Vad motsvarar det i bensin- eller dieselpris om det går att jämföra? Typ per mil eller så?

mexitegel mexitegel skrev:
Vad motsvarar det i bensin- eller dieselpris om det går att jämföra? Typ per mil eller så?
Beror på hur effektiv motorn är med biogas (om energin blir värme eller rörelse). Energimässigt motsvarar 1kg ca 1,56l bensin. I min bil blir större andel värme så jag räknar på ca 1,4l / kg biogas.

• Gilla
sinclairhacker och 1 till
  • Laddar…
VAAAAAAAAAAARMT!

25grader inomhus och utomhusluften är marginellt svalare. Man svettas bara man tänker på att röra sig.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Blodsoppen
mexitegel mexitegel skrev:
När ja körde min V70och gasen kostade 22 kr så blev milkostnaden ungefär 10 kronor. Så idag skulle den milkosnaden varit närmare 25 kr.

• Ledsen
mexitegel
  • Laddar…
NAAAAAAAAAAAAACK SPÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄRR!

Oläkt diskbråck grrr... På pluskontot somnade jag enligt bebisens sovlogg strax efter 20.

• Wow
FredrikR
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det ska fixas. Hantverkarna har inte gjort sitt jobb.

edit: fyfan för att möggla bort i en villa långt bort från stan
Du kan få ett hus av mig, man ska dela med sig till dom som har det svårt:)

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
Mikael_L
D Dr.E skrev:
*djupt andetag*
Och när man kommer tillbaks hem från en dryg månads semester ser jag att jag glömt på el-golvvärmen på toaletten :seenoevil: på högsta läget!

Jaja, om man har för mycket pengar och inte vet var man skall stoppa dem så :rolleyes:
Ahh, jag misstänkte att det fanns någon anledning till elbristen och de höga priserna, där har vi det. :crysmile:

• Gilla
Dr.E och 1 till
  • Laddar…
H Huzzbutt skrev:
NAAAAAAAAAAAAACK SPÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄRR!

Oläkt diskbråck grrr... På pluskontot somnade jag enligt bebisens sovlogg strax efter 20.
Håller din bebis koll på din sömn? Var dka detta sluta...

• Gilla
sinclairhacker och 1 till
  • Laddar…
Jag vaknar och hör fläktljud. Tänkte jaha, de leker väl med robotdammsugaren som är inställd att köra (och därmed ladda) nattetid. Tvätt och disk kör jag nattetid beroende på elpriset. Fläktljudet var dock full blås och värme med llvp, 20 grader varmt ute och elpris på 400. Ridå.

• Gilla
hapazard
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Ahh, jag misstänkte att det fanns någon anledning till elbristen och de höga priserna, där har vi det. :crysmile:
Det viktiga är att det blir ordentligt torrt på golvet efter att man duschat. Då får man kosta på sig lite (y)

Nya bilen är så pass tung att man knappt får fälla ut dragkroken utan högre behörighet.
Hade tänkt försöka få hem lite material från bygghandeln i helgen, tji fick jag. Får inte dra lånesläpen med min bil, 50 kg på fel sida.
Åter till skolbänken!
Böcker om utökad behörighet B och lastsäkring på bord som förberedelse inför högre körkortsbehörighet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
tji fick jag. Får inte dra lånesläpen med min bil, 50 kg på fel sida.
Åter till skolbänken!
Var det någon som faktiskt hindrade dig, eller räknade du på det själv? Har också tänkt uppgradera till BE då bilen väger 2,65 ton, men har inte hittills låtit mig begränsas av det.

Nejdå, ingen som hindrade mig. Men vid två tillfällen under senaste veckan har jag ställts inför situationen att jag med min egen bil inte får dra aktuellt släp. Vid båda tillfällena har problemet enkelt lösts genom byte av bil vilket kostade mig ca 3 min totalt.
Första gången tyckte jag att det var klokt att räkna efter då jag tyckte att släpet såg så stort ut så det skulle kunna för tungt.
Det hela fick mig dock att inse att våra bilar blir tyngre och tyngre iom. batterier och att problemet kommer att dyka upp fler gånger.

Sen börjar det vara länge sedan jag bättrade på mina behörigheter så det är ändå dags att förnya sig. :p

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Tror ni min kommentar hjälpte, icke :p

Skärmdump av kod jämförelse i versionshanteringsverktyg med markerade ändringar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
blackarrow och 1 till
  • Laddar…
H Hammarfall skrev:
Jag vaknar och hör fläktljud. Tänkte jaha, de leker väl med robotdammsugaren som är inställd att köra (och därmed ladda) nattetid. Tvätt och disk kör jag nattetid beroende på elpriset. Fläktljudet var dock full blås och värme med llvp, 20 grader varmt ute och elpris på 400. Ridå.
Jag har ställt in semesterinställning på värmepumpen och lagt tempen på 15grader för att undvika att elementen drar igång när vi vädrar på natten.... Enda värmen så är på hemma för närvarande är elektrisk golvvärme i badrummet för att torka ur lite, men det är på övervåningen i rum med morgonsol så går bara på en stund på natten.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.