1 028 266 läst · 10 514 svar
1028k läst
10,5k svar
GAAAAHHHH!!!
Han måste nog erkänna för sej själv att han har alkoholproblem och kommakashieda skrev:
över den "barriären" , för flera går det lättare att ta emot hjälp när man väl
"insett / erkänt " för sej själv hur det är. Att få stöd av nyktra alkoholister är bra
då de varit med om detta själva och vet hur man kan ljuga för att fortsätta att
dricka. Det finns ju mycket skam i detta men det är ju en oerhörd styrka att
erkänna sina problem och kunna prata om det och bara släppa fasaden utåt.
Hoppas att han väljer att sluta , det går att leva lika bra utan alkoholen och när
alkoholdimmorna börjar lätta så kanske han kan börja se en ljusning i livet.
Han har varit inlagd för tillnyktring (5 dagar) ett tiotal gånger hittills, så att det är ett problem vet alla utom då möjligen han.
Senast hade han tydligen vaknat till på akuten/uppvak utan att veta var han var. Jag tycker att det nog borde vara tillräckligt för att fundera på om man har en sund inställning till alkohol...
Senast hade han tydligen vaknat till på akuten/uppvak utan att veta var han var. Jag tycker att det nog borde vara tillräckligt för att fundera på om man har en sund inställning till alkohol...
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 092 inlägg
Det är inte alltid lätt att sluta. Min far hade en liknande situation sina sista år. Men med diverse smärtor och ångest att brottas med lyckades han aldrig sluta. Alkoholen gav en viss lindring, även om den förstås objektivt gjorde mer skada än nytta. Självömkan var på slutet blandat med stora delar självförakt, men då var det ändå för sent.
Det är inga tröstande ord, jag vet, men du är inte ensam. Och problemet är hans och något ingen annan kan lösa.
Det är inga tröstande ord, jag vet, men du är inte ensam. Och problemet är hans och något ingen annan kan lösa.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 092 inlägg
Ja, det är nog rent av två ämnen på gång som kan tarva varsin egen tråd, både @EddieHanssons och @kashiedas. Båda med goda gaaahhh-egenskaper, men även större än så.P Pappa1986 skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 590 inlägg
GAAAAAAH!
Beställde en växelventil som hann komma innan helgen, men hur jag lyckades beställa en 28mm istället för 22mm undrar jag.
Beställde en växelventil som hann komma innan helgen, men hur jag lyckades beställa en 28mm istället för 22mm undrar jag.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Jag och dottern skulle tvätta bilen, så jag la på petroleumavfettningen och drog fram högtryckstvätten, startar den och säkringen går…
Rycker ur allt på gruppen men fortfarande samma problem, försöker pilla på fläkten och konstaterar att motorn i alla fall inte sitter fast. Så efter lite rådgivning från svärfar tror vi att kondensatorn gett upp..,
Rycker ur allt på gruppen men fortfarande samma problem, försöker pilla på fläkten och konstaterar att motorn i alla fall inte sitter fast. Så efter lite rådgivning från svärfar tror vi att kondensatorn gett upp..,
Redigerat: