977 162 läst · 9 988 svar
977k läst
10,0k svar
GAAAAHHHH!!!
Renoverare
· Stockholm
· 18 402 inlägg
De flesta saknar dock pil och har bra en cykelsymbol i banan. Dessa är dubbelriktade. Dock slås jag av hur många som inte visar hänsyn när de cyklar mot riktningen.Henningelvis skrev:
Renoverare
· Uppsala
· 1 815 inlägg
De flesta i Stockholm kanske. Här i Uppsala finns det en hel del korrekt skyltade enkelriktade, och därför ganska smala banor, som väldigt sällan respekteras.AndersMalmgren skrev:
Ja, och det gäller även de som cyklar i den rekommenderade riktningen - många tror felaktigt att cykelbanan är enkelriktad och kör provocerande nära den som kommer från motsatt riktning oavsett om denne visar hänsyn eller inte.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 402 inlägg
Jo håller med, men då inofficiella koncensus är att dessa banor är enkelriktade trots att det är fel så är det viktigt man visar hänsyn när man kör åt detta hållT TowaTei skrev:
Hur det än är så kör den här bonnläppen hundra gånger hellre bil i Stockholm än i Göteborg.AndersMalmgren skrev:
I Stockholm anstränger sig folk att tränga sig in och lyckas, i Göteborg anstränger sig en kollektiv enighet att tränga ut folk, och lyckas med det.
En viss skillnad.
Ja, det är väl p g a av att Stockholm är en tjänstemanna/företagarstad. Alla vill maximera sig egen nytta, det spelar ingen roll om det sker på andras bekostnad.Fotografen skrev:
I sossestaden Göteborg är det viktigare att sabotera andras möjligheter att lyckas än att faktiskt lyckas själv.
Redigerat:
Renoverare
· Stockholm
· 18 402 inlägg
Håller inte med, folk kör mycket mer hänsynsfullt i Stockholm än på landsbyggden. Därför att det behövs med så många i trafiken.Fotografen skrev:
Jag tror nog du håller med; i Stockholm lyckas man med filbytet, i Göteborg blir man nedträngd i diket.
Renoverare
· Stockholm
· 18 402 inlägg
Malmö har jag kört i nån enstaka gång för mer än 20 år sedan så där har jag inga referenser.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 277 inlägg
Största problemet med stockholmstrafiken är att man är i stockholm
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 728 inlägg
Vi tycker också att största problemet med den är att sådana som du är i Stockholm!
GAAAAAAAH!!!
Bor man i Stockholm så bor man innanför tullarna och så länge man inte är nån sorts luffare står bilen i ett garage och den enda gången den behöver användas är för att ta sig till sommarnöjet, det sitter förstås i ryggmärgen att man alltid rör sig i motsatt riktning mot rusningstrafiken.
Ni äter väl inte tårta med sked?
Bor man i Stockholm så bor man innanför tullarna och så länge man inte är nån sorts luffare står bilen i ett garage och den enda gången den behöver användas är för att ta sig till sommarnöjet, det sitter förstås i ryggmärgen att man alltid rör sig i motsatt riktning mot rusningstrafiken.
Ni äter väl inte tårta med sked?