Alfredo Alfredo skrev:
Vad tycker du egentligen om yrkeschaufförer? :thinking::thinking::thinking:
De är, som grupp betraktat, vare sig sämre eller bättre än någon annan trafikantgrupp.
Däremot så arbetar de ofta under usla villkor, dåligt betalt och stark tidspress. Transportbranschen är i många stycken en genomrutten bransch. När taxibranschen avreglerades blev den rena vilda västern. Övriga transportbranschen följde efter i samband med EU-inträdet.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Oh, det har tyskarna ett ord för!
Elefantenrennen!
[länk]
Jag trodde det bara var jag som retade mig på beteendet! Tydligen olagligt i Tyskland, när får vi samma lagstiftning i Sverige?

Elefantenrennen - Gaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhh!!!
 
  • Gilla
Klass0n och 2 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Du citerade två, menade du inte vad tycker NI?
Nej. Du skrev "Ni yrkeschaufförer är de sämsta förarna btw. Noll hänsyn i trafiken. Värst är buss!" så vad du tycker, tycker jag mig veta.

@UlrikaSpg svarade på detta med "I beg to differ.", vilket får mig att tro att hon tycker att yrkeschaufförer kör bra. I det andra inlägget från henne som jag citerar verkar hon dock tycka motsatsen.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Nej. Du skrev "Ni yrkeschaufförer är de sämsta förarna btw. Noll hänsyn i trafiken. Värst är buss!" så vad du tycker, tycker jag mig veta.

@UlrikaSpg svarade på detta med "I beg to differ.", vilket får mig att tro att hon tycker att yrkeschaufförer kör bra. I det andra inlägget från henne som jag citerar verkar hon dock tycka motsatsen.
Jag tycker att yrkeschaufförer inte kan karaktäriseras som grupp. Det var det jag protesterade mot.
Jag har under mina år på vägarna sett alla typer av chaufförer bete sig illa, lagvidrigt, obetänksamt ouppmärksamt ... samt i vissa fall även tvärtom.
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Tobbe.A Tobbe.A skrev:
Gaaahhh!

Skulle klippa häcken innan jobbet, var lite snabb i en vändning och klippte av sladden. Tog fram en annan sladd, efter ca 10 minuter började det lukta från motorn på saxen och sen slutade den fungera.

Bestämde mig för att trimma rabattkanterna istället. Körde på i några minuter, skulle flytta sladden och drog lite (för hårt) i den. Trimmern åkte med och dunsade i altanen, sen slutade trimmern fungera. Det går bra nu.

Till råga på allt berättade min fru att det verkar som att diskmaskinen håller på att ge upp…
Då har du en anledning till att börja investera i sladdlöst :)
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
richardtenggren
M Myckling skrev:
Det är ju bara när stockholmarna ska till och från fjällen (sport-och påsklov) som det är omkörningsförbud på E4 mellan Gävle och Tönnebro. Det säger väl en del om körskickligheten.;)
Man har även sett rätt många i diket under nyår, sportlovet och höstlovet i eller på väg till fjällen också, de brukar också vara från ”stan” :cool:
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
WAAAAAGH!

Borde införas speciella zoner där man kan leka med sina motoriserade vattenlekfordon!

/Ove
 
  • Gilla
  • Haha
Jumos och 1 till
  • Laddar…
Tobbe.A
snaggletooth snaggletooth skrev:
Då har du en anledning till att börja investera i sladdlöst :)
Jepp! (y)
 
richardtenggren
13th Marine 13th Marine skrev:
WAAAAAGH!

Borde införas speciella zoner där man kan leka med sina motoriserade vattenlekfordon!

/Ove
Så kallad farled?
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Så kallad farled?
Skulle gissa på att Kustbevakningen, Sjöräddningssällskapet och polisen skulle ha en hel del att tycka till om att man bara fick leka i farleder.
 
  • Haha
Workingclasshero
  • Laddar…
richardtenggren
A atomlab skrev:
Skulle gissa på att Kustbevakningen, Sjöräddningssällskapet och polisen skulle ha en hel del att tycka till om att man bara fick leka i farleder.
Jag var inte helt uppdaterad, tydligen gäller typ inte vattenskoterförordningen längre.
Så här skriver polisen:
Svensk text om vattenskoterförordning, regler, och sjölagen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Men detta borde ju vara tillämpbart här;
Text om böter för onödig vattenskoterkörning i Sverige, 1500 kronor från 1 juli 2021.

Själv älskar jag de som nöter här utanför, då jag vet att min granne lider (y):love:
 
  • Haha
  • Gilla
husägaren TS och 3 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Jag var inte helt uppdaterad, tydligen gäller typ inte vattenskoterförordningen längre.
Så här skriver polisen:
[bild]

Men detta borde ju vara tillämpbart här;
[bild]

Själv älskar jag de som nöter här utanför, då jag vet att min granne lider (y):love:
Dock känns det som att det är stärre chans att få polisen att komma och stoppa bilar på cykelbanan.
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Vad tycker du egentligen om yrkeschaufförer? :thinking::thinking::thinking:
Dom gillar att ha bilarna på tomgång. Det är ju inte deras plånbok som betalar bränslet. Det är ju så jävla jobbigt att dra ut nyckeln när man ska på fika.
 
GAAAAHHHH!!!

Inte 28 mm, inte 23 mm, utan 17 mm råspont med vankant på var varannan bräda och noten därmed sönderpressad av packbanden.
 
  • Ledsen
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Jag var inte helt uppdaterad, tydligen gäller typ inte vattenskoterförordningen längre.
Så här skriver polisen:
[bild]

Men detta borde ju vara tillämpbart här;
[bild]

Själv älskar jag de som nöter här utanför, då jag vet att min granne lider (y):love:
Vilken privat vattenskoterkörning är inte onödig?:thinking:
 
  • Gilla
dilemma och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.