N Nyikåk skrev:
Vilken privat vattenskoterkörning är inte onödig?:thinking:

Vattenskoter är en utav det mest fördelaktiga transportmedelet. Är jag ensam eller max 2 så tar jag alltid vattenskotern istället för båten som tar 7x plats och drar 4x bränsle och tar 3x så lång tid.

På landet så är det flera som har skoter och när det är varmt så åker man ut ibland och leker i kanske 5-10 min på sin höjd. Det mest iriterande ljudet i skärgården är någon mupp som har en 3hk på sin 40ft segelbåt(motorbåt om den går för motor) och pinar sig förbi fjärden i 2h med ett iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii. Helst kl 06 på morgonen.
 
Redigerat:
  • Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
A atomlab skrev:
Vattenskoter är en utav det mest fördelaktiga transportmedelet. Är jag ensam eller max 2 så tar jag alltid vattenskotern istället för båten som tar 7x plats och drar 4x bränsle och tar 3x så lång tid.

På landet så är det flera som har skoter och när det är varmt så åker man ut ibland och leker i kanske 5-10 min på sin höjd. Det mest iriterande ljudet i skärgården är någon mupp som har en 3hk på sin 40ft segelbåt(motorbåt om den går för motor) och pinar sig förbi fjärden i 2h med ett iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii. Helst kl 06 på morgonen.
Det jobbigaste ljudet är nog när det är dimma och fartygen kör mistluren med något intervall under natten, var dock länge sedan nu eller om vi inte hör det efter fasadrenoveringen :)
Dunket från fartygen som ligger på tomgång hör vi ibland, men det stör inte :)
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Finns massor tillfällen när man cyklar i vägen när det finns cykelbana. Man ska vänster eller det står idiotlastbil i cykelbanan bara för att nämna två.

Edit: eller ett gäng långsamma cyklister framöver i cykelbanan
Du får väl lägga dig i cykelkö då, så går det när man skall bo bland alla andra! Får ska hållas i grupp ;)
 
  • Gilla
dibb
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Du får väl lägga dig i cykelkö då, så går det när man skall bo bland alla andra! Får ska hållas i grupp ;)
Köer är inte min grej.
 
351528971_10159490035538316_4971453531127808488_n.jpg
 
  • Gilla
  • Haha
taxationistheft och 8 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Det jobbigaste ljudet är nog när det är dimma och fartygen kör mistluren med något intervall under natten, var dock länge sedan nu eller om vi inte hör det efter fasadrenoveringen :)
Dunket från fartygen som ligger på tomgång hör vi ibland, men det stör inte :)
Gaaaahhhh
Livet med havsnära boende är inte easy all the time. ;)(y)
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
När man just dragit färdigt ledningarna så snyggt, så snyggt, och när det är försent att ändra på dem upptäcker att de är 2 cm för korta.

All you hear is
Radio GAAAHH! GAAAHH!!
 
  • Älska
  • Ledsen
  • Gilla
dilemma och 3 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
[bild]
Typiskt cyklister.Jag tutar på dom.Så ser man fuckfinger,i backspegeln.
 
  • Haha
  • Wow
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Kan du inte köra om två cyklister i bredd säkert så kan du sällan köra om en säkert...
 
  • Gilla
hapazard och 5 till
  • Laddar…
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Gaaah! Bilister som kör på cykelbanor. Tror jag skall börja vrida av backspeglarna på dom...
 
  • Gilla
hapazard
  • Laddar…
När det inte räcker med ett GAAAAHH!!!

Text på en krönika eller artikel på svenska, med pessimistisk ton om samtida liv och händelser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
4774 och 5 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Kan du inte köra om två cyklister i bredd säkert så kan du sällan köra om en säkert...
Amen! Den logiken är dock otroligt svårt för en bilist att suga in.
 
  • Gilla
citizenjoke och 3 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Amen! Den logiken är dock otroligt svårt för en bilist att suga in.
Och när det väl är lämpligt att köra om, så är klungan hälften så lång som den kör i två led ;)
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
EddieHansson
Orkar inte skiva gah. Är på akuten och det finns bara en klappstol att sitta på, brits eller säng, var är det..
 
  • Wow
  • Ledsen
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.