FredrikR FredrikR skrev:
Gaaaaahhh
Petitesser i sammanhanget men..
[bild]
Lite högre än när dom köptes, men inte tillräckligt.
Fortsättning imorgon. 🤷
Jag ser att du har en lm60 i taket. Skulle du kunna ta en bild på beslaget som sitter mellan porten och den L-formade armen som drar porten, samt en bild på änden på skenan i taket, där den ansluter mot väggen?

Jag har L-armen men hittar inte övriga beslag. Monterade aldrig detta när jag bytte garageportar för 15 år sedan….
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Jag ser att du har en lm60 i taket. Skulle du kunna ta en bild på beslaget som sitter mellan porten och den L-formade armen som drar porten, samt en bild på änden på skenan i taket, där den ansluter mot väggen?

Jag har L-armen men hittar inte övriga beslag. Monterade aldrig detta när jag bytte garageportar för 15 år sedan….
Fixar i em. 👍
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
WAAAAAAAAGH! Routern tycker inte det finns internet i sladden, men det gör det visst! 🤬

Tur man köpte en kvalitetsprodukt från Ubiquiti...
 
  • Arg
kashieda
  • Laddar…
gaaah nästa vecka är det 4 månader sedan jag beställde nytt mätarskåp pga tilläggsisolering.
Det närmaste jag har kommit är att första el firman har levererat skåpet. bytte företag i hopp om att få det löst snabbt då dom sa att dom byter det nästa vecka , så klart så skjuter dom också på det. dagarna går. Ska man byta elektriker och hoppas på det bästa eller slita i det hela och sätta panel över skåpet som går att öppna ?
 
13th Marine 13th Marine skrev:
WAAAAAAAAGH! Routern tycker inte det finns internet i sladden, men det gör det visst! 🤬

Tur man köpte en kvalitetsprodukt från Ubiquiti...
Även kvalitetsprodukter måste ju användas på rätt sätt......
 
MathiasS MathiasS skrev:
Även kvalitetsprodukter måste ju användas på rätt sätt......
Förvisso helt sant, men jag känner mig inte skyldig när jag inte ens är i huset när internet försvinner.
Kommer inte åt den via webbinterface och en fabriksåterställning hjälper inte.
Får internet med ISPns medföljande skitrouter.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
och en fabriksåterställning hjälper inte.
Då låter det ju som du har något trasigt fel på själva modermodemet tyvärr.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Då låter det ju som du har något trasigt fel på själva modermodemet tyvärr.
Jepp, anar att själva hjärtat i hårddisken har gett upp.
Men nu ska vi traggla oss genom "have you tried turning it on and off again" hos support.
 
  • Älska
  • Ledsen
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Jepp, anar att själva hjärtat i hårddisken har gett upp.
Men nu ska vi traggla oss genom "have you tried turning it on and off again" hos support.
Men du får en IP tilldelad med en annan router? Och inte i din egen? Och du har stoppat sladden i rätt hål? Delar man ut ip-adresser på wan blir man snabbt blockad.
 
richardtenggren
W whak skrev:
gaaah nästa vecka är det 4 månader sedan jag beställde nytt mätarskåp pga tilläggsisolering.
Det närmaste jag har kommit är att första el firman har levererat skåpet. bytte företag i hopp om att få det löst snabbt då dom sa att dom byter det nästa vecka , så klart så skjuter dom också på det. dagarna går. Ska man byta elektriker och hoppas på det bästa eller slita i det hela och sätta panel över skåpet som går att öppna ?
Jag har väntat sedan februari -21 på att flytta mätaren till det nya skåpet, då har de ändå hunnit byta mätare en gång men de som utförde det var inte kvalificerade så vi väntar ännu. Stötte på dem i våras då hade de slarvat bort min anmälan, så får se om de kommer i år...
 
  • Wow
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Men du får en IP tilldelad med en annan router? Och inte i din egen? Och du har stoppat sladden i rätt hål? Delar man ut ip-adresser på wan blir man snabbt blockad.
Som sagt, jag gjorde inget som föranledde detta, har använt routern i snart 1.5år, varav ett halvår med nuvarande inkoppling (direkt i Bahnhofs fiberkonverter).

Jag vet inte vad som felar med min Dream Router, kollade inte om den tyckte att den fick IP innan jag återställde den, men enligt Bahnhof ska den ha fått IP och sen hände inget mer.
Oavsett borde eventuella udda konfigurationer försvinna vid en återställning, och Jo, sladden var i rätt hål 😉
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Det kanske är din kabel som går till Estland? 😂
 
  • Haha
  • Ledsen
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
WAAAAAAAAGH IT är svart magi!

Skulle köra supportens felsökning så jag började med att plugga in routern igen, då passar det att hitta internet... Jag har ju för bövelen inte ändrat nått! 😭
 
  • Haha
Anna_H
  • Laddar…
Rätt sladd i rätt…
 
  • Haha
Dublin och 1 till
  • Laddar…
WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAGH för att jag ser ut som en IT-inkompetent tok på ett forum ...

Nej men ärligt, vet inte om den blev väldigt glad över att ha fått strömlös 4h eller nått.
 
  • Gilla
  • Haha
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.