Glapp kabel eller kontakt?

Alfredo Alfredo skrev:
Glapp kabel eller kontakt?
Tror inte det, har inte petat i skåpet innan det hände, har pluggat in och ur och har konsekvent varit DreamRouter inkopplad - inget internet, Kopplat direkt med laptop alt med en annan router - internet.

MathiasS MathiasS skrev:
Jag ser att du har en lm60 i taket. Skulle du kunna ta en bild på beslaget som sitter mellan porten och den L-formade armen som drar porten, samt en bild på änden på skenan i taket, där den ansluter mot väggen?

Jag har L-armen men hittar inte övriga beslag. Monterade aldrig detta när jag bytte garageportar för 15 år sedan….
Gaaaaahhh
Nu inser jag att skjutit på att måla portväggen i några år.. men här ser du hur porten/skenan fäster.

Takmonterad, motoriserad garageportsmekanism med räls, fjädersystem och elektriska kablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett garage med öppen garageport, synliga rör och kablar, och en garageportsöppnare på väggen.
Skapa konto

richardtenggren
Vaknar upp till det vita guldet, bara byta däck 😂

• Vit elbil parkerad nattetid, täckt med snö, laddning pågår, vid hus.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Ledsen
  • Wow
  • Älska
ricebridge och 10 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Vaknar upp till det vita guldet, bara byta däck 😂
Gaaaaahhh
Jag är så o-redo för detta!!!

• Gilla
GladanS och 5 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Gaaaaahhh
Nu inser jag att skjutit på att måla portväggen i några år.. men här ser du hur porten/skenan fäster.

[bild][bild]
Tack, känner igen de beslagen. Undrar var jag lagt dem…..

• Älska
  • Haha
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Tack, känner igen de beslagen. Undrar var jag lagt dem…..
På det där bra stället där du säkert vet vart dom är och inte tappar bort dom.

• Haha
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 4 till
  • Laddar…
tommib
Eller möjligen på det där stället där de bara ska ligga tillfälligt tills de monteras, imorgon.

• Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Jag tycker ju att jag har rätt bra ordning på prylarna, men 20 år senare i huset har det ju hunnit bli rätt många braha prylar. Det vore ett stort nederlag att behöva köpa nytt....typ i samma storleksordning som att stoppa sladden i fel hål. Har säkert letat i en timme redan.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Köp nya på öppet köp. Så fort du kommer hem med de nya kommer du att hitta de gamla.

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Klass0n och 11 till
  • Laddar…
Kramla
De kan ligga i mitt förråd, tittar ikväll om jag kommer ihåg annars i helgen, skrotade en portmotor med skena för några år sedan.
(Behöll lite bra o ha grejer 😂)

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Köp nya på öppet köp. Så fort du kommer hem med de nya kommer du att hitta de gamla.
Skitsnack! För att det där ska fungera får de nya prylarna absolut inte vara köpta "på öppet köp". 😢

• Gilla
  • Haha
Nötegårdsgubben och 4 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Skitsnack! För att det där ska fungera får de nya prylarna absolut inte vara köpta "på öppet köp". 😢
Eller så hittar man ändå inte de gamla grejerna innan de nya är monterade och repade.

• Ledsen
Alfredo
  • Laddar…
För mig fungerar det så att "jag lägger dom här tills jag sätter upp dom" och då ser man de gamla man redan hade för att man tänkte likadant första gången 😳

• Gilla
GladanS
  • Laddar…
Gaaaaahhh
Nu snöar det här med... 😐

Gällande portbeslagen så tror jag faktiskt att jag efter 15år vet var påsarna med överbliven skruv ligger.

Ordning och reda?
Nja mer tur i det här specifika fallet även om det finns någon ordning under röran som lätt uppstår under pågående arbeten. 😇

• Gilla
  • Älska
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.