1 028 293 läst · 10 514 svar
1028k läst
10,5k svar
GAAAAHHHH!!!
FredrikR skrev:
Exakt !
Jag är född på 70 talet och i skolan då fanns det en respekt mot lärarna . Visst det var en del stök men inte ens i närheten av hur det är idag . Lärarna klippte direkt om det var stök, ibland kanske lite väl hårdhänt men oftast inom ramen för vad som är ok.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 092 inlägg
Det håller jag med om, men missförstå mig rätt. När jag skriver samhället menar jag just det, inte stat och kommun. Vi är många i samhället, utöver föräldrar och skola, som också kan dra vårt strå till stacken, i idrottsföreningar och på flera andra vis.C claym skrev:
Född samma tid och har samma upplevelse.C claym skrev:
När en vuxen i skolan sa ifrån lyssnade man!
va?FredrikR skrev:
jag började grundskolan 1964, redan då garvade man åt en lärare som sa ifrån, redan då var det gott om föräldrar som var övertygade om att dera barn var änglar och som sa att det var den mobbades fel.
min syster är sju år äldre, det var samma visa då.
min pappa mobbades för övrigt av en lärarinna som irriterade sig på hans stamning. Som tur var tyckte Farmor att det var dags att skälla ut "kärringen", det var inga problem alls efter det.
så vad var bättre förr?
På 80talet skrek Thomas gaaahhh och drog skollinjalen I katedern, då blev knäpptyst resten av lektionen.S sunqan skrev:va?
jag började grundskolan 1964, redan då garvade man åt en lärare som sa ifrån, redan då var det gott om föräldrar som var övertygade om att dera barn var änglar och som sa att det var den mobbades fel.
min syster är sju år äldre, det var samma visa då.
min pappa mobbades för övrigt av en lärarinna som irriterade sig på hans stamning. Som tur var tyckte Farmor att det var dags att skälla ut "kärringen", det var inga problem alls efter det.
så vad var bättre förr?
Det var oftast tyst och skönt på Thomas lektioner.
Gaaaahhhhmexitegel skrev:
Du har så rätt..
Hämtade upp de med bilen medföljande vinterdäcken igår och gjorde rent dom idag.
Stämde inte med vad säljaren sa på telefon men jag blev ändå positivt överraskad då det var Hakka9 på och inte Michelin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gaaaahhhh för slask och plask innan det blir vinter!
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Kan själv!