4774
Maria T Maria T skrev:
Så klokt att du tog dig till läkaren, jag har ett fult ärr mitt i pannan för att min mamma inte tyckte det var något att "besvära doktorn" med (sex-åriga jag hade snubblat på en tröskel och kört huvudet i ett ekskåp). När jag vurpade med cykeln 2016 så fick jag 16 yttepyttesmå stygn i en annan del av pannan, och det syns inte idag om man inte vet var man ska leta.
Enda orsaken till att jag tog mig till läkaren en fredagskväll var för att det slutade aldrig att fullkomligt spruta blod ur jacket. Så åtskilliga kompresser, handdukar och tygtrasor senare var det bara att ge upp. Slapp iaf vänta på tur utan fick hjälp på en gång. Antagligen för att blodet fortfarande sprutade ut 👻. Jag har ett ärr på mitt smalben som jag fick när jag var 14 och hoppade över ett järnstaket men lyckades få in benet mellan två spjälor. 10cm långt och 5cm brett in till skelettet. Min kompis och jag gjorde vårt bästa för att lägga om det men när jag sedan haltade hem så skrattade bara mamma åt mig. Något hon har ångrat sedan dess. Till försvar så hade de varit på 40års fest så ingen av dem var nyktra 😂
 
  • Wow
Maria T
  • Laddar…
Maria T
4774 4774 skrev:
... så skrattade bara mamma åt mig. Något hon har ångrat sedan dess. Till försvar så hade de varit på 40års fest så ingen av dem var nyktra 😂
Mjao, min mor ångrade detta också hela sitt liv. Om pappa hade varit hemma vid tillfället så hade han slängt mig över axeln (typ) och sprungit till S:t Eriks sjukhus.
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
Långt ifrån mitt största bekymmer, men ett störmoment i vardagen.
Efter att jag totalresettade hela maskineriet i bilen i förhoppning att få carplay att inte koppla ur titt som tätt, så har jag utöver halvkass carplay även belönats med att bilen vid varje start vill ha en pinkod till någon modemsticka. Jag visste inte att jag hade en, än mindre var jag kan hitta den om den nu finns och ännu mindre vad för pinkod den vill ha. Gaaaaaaaaaahh.

Bilens infotainmentsystem efterfrågar en PIN-kod för en modemsticka. Ett meddelande på skärmen lyder: "Det finns en modemsticka. Välj 'Inställningar nätverk' för att ange PIN.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
  • Gilla
  • Wow
hapazard och 5 till
  • Laddar…
tensiden tensiden skrev:
Långt ifrån mitt största bekymmer, men ett störmoment i vardagen.
Efter att jag totalresettade hela maskineriet i bilen i förhoppning att få carplay att inte koppla ur titt som tätt, så har jag utöver halvkass carplay även belönats med att bilen vid varje start vill ha en pinkod till någon modemsticka. Jag visste inte att jag hade en, än mindre var jag kan hitta den om den nu finns och ännu mindre vad för pinkod den vill ha. Gaaaaaaaaaahh.

[bild]
En VW?
Logga in på myvolkswagen.net och kolla under menyn profil och inställningar, där kan man i alla fall skapa en ny S-PIN. Oklart om det är den som efterfrågas iofs..
 
  • Gilla
hapazard
  • Laddar…
4774
tensiden tensiden skrev:
Långt ifrån mitt största bekymmer, men ett störmoment i vardagen.
Efter att jag totalresettade hela maskineriet i bilen i förhoppning att få carplay att inte koppla ur titt som tätt, så har jag utöver halvkass carplay även belönats med att bilen vid varje start vill ha en pinkod till någon modemsticka. Jag visste inte att jag hade en, än mindre var jag kan hitta den om den nu finns och ännu mindre vad för pinkod den vill ha. Gaaaaaaaaaahh.

[bild]
Pröva 000000000
 
GNHAHHH!!
Sjukvårdspersonal som är så egoistiska att de fullkomligt ignorerar alla regler vad gäller rökning. Totalförbud på arbetstid = utstämpling och ombyte till civila kläder gäller. Dessutom ställer man sig utanför friskluftsintaget, till byggnaden där sjukhusets vårdavdelningar för cancerpatienter är inlagda.
Och lika mycket GAHH! över cheferna som ser mellan fingrarna vad gäller dumheterna.
 
