och givetvis kan jag inte ställa följdfrågor då de avslutat konversationen... 😡
Sent svar på detta men jag har varit blodgivare i ganska prick 30 år och jag fick ett brev efter senaste blodgivningen med information om att jag hade lågt järnvärde och fick uppmaningen att komma förbi blodcentralen för att hämta några kartor järntabletter. Då ringde jag för att fråga om dom inte kunde posta några istället då det är rätt ovärt för mig att åka in till stan enbart för det ändamålet.

- Nej, så gör vi inte! får jag till svar

Ridå ner ...... Eftersom järntabletter kostar småpengar köpte jag själv istället och efter 30 år som blodgivare kommer jag förstås fortsätta men alltså man undrar ju hur viktig man egentligen är som blodgivare.
 
  • Gilla
  • Ledsen
  • Arg
hapazard och 4 till
  • Laddar…
RoTe
B Bästerortarn skrev:
Sent svar på detta men jag har varit blodgivare i ganska prick 30 år och jag fick ett brev efter senaste blodgivningen med information om att jag hade lågt järnvärde och fick uppmaningen att komma förbi blodcentralen för att hämta några kartor järntabletter. Då ringde jag för att fråga om dom inte kunde posta några istället då det är rätt ovärt för mig att åka in till stan enbart för det ändamålet.

- Nej, så gör vi inte! får jag till svar

Ridå ner ...... Eftersom järntabletter kostar småpengar köpte jag själv istället och efter 30 år som blodgivare kommer jag förstås fortsätta men alltså man undrar ju hur viktig man egentligen är som blodgivare.
In svidän vi häve ö systääm
 
  • Ledsen
Bästerortarn
  • Laddar…
Så mitt GAAAAHHHH!!! då.

Besökte en snabbmatsrestaurang tidigare ikväll för lite snabbt krubb. Vid bordet brevid sitter en ca. 6-årig grabb med sin farmor på ca. 70 bast. Grabbens pappa sitter några minuter vid bordet, går ut några minuter, kommer in och sitter några minuter etc.

Helt plötsligt börjar grabben leka med maten, kastar pommes omkring sig, sprutar läsk ur käften. Jag försöker ägna mig åt mitt men när jag känner läskstänk på handen och ser att det flyger lite droppar över min mat så vänder jag mig och stirrar på grabben och försöker få ögonkontakt med farmor. Farmor undviker att möta min blick men gör ett halvhjärtat försök att säga åt grabben att sluta men det leder bara till att grabben börjar slå med knynävarna på farmor. Straxt efter dimper det ner en pommes på min bricka och jag lackar och halvskriker på grabben

- Ge fan i att kasta mat på mig, sitt ner och bete dig!

Grabben stelnar till, tittar på farmor och springer ut från restaurangen. Då får jag en försiktigt gillande blick från farmor som väldigt försiktigt ber om ursäkt.

Högst en minut senare kommer skitungens pappa in med bestämda steg och börjar gorma på mig och ifrågasätta vad jag har för rätt att ....... etc. Jag förklarade lugnt och sakligt vad som hade hänt, att grabben slår sin farmor med knytnävarna etc. och mesproppspappan förklarar att ingen annan har rätt att skälla på hans barn och avslutar med

- Det är inte så vi uppfostrar våra barn! som jag besvarar med

- Och hur tycker du att det funkat hittills?

Alltså, ibland undrar jag om man inte borde lämplighetspröva folk innan dom reproducerar. Och om dom verkligen inte fattar att dom uppfostrar en jävla skitunge. Har ju inga barn själv men om jag ser till min omgivning med bl.a. massor av syskonbarn så hade alla jag känner för det första inte låtit det gå så långt och för det andra bett om ursäkt. Och när jag var nybakad barnskötare för 30+ år sen så upplever jag inte att det mjäkades lika mycket från föräldrahåll.
 
  • Gilla
  • Älska
  • Arg
roger.lehrberg och 18 till
  • Laddar…
RoTe
Det är så det funkar nuförtiden. Har själv varit sjukt nära att få stryk då jag sade åt ett par barn att sluta skvätta vatten från en fontän på mig och andra som satt på bänkarna runt den.
 
