FredrikR FredrikR skrev:
Det är nog en kombination, av skola och föräldrar.o
Skolan måste vara mycket tydlig med var gränserna går och att mobbarens föräldrar får information vad deras avkomma gör och att det finns konsekvenser om beteendet inte upphör.

Exakt !

Jag är född på 70 talet och i skolan då fanns det en respekt mot lärarna . Visst det var en del stök men inte ens i närheten av hur det är idag . Lärarna klippte direkt om det var stök, ibland kanske lite väl hårdhänt men oftast inom ramen för vad som är ok.
 
  • Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
C claym skrev:
att samhället ska lösa problemet är inte hela sanningen
Det håller jag med om, men missförstå mig rätt. När jag skriver samhället menar jag just det, inte stat och kommun. Vi är många i samhället, utöver föräldrar och skola, som också kan dra vårt strå till stacken, i idrottsföreningar och på flera andra vis.
 
  • Gilla
Jumos och 1 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Det håller jag med om, men missförstå mig rätt. När jag skriver samhället menar jag just det, inte stat och kommun. Vi är många i samhället, utöver föräldrar och skola, som också kan dra vårt strå till stacken, i idrottsföreningar och på flera andra vis.
Helt rätt (y)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
C claym skrev:
Exakt !

Jag är född på 70 talet och i skolan då fanns det en respekt mot lärarna . Visst det var en del stök men inte ens i närheten av hur det är idag . Lärarna klippte direkt om det var stök, ibland kanske lite väl hårdhänt men oftast inom ramen för vad som är ok.
Född samma tid och har samma upplevelse.
När en vuxen i skolan sa ifrån lyssnade man!
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Född samma tid och har samma upplevelse.
När en vuxen i skolan sa ifrån lyssnade man!
va?
jag började grundskolan 1964, redan då garvade man åt en lärare som sa ifrån, redan då var det gott om föräldrar som var övertygade om att dera barn var änglar och som sa att det var den mobbades fel.
min syster är sju år äldre, det var samma visa då.
min pappa mobbades för övrigt av en lärarinna som irriterade sig på hans stamning. Som tur var tyckte Farmor att det var dags att skälla ut "kärringen", det var inga problem alls efter det.

så vad var bättre förr?
 
  • Gilla
Huzzbutt och 1 till
  • Laddar…
GAAAAHHHH!!! Anyone?
 
  • Gilla
  • Älska
Ripley och 2 till
  • Laddar…
Unikt namn
S sunqan skrev:
va?
jag började grundskolan 1964, redan då garvade man åt en lärare som sa ifrån, redan då var det gott om föräldrar som var övertygade om att dera barn var änglar och som sa att det var den mobbades fel.
min syster är sju år äldre, det var samma visa då.
min pappa mobbades för övrigt av en lärarinna som irriterade sig på hans stamning. Som tur var tyckte Farmor att det var dags att skälla ut "kärringen", det var inga problem alls efter det.

så vad var bättre förr?
På 80talet skrek Thomas gaaahhh och drog skollinjalen I katedern, då blev knäpptyst resten av lektionen.

Det var oftast tyst och skönt på Thomas lektioner.
 
  • Älska
  • Gilla
  • Haha
MasMats och 2 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
GAAAAHHHH!!! Anyone?
Gaaaahhhh
Du har så rätt..
Hämtade upp de med bilen medföljande vinterdäcken igår och gjorde rent dom idag.
Stämde inte med vad säljaren sa på telefon men jag blev ändå positivt överraskad då det var Hakka9 på och inte Michelin.
Fyra vinterdäck från Hakka9 uppställda mot en garageport, nyligen rengjorda på en betongyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på ett rengjort vinterdäck "Hakka 9" monterat på en bilfälg, i ett garage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gaaaahhhh för slask och plask innan det blir vinter!
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn skrev:
På 80talet skrek Thomas gaaahhh och drog skollinjalen I katedern, då blev knäpptyst resten av lektionen.

Det var oftast tyst och skönt på Thomas lektioner.

Gaaaaaah ! Jag saknar linjalen som var en meter samt skolkritor !
 
  • Älska
  • Haha
Maria T och 1 till
  • Laddar…
GAAAAAH!

Jättesnällt att de klistrade på den nya lappen åt mig, men ärligt talat hade jag nog velat göra det själv.

En öppen svart soptunna med en ny klistrad dekal för pappersförpackningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
GAAAAAH!

Jättesnällt att de klistrade på den nya lappen åt mig, men ärligt talat hade jag nog velat göra det själv.

[bild]
Du får sträva efter att ha locket stängt. ;)
 
richardtenggren
13th Marine 13th Marine skrev:
GAAAAAH!

Jättesnällt att de klistrade på den nya lappen åt mig, men ärligt talat hade jag nog velat göra det själv.

[bild]
Jag kämpar för att slippa få ett klistermärke gällande avståndet mellan tunnorna, sett att många grannar får se när de ställer tunnorna ihop :)
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Jag kämpar för att slippa få ett klistermärke gällande avståndet mellan tunnorna, sett att många grannar får se när de ställer tunnorna ihop :)
Rullar ut våra, så det ska inte vara några problem iaf.
 
richardtenggren
13th Marine 13th Marine skrev:
Rullar ut våra, så det ska inte vara några problem iaf.
Samma här, men folk verkar ställa dem för tätt ändå, så operatören får krångla antar jag :)
 
13th Marine 13th Marine skrev:
GAAAAAH!

Jättesnällt att de klistrade på den nya lappen åt mig, men ärligt talat hade jag nog velat göra det själv.

[bild]
Yrkesstoltheten lyser igenom....
 
  • Haha
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.