E
GAAAH!

Skulle sätta upp inredning i badrummet. Följer instruktionerna, väntar på härdning i 12 timmar (stod 4 timmar på paketet), monterar upp det - skiten lossnar efter 5 min.

Helt nytt badrum!

Hand som håller ett lösgjort badrumstillbehör med synligt limrester på en marmormönstrad vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Handhållen badrumsinredning och dess avlossnade monteringsplatta på marmorerad kakelvägg nära handdukstork.
Skapa konto
Ny monterad badrumshylla lossnad från marmortapetserad vägg, limrester synliga.
Skapa konto

• Ledsen
Nötegårdsgubben och 3 till
  • Laddar…
Blodsoppen
GAAAAHHHH!
Uppdatering av Samsung system på telefonen.
Varför ska massa appar börja strula.

G OMathson skrev:
lägg nått av gjutgärn i mellan, tror det finns sånna att köpa.
En ny kostar bara 350 spänn, men kanske funkar med stekpannan :)

S sunqan skrev:
En ny kostar bara 350 spänn, men kanske funkar med stekpannan :)
Saftmajans botten var inte tillräckligt plan :(

GAAAAAHHHHHHHH! :mad::mad::mad::mad::poop::poop::poop:

Förberett allt för att byta ut den gamla ejektorn till en djupbrunnspump istället. Ska ”bara” släppa i nya pumpen men den går bara ner 3,5 meter. Foderröret är krokigt som en banan och pumpen går inte att få ner.

• Ledsen
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Hus tomte
E enoch85 skrev:
GAAAH!

Skulle sätta upp inredning i badrummet. Följer instruktionerna, väntar på härdning i 12 timmar (stod 4 timmar på paketet), monterar upp det - skiten lossnar efter 5 min.

Helt nytt badrum!

[bild] [bild][bild]
borr silikon skruv

eller hur fan tänkte man där :thinking:

bara en tanke

gaaah… nästan hela semestern har gått åt till sjukdagar för antingen mig eller sambon.

E enoch85 skrev:
GAAAH!

Helt nytt badrum!

[bild] [bild][bild]
Skrapa bort med rakblad.
Använd sedan
casco Superfix+
Se till att torka rent både vägg och metalldel med t-röd innan.
Kommer att sitta som berget.
Finns småtuber att köpa, t ex https://www.bauhaus.se/superfix-40-ml

• Gilla
enoch85
  • Laddar…
wildeside
pjgb pjgb skrev:
gaaah… nästan hela semestern har gått åt till sjukdagar för antingen mig eller sambon.
Då har väl semestern inte gåt åt om ni har tagit ut sjukdagar;)

Nej, men jag byter jobb om två veckor. Så semestern kommer inte tillbaka under hösten, även fast jag sjukskrivit mig.

• Ledsen
Workingclasshero
  • Laddar…
E
Hus tomte Hus tomte skrev:
borr silikon skruv

eller hur fan tänkte man där :thinking:

bara en tanke
Man vill inte spräcka tätskiktet. Hade jag velat använda skruv så hade jag planerat det från början. Vill dock ha så tätt som möjligt.

E
pjgb pjgb skrev:

Skrapa bort med rakblad.
Använd sedan
casco Superfix+
Se till att torka rent både vägg och metalldel med t-röd innan.
Kommer att sitta som berget.
Finns småtuber att köpa, t ex [länk]
Det blev denna: https://www.clasohlson.com/se/Fog--och-tätningsmassa-Tec7,-310-ml/p/Pr419019000

Provade på toalettpappershållaren igår. Verkar sitta bra nu idag. *håller tummarna*

Claes Sörmland
Så blev det uppgrävning av gräsmattan och avloppsbyte till slut i alla fall.

När det begrav sig lyckades vi få flyttat anslutningspunkten så det blev mindre påverkan på tomten men på bekostnad av besvärligare anläggande.

• Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
S
E enoch85 skrev:
GAAAH!

Helt nytt badrum!

[bild] [bild][bild]
Men, de där är väl gjorda för att skruva upp?!? då får en kanske skylla sig själv? eller är tillverkaren dum i huvet?

• Gilla
Solvskaftet
  • Laddar…
E
S swirve skrev:
Men, de där är väl gjorda för att skruva upp?!? då får en kanske skylla sig själv? eller är tillverkaren dum i huvet?
Dem är gjorda för att både skruva och limma. Frågade specifikt i butiken efter saker som inte behöver skruvas...

Det som däremot är skit är Smedbo, tillverkaren av "limmet" (och hållarna).

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.