  • Ledsen
  • Arg
Dilato och 1 till
  • Laddar…
B Bästerortarn skrev:
Sent svar på detta men jag har varit blodgivare i ganska prick 30 år och jag fick ett brev efter senaste blodgivningen med information om att jag hade lågt järnvärde och fick uppmaningen att komma förbi blodcentralen för att hämta några kartor järntabletter. Då ringde jag för att fråga om dom inte kunde posta några istället då det är rätt ovärt för mig att åka in till stan enbart för det ändamålet.

- Nej, så gör vi inte! får jag till svar

Ridå ner ...... Eftersom järntabletter kostar småpengar köpte jag själv istället och efter 30 år som blodgivare kommer jag förstås fortsätta men alltså man undrar ju hur viktig man egentligen är som blodgivare.
Udda, här gör de testet på plats, så man får kartorna direkt i näven.

Men tråkig inställning av dem 🙁
 
B Bästerortarn skrev:
Sent svar på detta men jag har varit blodgivare i ganska prick 30 år och jag fick ett brev efter senaste blodgivningen med information om att jag hade lågt järnvärde och fick uppmaningen att komma förbi blodcentralen för att hämta några kartor järntabletter. Då ringde jag för att fråga om dom inte kunde posta några istället då det är rätt ovärt för mig att åka in till stan enbart för det ändamålet.

- Nej, så gör vi inte! får jag till svar

Ridå ner ...... Eftersom järntabletter kostar småpengar köpte jag själv istället och efter 30 år som blodgivare kommer jag förstås fortsätta men alltså man undrar ju hur viktig man egentligen är som blodgivare.
Jag gissar att portokostnader och kuvert snabbt drar iväg om man börjar skicka tabletter till alla som behöver.
 
  • Gilla
a.o.f
  • Laddar…
RoTe
N Niq skrev:
Jag gissar att portokostnader och kuvert snabbt drar iväg om man börjar skicka tabletter till alla som behöver.
Istället för att hitta på smidiga lösningar för "kunderna" ser man till att jävlas så mycket som möjligt istället. Det är min bild av vår så kallade "vård". Varför måste man vänta tre månader för att få äran att träffa en läkare fysiskt? Istället använder man Doktor24 eller liknande vilket gör att man får hjälp direkt till en hög kostnad för regionen istället. Regionen hade kunnat fixa samma tjänst, men vägrar.
 
  • Gilla
hapazard och 2 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Istället för att hitta på smidiga lösningar för "kunderna" ser man till att jävlas så mycket som möjligt istället. Det är min bild av vår så kallade "vård". Varför måste man vänta tre månader för att få äran att träffa en läkare fysiskt? Istället använder man Doktor24 eller liknande vilket gör att man får hjälp direkt till en hög kostnad för regionen istället. Regionen hade kunnat fixa samma tjänst, men vägrar.
Ingen aning. Men läkarbrist kanske bidrar.
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
RoTe
N Niq skrev:
Ingen aning. Men läkarbrist kanske bidrar.
Verkar inte råda någon dylik hos de privata...
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Verkar inte råda någon dylik hos de privata...
Mycket möjligt jag har ingen aning.
 
RoTe
N Niq skrev:
Mycket möjligt jag har ingen aning.
Grejen med offentlig verksamhet är att göra den så dålig som möjligt till så hög kostnad som möjligt.
 
  • Gilla
hapazard
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Grejen med offentlig verksamhet är att göra den så dålig som möjligt till så hög kostnad som möjligt.
Och därmed ”smygande” öppna upp för privata alternativ. Och det gäller även andra offentligt finansierade områden. Det finns de som tjänar stora pengar på att det offentliga körs i botten. De politiker som var med och försämrade har ofta fått fina erbjudande från näringslivet.
Jag brukar tänka så rent allmänt. Vem tjänar på detta när det blir försämringar. Och hoppsan! Där kom också fram en bekräftelse.
 
  • Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.