  • Gilla
  • Ledsen
  • Arg
mikethebik och 4 till
  • Laddar…
GGGAAAAAHHHHHH!!!!
Ute och kör bil.
Lyssnade på p1……
Slog över på p2…….
Länge sedan jag lyssnade på p3. Och vad är det för satans oljud som rent av skriker i öronen. HÅKAN ”HELL”STRÖM!!!
Sitter på parkeringen nu och försöker samla mig. Blir nog kvar en halvannan timme för att lugna nervrarna.
 
  • Gilla
  • Haha
tensiden och 7 till
  • Laddar…
Välkommen till tråden där folk tar i från tårna för att få hänga med de coola kidsen. 😎


…eller om det var gubbarna. 👴🏻
 
  • Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
Hans julskiva är okej, men annars får det vara.
 
  • Älska
kashieda
  • Laddar…
WAAAAAAAAAAAAAAGH!

Hur i helskotta har Svea Solar fått tag på mitt jobbnummer och ringer mig där för vad jag antar är kränga solceller?!
 
GAAAAHHHH.
Jobbar till 17, sätter mig in bilen för att åka hem från Helsingborg, måste förbi förrådet i Årsta och hämta reservdelar till ett akut jobb nu på morgonen på Arlanda.
E4an avstängd på 3 vägarbeten med omledning gör att jag kommer till förrådet 22.30
Där är det nya rutiner, förrådet är stängt 22-05.
Sen är Essingeleden avstängd, måste köa genom stan då sista färjan går 22.45.
Hemma 23.45 efter passerat yttligare 3 vägarbeten på vägen hemåt, får ställa klockan på 5.30 och ge mig iväg till förrådet och sen till Arlanda.
Nu sitter jag o väntar, skulle få komma in 8.00, men det är ändrat till 9.30 då det kom en fullastad långtradare som måsta lastas av innan jag kan börja jobba.
GAAAAHHHH....jag vill hem o sova.
 
  • Gilla
  • Ledsen
kashieda och 3 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
WAAAAAAAAAAAAAAGH!

Hur i helskotta har Svea Solar fått tag på mitt jobbnummer och ringer mig där för vad jag antar är kränga solceller?!
När säljare ringer på min jobbtelefon blir jag väldigt allvarlig "du har ringt en jourtelefon, kontakta mitt företag om du vill nått"
Det har faktiskt funkat till 100% under alla år 🙂 de lägger på direkt.
 
  • Gilla
  • Haha
Workingclasshero och 5 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
När säljare ringer på min jobbtelefon blir jag väldigt allvarlig "du har ringt en jourtelefon, kontakta mitt företag om du vill nått"
Det har faktiskt funkat till 100% under alla år 🙂 de lägger på direkt.
Säljaren hade koll på vad jag heter och var jag bodde, trots att numret är reggat på ett bolag på en helt annan ort.
Jag stod på mig och undrade var de fått tag på numret eftersom det var ett företagsnummer, men det kunde de inte svara på och försökte återigen fråga om adressen stämde. Fick svara att jag inte var intresserad oavsett var jag bor.
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Ytterst sällan som säljare ringer/kommer idag, endast en vi har avtal med hör av sig kanske 1 gång/år. Kan man bli svartlistad på callcentren😉
Senaste besöket var Jehovas vid fritidshuset med två mycket prydligt klädda. Och vår unghund 1,5 år och 35 kg blev överlycklig, blev ett kort besök 😇. Speciellt om man lägger sig till med att likna Lasse Kongo, lite svettig med röjsåg i sele. Så nu dröjer det kanske 10 år igen innan de dyker upp.
 
  • Älska
  • Gilla
  • Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
men det kunde de inte svara på
Det stämmer säkert att den som ringer inte har en aning om var numret kommer ifrån. Uppringaren har nog bara fått en lista som ska betas av.
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.