Maria T
Gaaahh.
Snö.

Varje år lika b**sigt. Nu är det mest snöblandat regn men ändå. Lika mycket som jag, faktiskt, älskar att bo i ett land som har årstider, lika mycket tycker jag det är jobbigt när den första snön kommer.

Jippie, regn nästa vecka 🙂 *ler med hela ansiktet*
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Gaaahh.
Snö.

(- - - -)

Jippie, regn nästa vecka 🙂 *ler med hela ansiktet*
Gaaaahhhh, underkylt regn nästa vecka ☹️ *surar med hela ansiktet*
 
hsd
Gaaaahhhh har inte hunnit med veckans andra gräsklippning och nu snöar det
 
13th Marine 13th Marine skrev:
WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAGH för att jag ser ut som en IT-inkompetent tok på ett forum ...

Nej men ärligt, vet inte om den blev väldigt glad över att ha fått strömlös 4h eller nått.
Det är så vi jobbar på IT-supporten, allt för att ni ska känna er värdelösa 😉
 
  • Haha
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Det är så vi jobbar på IT-supporten, allt för att ni ska känna er värdelösa 😉
Tror jag alltid mötts av trevliga personer på IT-support, men så är jag ju oftast trevlig och försöker göra deras jobb så enkelt som möjligt.

Men detta blev ett riktigt antiklimax, jag trodde burken var förlorad för att sedan hoppa till liv igen.

Anar att det var demodjävulen, när man ska visa att nått funkar så gör det inte det längre, när man ska visa att nått inte funkar, ja då helt plötsligt funkar det...
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Tror jag alltid mötts av trevliga personer på IT-support, men så är jag ju oftast trevlig och försöker göra deras jobb så enkelt som möjligt.

Men detta blev ett riktigt antiklimax, jag trodde burken var förlorad för att sedan hoppa till liv igen.

Anar att det var demodjävulen, när man ska visa att nått funkar så gör det inte det längre, när man ska visa att nått inte funkar, ja då helt plötsligt funkar det...
Jo, de flesta av oss är trevliga, men det är oerhört vanligt att saker och ting bara funkar helt plötsligt när man ringt supporten.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Tror jag alltid mötts av trevliga personer på IT-support, men så är jag ju oftast trevlig och försöker göra deras jobb så enkelt som möjligt.

Men detta blev ett riktigt antiklimax, jag trodde burken var förlorad för att sedan hoppa till liv igen.

Anar att det var demodjävulen, när man ska visa att nått funkar så gör det inte det längre, när man ska visa att nått inte funkar, ja då helt plötsligt funkar det...
Lätt att vara trevlig på supporten, men ibland är det svårt att hålla masken
Hade en användare igår som hade bytt dator och hade problem att logga in i en app på nya datorn fastän hon tagit en skärmdump på lösenordet. När hon knappade in sitt lösenord: ****** låste hon sitt användarkonto
 
  • Haha
  • Älska
  • Gilla
  • Wow
16386 och 8 till
  • Laddar…
Skip6711 Skip6711 skrev:
Lätt att vara trevlig på supporten, men ibland är det svårt att hålla masken
Hade en användare igår som hade bytt dator och hade problem att logga in i en app på nya datorn fastän hon tagit en skärmdump på lösenordet. När hon knappade in sitt lösenord: ****** låste hon sitt användarkonto
Du menar att hon verkligen knappade in ******? 😅
 
Anna_H Anna_H skrev:
Jo, de flesta av oss är trevliga, men det är oerhört vanligt att saker och ting bara funkar helt plötsligt när man ringt supporten.
Kan ni inte ge oss tillgång till "Bara börja funka"-knappen, så vi kan trycka på den själva om supporten är stängd?
 
  • Älska
  • Haha
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Du menar att hon verkligen knappade in ******? 😅
Japp!
Kanske i fel tråd, men jag tänkte nog lite Gaah när jag förstod vad hon gjort...
 
  • Haha
  • Gilla
Tokslut och 3 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Kan ni inte ge oss tillgång till "Bara börja funka"-knappen, så vi kan trycka på den själva om supporten är stängd?
Börja bara funka-knappen är reserverad för oss på supporten!
Jag borde kanske inte berätta det, men vi har även en "Gör rätt. Inte som jag tänker"-knapp!
 
  • Gilla
  • Ledsen
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Är det verkligen en fysisk knapp? Jag upplever att "börja funka"-funktionen aktiveras så fort den som ska felsöka tittar över min axel när jag ska återskapa felet.
 
  • Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Är det verkligen en fysisk knapp? Jag upplever att "börja funka"-funktionen aktiveras så fort den som ska felsöka tittar över min axel när jag ska återskapa felet.
Vad du inte ser eftersom vi står bakom ryggen på dig är att vi ansluter remote till din klient och trycker på knappen strax innan du skall visa vad som inte funkar.
Vi måste också ha något att prata om på fikat!
 
  • Gilla
  • Haha
HasseTeknik och 3 till
  • Laddar…
GAAAAAAH jävla slödder som försöker blåsa folk hela tiden..
Fick två sms av "rekryterare" som hade jobb självklart på Engelska.

GAAAAAH2 för våra slappa myndigheter som inte orkar lyfta ett jävla finger för att få stop på skiten finns ju alltid någon stackar som går på det tillslut.
 
Gaaaaaaaaah! Dag två med spänningshuvudvärk från helvetet. Har nära på sovit konstant sedan igår vid lunch och först nu börjar jag bli såpass att jag kan vara uppe och åtminstone låtsas vara vid liv. Blir inte bättre av att allt som skulle fixats med under de här dagarna inte kan vänta utan måste göras.
 
  • Ledsen
richardtenggren och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.