K Kirre2 skrev:
Är det därför det blir fullkomligt kaos i Stockholm när det kommit 2 cm snö?
Du tänker på snöröjning?

• Gilla
Kirka75
  • Laddar…
K Kirre2 skrev:
Är det därför det blir fullkomligt kaos i Stockholm när det kommit 2 cm snö?
Nej. Du tänker på Skåne

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Nej. Du tänker på Skåne
vad är snö?

• Haha
Workingclasshero
  • Laddar…
M MsTake skrev:
vad är snö?
Du ved dedär möget som fyker igen hela jävla vägen två dar om året för att försvinna lia snabbt som en löning ;)

• Gilla
  • Haha
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Jag slås alltid av hur mycket sämre bilförare är utanför Stockholm, speciellt på landsbyggden. Kanske inte så konstigt när de inte utsätts för någon nämnvärd trafik

• Haha
Maria T och 2 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag slås alltid av hur mycket sämre bilförare är utanför Stockholm, speciellt på landsbyggden. Kanske inte så konstigt när de inte utsätts för någon nämnvärd trafik
Sämre?
Tjuvstopp i korsningar eller ligger i vänsterfil? ;)

Det som funkar bra och sticker ut i storstäder som tex Stockholm är kugghjulsprincipen och att man blir insläppt om man måste byta fil hastigt och lustigt innan en korsning.

• Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Mata inte trollet

• Gilla
  • Älska
PappasHammare och 4 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Lite orättvis jämförelse, i Stockholm kan ju de som är fulla ta taxi, tunnelbana eller cykla.

• Haha
  • Gilla
Törnis81 och 5 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Sämre?

Det som funkar bra och sticker ut i storstäder som tex Stockholm är kugghjulsprincipen och att man blir insläppt om man måste byta fil hastigt och lustigt innan en korsning.
Min erfarenhet av stockholmsbilister är att man inte blir insläppt om man vill byta fil. Men det kanske beror på att jag mest körde lastbil i stan och ingen vill släppa in en sån? Jag blev ialla fall duktig på att tränga mig.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
K Kirre2 skrev:
Min erfarenhet av stockholmsbilister är att man inte blir insläppt om man vill byta fil. Men det kanske beror på att jag mest körde lastbil i stan och ingen vill släppa in en sån? Jag blev ialla fall duktig på att tränga mig.
Det är väl stockholmska definitionen av att "bli insläppt"?

"De valde att inte köra på mig när jag plötsligt bytte fil" = "jag blev insläppt".

• Gilla
stugan_i_skogen och 5 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Det är väl stockholmska definitionen av att "bli insläppt"?

"De valde att inte köra på mig när jag plötsligt bytte fil" = "jag blev insläppt".
Ja, så är det nog. Och de som inte är vana att vara lite tuffare blir aldrig insläppta. Jag har hjälpt många turister att kunna byta fil med hjälp av min lastbil.
En rolig grej när man vill bli insläppt i en kö och nån personbil hindrar en är att ibland ser nån längre fram i kön det och skapar en lucka man kan åka in i! Inget GAAAAHH för mig då, men antagligen för den som ville jävlas med mig!

• Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Bidrar med ett Gaahhh! för cyklister som cyklar åt fel håll på enkelriktad cykelbana. Gärna långsamt med lådcykel. Man är bra korkad om man inte klarar av att tolka kombinationen av pil och cykel på asfalten framför en.

• Gilla
Karrock och 3 till
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
Man är bra korkad om man inte klarar av att tolka kombinationen av pil och cykel på asfalten framför en.
Ja.
lådcykel.

• Gilla
Henningelvis
  • Laddar…
Bidrar med ett Gaahhh! för cyklister som cyklar åt fel håll på enkelriktad cykelbana. Gärna långsamt med lådcykel. Man är bra korkad om man inte klarar av att tolka kombinationen av pil och cykel på asfalten framför en.
Fast det är inte så enkelt.
En cykelbana är per definition dubbelriktad. Det räcker heller inte med en pil och en cykel målad på asfalten. Det är bara förslag nämligen rent juridiskt. Det måste finnas en lokal trafikförordning och korrekt skyltning för att kunna få till enkelriktad cykelbana.
Lagmässigt så förväntas cyklister vara synska.
Och det är GAAAAHHHH!

• Gilla
lyckograbben och 4 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Sämre?

Allt fungerar bättre i Stockholm med tanke på trafikflödet. Om det är någon som får kärringstopp och stoppar flödet kan man ge sig fan på det är en bondläpp på besök :)

• Haha
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.