13th Marine 13th Marine skrev:
Kan du inte köra om två cyklister i bredd säkert så kan du sällan köra om en säkert...
I sen här tråden bör man vara varse ironi.
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
I sen här tråden bör man vara varse ironi.
sub-buzz-31983-1525136529-9.jpg
 
  • Haha
  • Älska
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Vattenskoter är en utav det mest fördelaktiga transportmedelet. Är jag ensam eller max 2 så tar jag alltid vattenskotern istället för båten som tar 7x plats och drar 4x bränsle och tar 3x så lång tid.

På landet så är det flera som har skoter och när det är varmt så åker man ut ibland och leker i kanske 5-10 min på sin höjd. Det mest iriterande ljudet i skärgården är någon mupp som har en 3hk på sin 40ft segelbåt(motorbåt om den går för motor) och pinar sig förbi fjärden i 2h med ett iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii. Helst kl 06 på morgonen.
Det är väl olika beroende på vart man bor, men känns som att 99% bara kör runt som idioter och inte använder den för transport...
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
N Nyikåk skrev:
Det är väl olika beroende på vart man bor, men känns som att 99% bara kör runt som idioter och inte använder den för transport...

Typ som de flesta använder sina båtar. När man planlöst åker från en kobbe till en annan kan ju knappast räknas som transport. Nöjesresor på sin höjd.
 
  • Gilla
hapazard och 2 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
I sen här tråden bör man vara varse ironi.
”The adjective for metal is metallic. But not so for iron ...which is ironic.”
 
  • Gilla
  • Haha
Snailman och 1 till
  • Laddar…
EddieHansson
EddieHansson EddieHansson skrev:
Orkar inte skiva gah. Är på akuten och det finns bara en klappstol att sitta på, brits eller säng, var är det..
Det blir snart ett GAAAAAHHH... Ryggmärgsprov nästa
 
  • Ledsen
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
EddieHansson EddieHansson skrev:
Det blir snart ett GAAAAAHHH... Ryggmärgsprov nästa
En kompis som ger blod var extra hungrig i sin ungdom (man fick tydligen en macka när man gav blod) och ville ha en extra macka och fick till svar: "du kan ju ge benmägsvätska så får du en till macka". Det gjorde han bara en gång :seenoevil:
 
  • Haha
  • Wow
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Hur mycket jag än vill säga GAAAAHHHH!!! gällande hur korkat det är med konfliktdesign i trafiken "för då måste alla se sig för och då blir det bättre samspel och därmed säkrare" så får jag lägga mitt utrop på något annat.
Nämligen den skojiga upptäckten att stängningsventilerna vid vattenmätaren hade gett upp någon gång sedan senaste bytet och nu... Så vattenmätargubbarna fick åka iväg med oförrättat ärende.
 
Gaaah. Idag var det gående ivägen på cykelbanan.
Hämnades genom att inte plinga på dem..
 
engs
B b8q skrev:
”The adjective for metal is metallic. But not so for iron ...which is ironic.”
Blackadder: Baldrick, have you no idea what "irony" is?
Baldrick: Yes, it's like "goldy" and "bronzy" only it's made out of iron.
 
  • Gilla
snaggletooth och 7 till
  • Laddar…
hsd
VidarH VidarH skrev:
Hur mycket jag än vill säga GAAAAHHHH!!! gällande hur korkat det är med konfliktdesign i trafiken "för då måste alla se sig för och då blir det bättre samspel och därmed säkrare" så får jag lägga mitt utrop på något annat.
Nämligen den skojiga upptäckten att stängningsventilerna vid vattenmätaren hade gett upp någon gång sedan senaste bytet och nu... Så vattenmätargubbarna fick åka iväg med oförrättat ärende.
Konstigt att de inte stängde av i servicen för mätarbytet
 
hsd hsd skrev:
Konstigt att de inte stängde av i servicen för mätarbytet
Det tyckte jag också egentligen, men då hade de ju varit tvungna att flytta på bilen som de hade parkerat på brunnslocket. Så jag sa inget...
Om de skickar en bomfaktura så hänvisar jag till deras utskick som bara nämner åtkomst och ljus. Funktionstest nämns inte och heller ingen websida med mer information. Och som hyffsat ny på att bo i hus så är ventiltestning inget jag tänker på direkt.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
raveper raveper skrev:
Gaaah. Idag var det gående ivägen på cykelbanan.
Hämnades genom att inte plinga på dem..
Du körde över dom? :oops:
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Dom gillar att ha bilarna på tomgång. Det är ju inte deras plånbok som betalar bränslet. Det är ju så jävla jobbigt att dra ut nyckeln när man ska på fika.
Fler och fler åkerier kräver att man har så lite tomgångskörning som möjligt. Vi får tillsägelse om vi inte sköter oss. Men det gäller ju att de har möjlighet att mäta det.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är väl klart det blir speciellt när 1 miljon människor ska åka skidor samtidigt. Faktum är att Stockholms-regionen har svårare vinterväglag än mer norr därför att vi har växelvis omslag. Man utsätts med andra ord för mer halka här.
Är det därför det blir fullkomligt kaos i Stockholm när det kommit 2 cm snö?
 
  • Haha
  • Gilla
possum77 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.