AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Klarar man planera sin körning i Stockholm gör man det även i träskby :)
Det är ju bara när stockholmarna ska till och från fjällen (sport-och påsklov) som det är omkörningsförbud på E4 mellan Gävle och Tönnebro. Det säger väl en del om körskickligheten.;)

• Gilla
  • Haha
husägaren TS och 9 till
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Det är ju bara när stockholmarna ska till och från fjällen (sport-och påsklov) som det är omkörningsförbud på E4 mellan Gävle och Tönnebro. Det säger väl en del om körskickligheten.;)
Det är väl klart det blir speciellt när 1 miljon människor ska åka skidor samtidigt. Faktum är att Stockholms-regionen har svårare vinterväglag än mer norr därför att vi har växelvis omslag. Man utsätts med andra ord för mer halka här.

Redigerat:
  • Haha
SC Aero och 2 till
  • Laddar…
Unikt namn
M Myckling skrev:
Stockholmarna är inte vana att kunna köra om i hög hastighet i filer som inte är markerade för enbart busstrafik, så det uppstår en hel del förvirring följt av anarki.

Trafikverket har kommit fram till att det blir säkrast om vägmiljön anpassas till Stockholmarens hemtrakter, där det går lika långsamt för alla. Så att Stockholmare stillsamt kan sjunka in i mobilens alla förströelser istället för att skrika och tuta på varandra.

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Dilato och 6 till
  • Laddar…
TheImprovisor
Har du missat alla idioter som kör bil när man själv kör bil?
Du menar alla som är ute på söndagspromenad med sin bil, kör 50 på 70-väg ändå och bromsar vid fartkamerorna? :p

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
TheImprovisor
M Myckling skrev:
Så här fungerar jag.

När jag själv kör bil: Cyklister och fotgängare är idioter.
När jag själv cyklar: Bilister och fotgängare är idioter.
När jag själv promenerar: Bilister och cyklister är idioter.
Det ligger mycket i det.

TheImprovisor
Ni yrkeschaufförer är de sämsta förarna btw. Noll hänsyn i trafiken. Värst är buss.
I beg to differ.

TheImprovisor UlrikaSpg skrev:
Du menar alla som är ute på söndagspromenad med sin bil, kör 50 på 70-väg ändå och bromsar vid fartkamerorna? :p
Eller yrkeschaufförer som kör om andra yrkeschaufförer med kanske 1 km/h högre hastighet.

• Gilla
hapazard och 2 till
  • Laddar…
Eller yrkeschaufförer som kör om andra yrkeschaufförer med kanske 1 km/h högre hastighet.

Till och med min son som är 6år har lärt sig att backa och vänta att gå över gatan om bilen har en gul regplåt.

• Gilla
AXS och 2 till
  • Laddar…
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Workingclasshero och 8 till
  • Laddar…
TheImprovisor
Där håller jag med. Men det är inte ALLA yrkeschaufförer.
Med ledning av vad sett att dragbilschaufförer och tradarchaffisar håller på med bakom ratten förutom att koncentrera sig på framförande av fordonet är jag inte förvånad över att de kör av vägen titt och tätt heller.

Ni yrkeschaufförer är de sämsta förarna btw. Noll hänsyn i trafiken. Värst är buss.
I beg to differ.
Med ledning av vad sett att dragbilschaufförer och tradarchaffisar håller på med bakom ratten förutom att koncentrera sig på framförande av fordonet är jag inte förvånad över att de kör av vägen titt och tätt heller.
Vad tycker du egentligen om yrkeschaufförer? :thinking::thinking::thinking:

Där håller jag med. Men det är inte ALLA yrkeschaufförer.
Som grupp betraktat

Alfredo Alfredo skrev:
Vad tycker du egentligen om yrkeschaufförer? :thinking::thinking::thinking:
Du citerade två, menade du inte vad tycker NI?

mexitegel mexitegel skrev:
För att långsamcyklister tendrar att inte ha koll på omgivningen och byter ”spår” på cykelbanan utan att titta bakåt.

Det är samma fenomenen som i skidbacken, byter du spår eller ökar din svängradie/ändrar åkning ska du ALLTID kolla bakåt.
Visst är det så att du alltid ska ha uppsikt men glöm inte att ansvaret ALLTID ligger på upphinnande.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.